Nadelen Up!

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Ken
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 19:44
Locatie: Alkmaar

Re: Nadelen Up!

Bericht door Ken » do 17 mei 2012, 11:54

RoyVisser schreef: ik neem aan dat je stuur naar achteren (meer naar je borst) bedoelt?

of vind je het stuur te dichtbij? Ik houd wel van wat dichter op het stuur zitten, geeft wat meer controle (niet met me neus in het stuur, maar gewoon polsafstand)
Ja meer naar mij toe ja. Stoel staat al max naar achter. Daardoor zijn je armen bijna altijd gestrekt. Dat kan voor lange ritten best vermoeind worden. Maar goed het is effe een houding zoeken. Af en toe je armen -1 voor 1ofc- ter ruste leggen.
Ik kan ook niet echt goed me linker arm op de deurpost leggen wat in mijn vorige auto riant kon. Dus dat zijn ff wat praktische zaken waar je even in moet zoeken. De lange rit laatst gemaakt heb ik wel wat kunnen vonden hierop. Goed te doen nu.
Got it!:|| Diep Parel Zwart | Hogerup! | Blauwe beweging 60pk | zwart/titaanzwart bekleding | Rij | Uitvoerend | Mappen+Meer |Dynamische driehoek | reserve wiel || :P

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Nadelen Up!

Bericht door Piedro » vr 18 mei 2012, 18:07

Ken schreef:Ik kan ook niet echt goed me linker arm op de deurpost leggen wat in mijn vorige auto riant kon.
Hmm, zo rijd ik eigenlijk vrijwel altijd, wat ook zichtbaar is aan de bekleding op die plek :lol:
Zal dus even wennen zijn... maar bij de Up is er in elk geval geen bekleding die daar kan slijten ;)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ken
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 19:44
Locatie: Alkmaar

Re: Nadelen Up!

Bericht door Ken » zo 20 mei 2012, 16:09

sander28 schreef:- geen gasveer die de motorkap openhoudt
Kijk :)
gasveer.jpg
gasveer.jpg (124.6 KiB) 15244 keer bekeken
Got it!:|| Diep Parel Zwart | Hogerup! | Blauwe beweging 60pk | zwart/titaanzwart bekleding | Rij | Uitvoerend | Mappen+Meer |Dynamische driehoek | reserve wiel || :P

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Nadelen Up!

Bericht door eas » zo 20 mei 2012, 16:26

is de lange levertijd voor mooie kleuren al voorbij gekomen ?
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Nemad
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Nadelen Up!

Bericht door Nemad » di 03 jul 2012, 21:36

Ik mis de verlichting in de schakelaars van de electrische ramen!
Wellicht dat ik ze ga vervangen door schakelaars van een ander VW model........als dat mogelijk is!
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Nadelen Up!

Bericht door Ron UP » di 03 jul 2012, 22:01

Nemad schreef:Ik mis de verlichting in de schakelaars van de electrische ramen!
Wellicht dat ik ze ga vervangen door schakelaars van een ander VW model........als dat mogelijk is!
Is al eerder besproken hier, schijnt niet mogelijk te zijn helaas...
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Nadelen Up!

Bericht door up! » di 03 jul 2012, 22:17

Het grootste nadeel vind ik dat er geen 4 liter achtcylinder leverbaar is :(
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

jouwnaam
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 15:52

Re: Nadelen Up!

Bericht door jouwnaam » wo 04 jul 2012, 08:34

Tot nu toe vind ik het navigatiesysteem (bij de Mii, maar zal bij de Up! denk ik dezelfde zijn?) dat je erbij kunt kopen voor net geen 300 euro niet al te geweldig. Kaarten zijn, zelfs na een update (Q2 2012 is de laatste momenteel), vreselijk verouderd. Daarnaast werkt het veel minder prettig dan een Tomtom. Ben al eens midden in een plaats beland terwijl ik een adres ergens in het veld had opgegeven. Aanwijzingen zijn ook niet helemaal geweldig (te vaak en regelmatig onduidelijk of soms ineens geen instructie waar dat wel had gemoeten). Wel fijn dat het over de radiospeakers gaat en de radio stil is tijdens instructies.

Bellen met het systeem werkt over het algemeen wel weer goed. Telefoon wordt vlak na instappen al herkent via bluetooth. Wel jammer dat je tijdens het bellen je navigatie kwijt bent; kaart in beeld houden zou prettig zijn.
Seat Mii Style Sport 60 pk, diepzwart, bijna alle opties :-)

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Nadelen Up!

Bericht door Psycho_Mantis » wo 04 jul 2012, 14:32

jouwnaam schreef:Tot nu toe vind ik het navigatiesysteem (bij de Mii, maar zal bij de Up! denk ik dezelfde zijn?) dat je erbij kunt kopen voor net geen 300 euro niet al te geweldig. Kaarten zijn, zelfs na een update (Q2 2012 is de laatste momenteel), vreselijk verouderd. Daarnaast werkt het veel minder prettig dan een Tomtom. Ben al eens midden in een plaats beland terwijl ik een adres ergens in het veld had opgegeven. Aanwijzingen zijn ook niet helemaal geweldig (te vaak en regelmatig onduidelijk of soms ineens geen instructie waar dat wel had gemoeten). Wel fijn dat het over de radiospeakers gaat en de radio stil is tijdens instructies.

