Prijzen originele velgen (enorm prijsverschil met Duitsland)
Prijzen originele velgen (enorm prijsverschil met Duitsland)
Vandaag kreeg ik een offerte van de Nederlandse Volkswagen dealer voor de levering van 4 originele 15-inch velgen voor de up! Mijn keuze is de 15-inch Waffle velg. En ik wil er ook graag winterbanden bij.
Offerte Nederlandse VW-dealer: één Waffle velg inclusief Bridgestone winterband kost 369,09 euro (exclusief montage), dit maakt per set van 4 dus 1.476,28 euro.
Voor de duidelijkheid: één Waffle velg inclusief Bridgestone winterband kost in Duitsland 179 euro (inclusief montage), dit maakt per set van 4 dus 716 euro (zie de link naar de Duitse brochure: http://www.volkswagen-zubehoer.de/pdf/wkr2/WKR.pdf )
In Nederland betaal je dus ruim 760 euro extra, dat is méér dan het dubbele van wat je betaalt bij de Duitse VW dealer
Een waarschuwing aan de forummers lijkt me op zijn plaats.
Offerte Nederlandse VW-dealer: één Waffle velg inclusief Bridgestone winterband kost 369,09 euro (exclusief montage), dit maakt per set van 4 dus 1.476,28 euro.
Voor de duidelijkheid: één Waffle velg inclusief Bridgestone winterband kost in Duitsland 179 euro (inclusief montage), dit maakt per set van 4 dus 716 euro (zie de link naar de Duitse brochure: http://www.volkswagen-zubehoer.de/pdf/wkr2/WKR.pdf )
In Nederland betaal je dus ruim 760 euro extra, dat is méér dan het dubbele van wat je betaalt bij de Duitse VW dealer
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: Prijzen originele velgen (enorm prijsverschil met Duitsl
Dus? Voel ik een groupsbuy aankomen? Ik zit in week 32 in DL, dus roept u maar.
Ik vraag 25% "handelingskosten" bovenop de prijs van de Duitse dealer.
Ik vraag 25% "handelingskosten" bovenop de prijs van de Duitse dealer.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden
- Witte Reus
- Vagling liefhebber
Dit is geen exclusief VW verschijnsel. Het komt wel vaker voor dat artikelen in Duitsland een stuk goedkoper zijn dan in Nederland.
Vorig jaar nieuwe ruitenwisserbladen voor m'n Golf moeten kopen. Setje in Nederland ca. € 35,00. Zelfde setje in Duitsland ongeveer € 19,00. Alleen de verzendkosten gooien dan roet in het eten. Zijn vanuit Duitsland vaak zo'n € 15,00. Loont dus alleen bij duurdere artikelen of als je ze zelf een keer kunt halen.
En ook bij niet auto-gerelateerde spullen komt het voor. Twee jaar geleden tijdgestuurde radiatorkranen gekocht. Prijs voor 2 stuks incl. verzendkosten ongeveer gelijk aan 1 st. in Nederland.
Dus tegenwoordig kijkt ik bij heel veel spullen altijd even wat ze over de grens kosten.
Handige site daarvoor: www. preisroboter.de
Vorig jaar nieuwe ruitenwisserbladen voor m'n Golf moeten kopen. Setje in Nederland ca. € 35,00. Zelfde setje in Duitsland ongeveer € 19,00. Alleen de verzendkosten gooien dan roet in het eten. Zijn vanuit Duitsland vaak zo'n € 15,00. Loont dus alleen bij duurdere artikelen of als je ze zelf een keer kunt halen.
En ook bij niet auto-gerelateerde spullen komt het voor. Twee jaar geleden tijdgestuurde radiatorkranen gekocht. Prijs voor 2 stuks incl. verzendkosten ongeveer gelijk aan 1 st. in Nederland.
Dus tegenwoordig kijkt ik bij heel veel spullen altijd even wat ze over de grens kosten.
Handige site daarvoor: www. preisroboter.de
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK
dat heb je de dealer ook verteld ? wat was zijn reactie ?up! schreef:Vandaag kreeg ik een offerte van de Nederlandse Volkswagen dealer voor de levering van 4 originele 15-inch velgen voor de up! Mijn keuze is de 15-inch Waffle velg. En ik wil er ook graag winterbanden bij.
