Bij 172 geeft ie 9.9 liter aan per 100kmdubbel-UP! schreef:continue 160 km/h gaat die 1 op 12![]()
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon/eek.gif)
Bij 172 geeft ie 9.9 liter aan per 100kmdubbel-UP! schreef:continue 160 km/h gaat die 1 op 12![]()
Ik zou gewoon CC erbij nemen als ik jou was. Die kosten haal je er echt uit.tommyUP schreef:Is het zo dat als je op cruise control 100 rijd, je veel zuiniger rijd dan zonder cc 100km/u? Ik ga namelijk een up! kopen (waarschijnlijk) zonder CC, en wil weten wat dit op de snelweg voor verschil kan maken
Ik rijd amper op de snelweg, dus ik betwijfel het. Hoeveel schatten jullie dat het ongeveer scheelt? Met 1 liter kom je .... km/uur verder met CC dan zonder?Psycho_Mantis schreef:Ik zou gewoon CC erbij nemen als ik jou was. Die kosten haal je er echt uit.tommyUP schreef:Is het zo dat als je op cruise control 100 rijd, je veel zuiniger rijd dan zonder cc 100km/u? Ik ga namelijk een up! kopen (waarschijnlijk) zonder CC, en wil weten wat dit op de snelweg voor verschil kan maken
dat zal lastig te meten zijn denk ik want de meeste mensen die cc hebben zullen deze ook erg vaak gebruiken (ben er 1 van) op de snelweg is het relaxter omdat je je niet druk hoeft te maken over je snelheid en kan dus meer aandacht aan het rijden besteden.tommyUP schreef:Ik rijd amper op de snelweg, dus ik betwijfel het. Hoeveel schatten jullie dat het ongeveer scheelt? Met 1 liter kom je .... km/uur verder met CC dan zonder?Psycho_Mantis schreef:Ik zou gewoon CC erbij nemen als ik jou was. Die kosten haal je er echt uit.tommyUP schreef:Is het zo dat als je op cruise control 100 rijd, je veel zuiniger rijd dan zonder cc 100km/u? Ik ga namelijk een up! kopen (waarschijnlijk) zonder CC, en wil weten wat dit op de snelweg voor verschil kan maken
Van mij mag je, veel rijplezier.up schreef: . Ik moet El Coche SEAT natuurlijk wel inhalen op http://www.spritmonitor.de
Sluit ik mij geheel bij aan !Martin33 schreef:is wel een beetje te verklaren, de niveaumeting in de brandstoftank meet de hoogte van de brandstof in de tank 0-100% en met behulp van je gem. verbruik rekend de boardcomputer uit hoeveel kilometer je ongeveer zou kunnen rijden. De tank is niet volledig vierkant of rond dus bijvoorbeeld op halve tank hoogte zou je tank bijvoorbeeld nog voor 30% vol kunnen zitten en zal daarna veel sneller zakken. De tankinhoud is ook geschat (ca. 35 liter) en nooit precies aangegeven.
je zou dus bij 1:20 max. 700km kunnen rijden op een tank.
Die 1:19 kun je met gemak halen, ook als je de max toegestane snelheid rijdt.Up-Jury schreef:Sluit ik mij geheel bij aan !Martin33 schreef:is wel een beetje te verklaren, de niveaumeting in de brandstoftank meet de hoogte van de brandstof in de tank 0-100% en met behulp van je gem. verbruik rekend de boardcomputer uit hoeveel kilometer je ongeveer zou kunnen rijden. De tank is niet volledig vierkant of rond dus bijvoorbeeld op halve tank hoogte zou je tank bijvoorbeeld nog voor 30% vol kunnen zitten en zal daarna veel sneller zakken. De tankinhoud is ook geschat (ca. 35 liter) en nooit precies aangegeven.
je zou dus bij 1:20 max. 700km kunnen rijden op een tank.
Over het algemeen zie ik in deze topic dat er een gemiddeld verbruik is van 1:19 a 1:20 bij normaal gebruik en dat het eigenlijk niet hoger wordt.
Zelf probeer ik zuinig te rijden en kom ook op dit gemiddelde en ik gebruik mijn CC best vaak.
Vorige week hadden we veel last van wind en storm en mijn verbruik lag dan ook hoger, afgelopen week was het aardig wind stil en lag mijn verbruik ook lager
Dus afgelopen week heb ik 630 km gereden en mijn benzinemeter staat nu net voor rood dus ik kan nog wat kilometers maken voordat ik ECHT moet gaan tanken terwijl vorige week ik al diep in het rood stond bij dezelfde hoeveelheid kilometers.
Als ik/ je echt elke keer de maximum toegestane snelheid ga rijden op de weg dan haal ik/ je 1:19 niet.
Op de snelweg zijn die snelheden ten zeerste af te raden om een verkeerschaos te voorkomen maar netjes zo'n verbruik.Die 1:19 kun je met gemak halen, ook als je de max toegestane snelheid rijdt.![]()
Echter alleen als op 50 en 80 km/uur wegen..![]()
![]()
(laastste tankbeurt was 1:21,7 met 75 pk zonder BM)