Bellen met het systeem werkt over het algemeen wel weer goed. Telefoon wordt vlak na instappen al herkent via bluetooth. Wel jammer dat je tijdens het bellen je navigatie kwijt bent; kaart in beeld houden zou prettig zijn.
Ik heb betaald voor freshmaps, maar ik krijg nog steeds Q1/2012 aangeboden! Lekker is dat dan...

jouwnaam
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 15:52

Re: Nadelen Up!

Bericht door jouwnaam » wo 04 jul 2012, 14:35

Psycho_Mantis schreef:
jouwnaam schreef:Tot nu toe vind ik het navigatiesysteem (bij de Mii, maar zal bij de Up! denk ik dezelfde zijn?) dat je erbij kunt kopen voor net geen 300 euro niet al te geweldig. Kaarten zijn, zelfs na een update (Q2 2012 is de laatste momenteel), vreselijk verouderd. Daarnaast werkt het veel minder prettig dan een Tomtom. Ben al eens midden in een plaats beland terwijl ik een adres ergens in het veld had opgegeven. Aanwijzingen zijn ook niet helemaal geweldig (te vaak en regelmatig onduidelijk of soms ineens geen instructie waar dat wel had gemoeten). Wel fijn dat het over de radiospeakers gaat en de radio stil is tijdens instructies.

Bellen met het systeem werkt over het algemeen wel weer goed. Telefoon wordt vlak na instappen al herkent via bluetooth. Wel jammer dat je tijdens het bellen je navigatie kwijt bent; kaart in beeld houden zou prettig zijn.
Ik heb betaald voor freshmaps, maar ik krijg nog steeds Q1/2012 aangeboden! Lekker is dat dan...
Kan zijn dat ik me vergis hoor en het dus Q1 was. Maar dan nog... We zitten al in Q3? Zelfs voor Q1 vind ik de kaarten overigens hopeloos verouderd.
Seat Mii Style Sport 60 pk, diepzwart, bijna alle opties :-)

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Nadelen Up!

Bericht door Up&Go » wo 04 jul 2012, 15:52

Ja inderdaad, zijn geen vlotte updaters daar bij Navigon.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Nadelen Up!

Bericht door Ron UP » wo 04 jul 2012, 16:26

Ik heb nog een nadeel gevonden :D erkan geen trekhaak op, om onze caravan te trekken :mrgreen: dan maar douwen :mrgreen:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Nadelen Up!

Bericht door Martin33 » wo 04 jul 2012, 18:20

Ron UP schreef:Ik heb nog een nadeel gevonden :D erkan geen trekhaak op, om onze caravan te trekken :mrgreen: dan maar douwen :mrgreen:
was je bij de dealer geweest? er zit dus ook geen aansluiting voor? Dan de caravan maar op dak :mrgreen:
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Nadelen Up!

Bericht door eas » ma 16 jul 2012, 13:18

de interval stand van de ruitenwissers gaat net ff te langzaam
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Nadelen Up!

Bericht door dubbel-UP! » ma 16 jul 2012, 15:55

eas schreef:de interval stand van de ruitenwissers gaat net ff te langzaam
moet je wat sneller rijden, is namelijk snelheidsafhankelijk :lol: :lol:
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Nadelen Up!

Bericht door eas » ma 16 jul 2012, 16:25

Ho ho,ik wil zuinig rijden :lol:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Nadelen Up!

Bericht door dubbel-UP! » ma 16 jul 2012, 18:32

eas schreef:Ho ho,ik wil zuinig rijden :lol:
Kan ook hoor, ik heb het voor mekaar gekregen om een traject van 30 km met een totaal gem. verbruik van 0,8 l/100km te rijden, gemiddelde snelheid 90 km/uur! :P


(was wel bergaf, Italiaanse Alpen) ;)
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Nadelen Up!

Bericht door Martin33 » ma 16 jul 2012, 20:09

dubbel-UP! schreef:
eas schreef:Ho ho,ik wil zuinig rijden :lol:
Kan ook hoor, ik heb het voor mekaar gekregen om een traject van 30 km met een totaal gem. verbruik van 0,8 l/100km te rijden, gemiddelde snelheid 90 km/uur! :P


(was wel bergaf, Italiaanse Alpen) ;)
En 8/100 de berg op ;)
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Marcel Up!
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 21:33

Re: Nadelen Up!

Bericht door Marcel Up! » ma 16 jul 2012, 23:34

Wat ik een nadeel vindt is wanneer je in de regen rijdt en je hebt het portierraam een klein stukje open, loopt er water vanaf het dak naar binnen...
Ook als het droog is en het dak is nog nat van een eerdere regenbui komt er water naar binnen.

Groet.
Move up! | BMT 60pk | Candy White | Executive | Drive | Classic 16" | Afleverdatum 8 juni 2012 |
Mijn Up!

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Nadelen Up!

Bericht door eas » di 17 jul 2012, 08:04

+1
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Plaats reactie