Maps ervaringen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Maps ervaringen

Bericht door Toine » za 11 aug 2012, 18:58

Ik moet zeggen dat de Q2 2012 ook niet echt up to date is, hier in de wijk een route die al bijna 2 jaar omgelegd is naar een fietspad staat er nog in als normale weg, en bij de A2 bij Utrecht ben je ook naast de snelweg omdat ie deze nog niet bijgewekt is....
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

VladUP!
Vagling liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 15:12

Re: Maps ervaringen

Bericht door VladUP! » zo 12 aug 2012, 02:27

Q2 2012 stuurt me af en toe nog steeds een fietspad op wat door een bos loopt (met paaltjes) ;-) Ik vraag me af of dat een instelling is of dat Maps echt denkt dat het een weg begaanbaar voor autos betreft. (route staat op Auto als voertuig!)

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » zo 12 aug 2012, 08:19

Garmin heeft ook dit soort fouten, het zal wel aan het programmeren liggen.
Stuur een mailtje naar Navigon (is Garmin) met de betreffende plaats en plek en dan zullen zij het corrigeren voor een volgende update.
Veel plekken veranderen van weg naar fietspad of wat dan ook nadat deze plek is ingevoerd.
Plekken waar de map makers nooit meer zullen komen, en dit soort veranderde plekken kunnen alleen maar getraceerd worden door de gebruikes die deze tegen komt.
Snelwegen is iets wat Navigon zelf zou moeten traceren dat er iets is veranderd maar vaak is het geen probleem om een stukje van de kaart af te rijden, ik doe dat een paar keer per jaar met mijn 3 jaar oude Garmin kaart, met als gevolg uit de speaker:
herberekenen, herberekenen, herberekenen, maak een U-bocht, maak een U-bocht........ ;)

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Maps ervaringen

Bericht door Toine » zo 12 aug 2012, 09:03

Tomtom is daar een stuk beter in, veel meer updates! Zelfs mijn vorige teletlas dx cd's waren meer uptodate...
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » zo 12 aug 2012, 10:33

Wij zitten nu eenmaal vast aan Garmin voor de GPS software, dus mailen zeg ik om dit soort dingen eruit te krijgen........

En alle merken maken fouten, er zijn maar 2 grote GPS kaart makers in de wereld (Google niet mee gerekend) dat is NavTeq en Teleatlas.
TomTom maakt gebruik van Teleatlas en Garmin (Navigon) maakt gebruik van zowel Teleatlas als NavTeq.
Beide Teleatlas en NavTeq zijn zeer geinteresseerd in "driver feedback", en niet voor niets natuurlijk, zijn kunnen nooit alles in de gaten houden.
Ik lees op Internet dat voor zowel Teleatlas als NavTeq er fouten worden gemaakt, het is maar net waar je rijdt op dat moment, er zijn mensen die nooit rare dingen tegen komen en andere diverse keren per jaar.
En het is maar de vraag of Navigon er goed aan doet om Garmin GPS software te gebruiken aangezien die software gebruik maakt van beide fabriekanten, je kans op een misser is dan ook weer 2 x zo groot, waar Teleatlas de fout niet maakt doet NavTeq die wel, en anders om natuurlijk...... :o

Marcel
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 24 jul 2012, 07:24

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marcel » za 18 aug 2012, 15:04

Mijn ervaringen zijn overwegend enthousiast. Overmorgen breng ik hem ff terug naar de dealer omdat bij de navi de routestem op volume niet te regelen is. Als ik hem loskoppel is het geen probleem maar zodra ik de sleutel in het contactslot druk zijn de plus en min knop op het schermpje van de Navi gedeactiveerd (dus licht te zien maar niet te gebruiken).
Heeft iemand deze ervaringen ook?

Grote groet,

Marcel
Eeuu... optie's?.. alles eingenlijk..alleen Launch control niet...;-)

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Maps ervaringen

Bericht door Piedro » za 18 aug 2012, 18:07

Marcel schreef:Mijn ervaringen zijn overwegend enthousiast. Overmorgen breng ik hem ff terug naar de dealer omdat bij de navi de routestem op volume niet te regelen is. Als ik hem loskoppel is het geen probleem maar zodra ik de sleutel in het contactslot druk zijn de plus en min knop op het schermpje van de Navi gedeactiveerd (dus licht te zien maar niet te gebruiken).
Heeft iemand deze ervaringen ook?

