Ik wilde een waardige opvolger voor mijn VW Golf IV. Maar hij mocht kleiner en goedkoper, moest zuiniger en luxer (Mijn Golf was een kale versie met 75pk). En toch liefst weer een VW, kan er niets aan doen, maar auto is ook een stukje emotie.
De UP is dus een VW
![Very Happy :D](./images/smilies/icon/biggrin.gif)
, en ziet er erg goed uit kwa design. Na ruim 2 uur proefrijden met 3 personen in een 60 en 75pk versie was ik overtuigd van de goede wegligging en uitvoering, zitcomfort en ergonomie, die ik al jaren gewend ben. Ook het zovaak genoemde 'saaie' dashboard vind ik juist super mooi! Maar dat is weer persoonlijk. Dat het stuur niet in diepte verstelbaar is kan een nadeel zijn, maar voor mij niet. De grote deuren vind ik heel fijn. Het rijdt gewoonweg geweldig, als een volwassen auto. En de 2 deurs versie in high line uitvoering ziet er lekker sportief uit.
Ook het laadvermogen: de handige dubbele bodem (voor losse spullen en flessen van de slijter, ik heb er bakken in geplaatst), vouwkrat en bierkrat passen zonder verstellingen (met dubbele bodem in gebruik), tenor saxofoon past ook gewoon. Dus niks verstellen of schuiven van achterbank. Erg handig.
Ik heb nog wel proefgezeten by Toyota Yaris/Aygo, maar dat was het dus niet. Franse auto's is het niet voor mij en Kia Picanto had gekund, maar heb ik na de UP proefrit niet meer geprobeerd. Ik was overtuigd van mijn keuze. En dat is ook best een goed gevoel. Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar daar denk ik nu toch niet meer aan
![Wink ;)](./images/smilies/icon/wink.gif)
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket