krakende deurrubbers

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Toine
Vagling liefhebber

Re: krakende deurrubbers

Bericht door Toine » do 09 aug 2012, 23:35

Ron UP schreef:WD 40 is in t begin wel goed, maar schijnt toch je rubbers uit te drogen. Nee je moet echt Krytox hebben maar is moeilijk aan te komen, ben als met een bedrijf weze nbellen Mavcom maar die verwijst je door naar een leverancier en die weet nergens van jajaja handig, maar ik blijf doorzoeken he ;)
joehoe.... :P
Toine schreef:ebay.de
:roll:
Zo jammer hè Ron, zo veel keus voor je...... :mrgreen:
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Toine
Vagling liefhebber

Bericht door Toine » do 09 aug 2012, 23:37

stUp! schreef:De dealer had dit toch? kunnen zij het niet voor je bestellen?
Hij wil het voor weinig hebben.... :P
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Marantz
Vagling liefhebber

Bericht door Marantz » vr 10 aug 2012, 16:20

Zomaar een voorbeeld, en er zijn er vele, zoek maar eens onder "auto rubber spray".......
http://autowebshop.nl/product.php?id_product=263
http://www.olietekoop.nl/motorolie/product/188

En vergeet niet dat een hoop van dit soort sprays allemaal dezelfde basis hebben, SILICONEN !
Siliconen is het enige middel wat geschikt is om iets niet te laten kleven aan iets anders (bijvb. rubber op metaal of lak), en siliconen voorkomt uitdrogen van rubber !
Dan zijn er merken die "gewoon" rubber of siliconen spray in de markt zetten, en dan zijn er merken die er mee naar de Maan gaan en roepen dat ook de NASA het gebruikt, resultaat, $$$$$$$$$$$$$$........

WD40 is inderdaad niet geschikt voor rubber omdat er koolwaterstoffen in zitten die ook oa weekmakers aantasten, dus oppassen met WD40, dat is een anti corrosie middel, prima spul maar niet voor rubber en kuntstof.

Gewoon siliconen of rubber spray en klaar, voor maanden van glij plezier :D

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » vr 10 aug 2012, 16:56

Ja, klopt allemaal, ik wil t voor weinig hebben, wie niet?
En over de siliconen is ook juist, en ook je verhaal over WD40, zei ik al he:)

Ben wezen bellen vandaag met de plaatselijke dealer hier in mn vakantiedorp over dat speciale spul wat ze in de garage gebruiken met name voor het dak van de Eos. Klein tubetje kost 48 ex btw, dus ben verder wezen zoeken.
Op een ander forum de speciale VW siliconen glijmiddel gevonden wat ook prima werkt aldus die forummers. Gelijk die dealer weer gebeld en art nr door gegeven en ze hebben t gelijk besteld, a 12 euro, beter dus!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

eas
Vagling liefhebber

Bericht door eas » vr 10 aug 2012, 17:28

kom je straks de huiskamer binnen met een tubbetje glijmidel , ff kijken hoe moeders reageerd :lol:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » vr 10 aug 2012, 17:50

Ik dacht al: wat duurt t lang voordat er reactie komt hahaha, dat spul is overal goed voor :mrgreen:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Piedro
Vagling liefhebber

Bericht door Piedro » za 18 aug 2012, 18:41

En Ron, hoe gaat het intussen met de rubbertjes?..

Bij mij begint er op dat plekje ook het één en ander te kraken, maar dan aan de bestuurderskant. Exact hetzelfde: ook vooral bij schuin een drempel oprijden, een rotonde nemen en oneffenheden in de weg. Raam een millimetertje omlaag en het gekraak is weg. Misschien dat het met de temperatuur te maken heeft? De afgelopen weken nog niet eerder gehoord. En irritant is het zeker!

Heb je het artikelnummer van dat wondermiddel nog?
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

IjZeL
Forum newbie

Bericht door IjZeL » zo 19 aug 2012, 00:51

Artikelnummer gevonden op vorige pagina via link: D007000A2
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » zo 19 aug 2012, 07:04

Jep, dat is t juiste middel. Ik heb ondertussen mn bestuurdersdeur ook ingespoten want die begon ook te kraken, door t warme weer denk ik.
Gekraak is gelijk over. Echt mooi spul hoor, ik zeg bestellen!! :mrgreen:

Toine
Vagling liefhebber

Bericht door Toine » zo 19 aug 2012, 10:26

Ron UP schreef:Jep, dat is t juiste middel. Ik heb ondertussen mn bestuurdersdeur ook ingespoten want die begon ook te kraken, door t warme weer denk ik.
Gekraak is gelijk over. Echt mooi spul hoor, ik zeg bestellen!! :mrgreen:
Mooi dat het weg is!, ik bestel nog niks ik heb nog geen kraakje....... ;)

Toine
Vagling liefhebber

Bericht door Toine » za 15 sep 2012, 10:16

Ik heb het kraakje ook gehad, niet ingespoten met WD40, maar met met teflon spray wat ook geschikt is voor rubber, doekje lekker nar gespoten en daarna rubbers mee nat gemaakt en gekraak is weg....:mrgreen:

Plaats reactie