Grote groet,

Marcel
Dat is correct. Je kunt het volume van de navigatie namelijk wijzigen met de volumeknop op de radio (tijdens de aanwijzingen) wanneer 'ie gekoppeld is. Dit kan dus alleen wanneer je de 'routestem' hoort, op het scherm van de radio staat dan zoiets als 'speech volume'.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Maps ervaringen

Bericht door NoTVR » zo 26 aug 2012, 16:03

Er zitten toch wel flinke fouten in de navigatie.

Gewoon op de snelweg al meerdere malen meegemaakt dat echt totaal een verkeerde richting wordt aangegeven. Onlangs bij Heerenveen werd ik compleet de verkeerde weg op gestuurd, waarna dus moest worden teruggereden via de volgende afslag.

En dan komende vanuit Hellevoetsluis, richting R'dam word ik eerst Hoogvliet ingestuurd (heb ik maar niet gedaan) daarna de A20 opgestuurd richting Vlaardingen (ook maar niet gedaan) en later door een woonwijk gestuurd die helemaal vol ligt met drempels terwijl het maar 20 meter korter is. Ook maar niet gedaan dus.

Ik heb een oude Medion liggen met sterk verouderde kaarten, maar die is veel, veel beter. Nog nooit op het verkeerde been gezet door dat apparaat.

Eigenlijk te beroerd voor woorden. Ik geef het cijfer '0' aan Navigon. Het kan toch niet waar zijn dat je zelf zeer goed de weg moet kennen om niet tot 3 keer toe in 43 km verkeerd te rijden?

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Maps ervaringen

Bericht door EdUp! » zo 26 aug 2012, 16:42

Ik gebruik al enige jaren Navigon op mijn telefoon. Ik heb weinig slechte ervaringen. Dit jaar met wintersport in Chatel via Duitsland had hij wat moeite met de goede route op de laatste 50 kilometer.

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Maps ervaringen

Bericht door Martin33 » zo 26 aug 2012, 18:10

Ik vind een nadeel het reageren van het touchscreen dit is zeer slecht. Het calibreren helpt niet en de gevoeligheid is volgens mij ook niet te veranderen. hebben meer mensen dit?
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » zo 26 aug 2012, 19:04

NoTVR schreef:Er zitten toch wel flinke fouten in de navigatie.

Gewoon op de snelweg al meerdere malen meegemaakt dat echt totaal een verkeerde richting wordt aangegeven. Onlangs bij Heerenveen werd ik compleet de verkeerde weg op gestuurd, waarna dus moest worden teruggereden via de volgende afslag.

En dan komende vanuit Hellevoetsluis, richting R'dam word ik eerst Hoogvliet ingestuurd (heb ik maar niet gedaan) daarna de A20 opgestuurd richting Vlaardingen (ook maar niet gedaan) en later door een woonwijk gestuurd die helemaal vol ligt met drempels terwijl het maar 20 meter korter is. Ook maar niet gedaan dus.

Ik heb een oude Medion liggen met sterk verouderde kaarten, maar die is veel, veel beter. Nog nooit op het verkeerde been gezet door dat apparaat.

Eigenlijk te beroerd voor woorden. Ik geef het cijfer '0' aan Navigon. Het kan toch niet waar zijn dat je zelf zeer goed de weg moet kennen om niet tot 3 keer toe in 43 km verkeerd te rijden?
Dit is volgens mij duidelijk een gevalletje van iemand die de weg weet maar dan twijfelt aan de navigatie.
Als je ergens rijdt waar je de weg niet kent kan je ook niet twijfelen aan de navigatie, simpel, en volg je de aanwijzingen zonder na te denken.
En korter rijden is korter rijden, of dat nu is over een weg met drempels of door de koeiestront........

Ik wil alleen maar aangeven dat zodra er getwijfelt word aan navigatie systemen, van welk merk dan ook, de gebruiker altijd bekent is met de omgeving en van mening is dat zijn keuze de betere is :o
Ik heb zelf Garmin en DomDom gebruikt, en beide kwamen met andere oplossing om ergens te komen, maar ik kwam er wel, terwijl Garmin mij duidelijk anders stuurde dan DomDom (met vergelijkbare instelling).
Dus wie heeft het nu corect, DomDom, Garmin (Navigon) of de bewoner die al jaren in de buurt woont...... :?:

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Maps ervaringen

Bericht door NoTVR » ma 27 aug 2012, 15:36

Nou... bij Hoogvliet moest ik een weg binnendoor -via de Vondelingenweg- nemen die 1,5km langer is én 3 minuten langer duurt dan de snelweg.

Vanuit het zuiden moest ik de linkerbaan in de Beneluxtunnel nemen, en werd richting Hoek van Holland gestuurd, terwijl ik naar Rotterdam moest. Er bestaat niet eens een fatsoenlijke weg binnendoor van Vlaardingen naar Rotterdam.

Bij Heerenveen komende vanuit Emmeloord mocht ik de A7 blijven volgen richting Leeuwarden in plaats van me de A32 op te sturen. Lijkt me niet goed hoor.

Ik zal voortaan vooraf eens goed bekijken wat de hele route wordt en of die klopt, en dan maar zien of hij onderweg in de war raakt.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » ma 27 aug 2012, 17:58

Misschien een probleem van de instellingen, is mij ook al eens, zelfs meerdere malen, overkomen terwijl ik dacht dat alles goed stond.....

lobol
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 15:31

Re: Maps ervaringen

Bericht door lobol » do 30 aug 2012, 10:07

Ritish schreef:
Up&Go schreef:
High-up! schreef:Af en toe herkent hij mijn telefoon niet direct. Ben er nog niet uit of dit door mijn telefoon komt, of door de Navigon aangezien het de ene keer oplost door de Navigon opnieuw op te starten en de andere keer mijn Apple.
Datzelfde heb ik ook af en toe, heb een Iphone 4.
ik heb hetzelfde met mijn iphone 4 wat een gedoe om het weer gekoppelt te krijgen je kan beter eerst je bluetooth op je telefoon aanzetten en dan maps and more anders valt hij weg en word het weer een drama.
Even de Navigon loskoppellen en weer vastkoppelen werkt bij mij het beste.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Maps ervaringen

Bericht door oubaasje » do 30 aug 2012, 10:26


ik heb hetzelfde met mijn iphone 4: wat een gedoe om het weer gekoppeld te krijgen. Je kan beter eerst je bluetooth op je telefoon aanzetten en dan maps and more, anders valt hij weg en wordt het weer een drama.

Even de Navigon loskoppelen en weer vastkoppelen werkt bij mij het beste.
Zodra de Navigon actief is (dus even na het starten) meldt mijn Samsung C3520 zich met een piepje en de vraag of hij verbinding moet maken met de navigatieapparatuur. Als ik daar niet op reageer geeft hij om de paar minuten weer een signaaltje.
Werkt perfect. Ook de spraakbesturing. Als er een gesprek binnenkomt krijg ik te horen wie er aan de lijn is en kan ik met ja of nee antwoorden of ik al dan niet het telefoongesprek wil aannemen.

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Maps ervaringen

Bericht door Toine » vr 31 aug 2012, 10:51

Martin33 schreef:Ik vind een nadeel het reageren van het touchscreen dit is zeer slecht. Het calibreren helpt niet en de gevoeligheid is volgens mij ook niet te veranderen. hebben meer mensen dit?
Nadat ik alle beschikbare updates er op had gezet, maps en 2X systeem update was bij mij na opnieuw calibreren het systeem een heel stuk beter, ik moet af en toe nog wel ff wennen dat ik te snel ga...... :roll:
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » zo 02 sep 2012, 15:18

even iets anders, als die Maps geplaatst is op de houder hebben die blaas openingen dan nog wel nut die daar achter zitten ?
Lijkt mij dat oa de airco dan word tegen gehouden door het apparaat, of is dit niet zo......

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Maps ervaringen

Bericht door Martin33 » zo 02 sep 2012, 18:35

CBdicX schreef:even iets anders, als die Maps geplaatst is op de houder hebben die blaas openingen dan nog wel nut die daar achter zitten ?
Lijkt mij dat oa de airco dan word tegen gehouden door het apparaat, of is dit niet zo......
de maps and more zit niet in de weg voor de ventilatie, deze blaast gewoon omhoog.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: Maps ervaringen

Bericht door šváb » di 04 sep 2012, 15:41

Ok, ik heb iets raars aan mijn spreekwoordelijke fiets hangen: heb gisteravond de laatste update gedaan en sindsdien werkt het touchscreen in de rechter bovenhoek uitermate slecht.

Ben ik de enige?
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps ervaringen

Bericht door Marantz » di 04 sep 2012, 16:09

Is er nier terug te stappen naar de vorige versie om te testen of het aan de sw ligt ?

Plaats reactie