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013
Ik had contact met iemand van het magazijn. Die ontkende eerst nog dat het dezelfde velgen waren Maar ik heb hem erop gewezen dat het toch echt dezelfde zijn. Daarna was de enige reactie: "dit zijn nu eenmaal de prijzen bij de Nederlandse VW dealer".eas schreef: dat heb je de dealer ook verteld ? wat was zijn reactie ?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Logische reactie, ik had in zijn geval hetzelfde gezegd. Neemt niet weg dat het prijsverschil in dit voorbeeld belachelijk is.
nee !! asociaal !!Up&Go schreef:Logische reactie, ik had in zijn geval hetzelfde gezegd. Neemt niet weg dat het prijsverschil in dit voorbeeld belachelijk is.
- el coche SEAT
- Donateur member
Leve het wonen in de grensstreek !!!
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
dat is dan ook wel het enigsteel coche SEAT schreef:Leve het wonen in de grensstreek !!!
Ja, een beetje dom, want aan de andere kant van de grens betaal je voor hetzelfde huis toch vaak 25-30% minder, betere zorg, gunstiger belastingstelsel, minder bureaucratie, nettere mensen, betere chauffeurs...eas schreef:dat is dan ook wel het enigsteel coche SEAT schreef:Leve het wonen in de grensstreek !!!
Ik zou het wel weten.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden
- el coche SEAT
- Donateur member
Tsja, moet je alleen wel je huis verkocht krijgen.šváb schreef:Ja, een beetje dom, want aan de andere kant van de grens betaal je voor hetzelfde huis toch vaak 25-30% minder, betere zorg, gunstiger belastingstelsel, minder bureaucratie, nettere mensen, betere chauffeurs...eas schreef:dat is dan ook wel het enigsteel coche SEAT schreef:Leve het wonen in de grensstreek !!!
Ik zou het wel weten.
Sorry eas, maar dat is vrije markteconomie in dit geval met als resultaat dat mensen in Duitsland gaan kopen. En ik geloof zomaar dat ook een Nederlandse dealer ervan baalt dat hij 100% meer moet vragen voor een artikel dan zijn Duitse collega. Hoe dan ook ik weet nu wel waar ik mijn originele velgen ga kopen: 15 km hiervandaaneas schreef:nee !! asociaal !!Up&Go schreef:Logische reactie, ik had in zijn geval hetzelfde gezegd. Neemt niet weg dat het prijsverschil in dit voorbeeld belachelijk is.
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
Up&Go schreef:Sorry eas, maar dat is vrije markteconomie in dit geval met als resultaat dat mensen in Duitsland gaan kopen. En ik geloof zomaar dat ook een Nederlandse dealer ervan baalt dat hij 100% meer moet vragen voor een artikel dan zijn Duitse collega. Hoe dan ook ik weet nu wel waar ik mijn originele velgen ga kopen: 15 km hiervandaaneas schreef:nee !! asociaal !!Up&Go schreef:Logische reactie, ik had in zijn geval hetzelfde gezegd. Neemt niet weg dat het prijsverschil in dit voorbeeld belachelijk is.
Heren, er is geen ene dealer die iets MOET vragen. Het is z'n eigen keus om naar de pijpen van PON te dansen. Er zijn (voldoende) garages die 100% VW onderdelen leveren tegen veel scherpere (Duitse) prijzen.
Laat jullie nu niet in de maling nemen en kijk/shop verder dan de neus lang is
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!
En toen viel het woord waar ik op wachtte: PON ......
Bedankt hiervoor. Ik wil de up! wel een aantal jaartjes houden, dus ik denk dat ik ook in D de winterset ga halen, tenzij de dealer me ook een dergelijk aanbod kan doen. Wat een idioot verschil man...
en hoeveel dealers hier in nederland kopen hun in handel zoals velgen in duitsland en verkopen het hier voor pon prijzen ?
eas schreef:en hoeveel dealers hier in nederland kopen hun in handel zoals velgen in duitsland en verkopen het hier voor pon prijzen ?
Ik begrijp inmiddels van de Duitse Volkswagen dealer dat er voor "directsets" (zie de link naar de brochure in de eerste post hierboven) speciale, sterk verlaagde prijzen gelden, waarbij door een subsidie van Volkswagen de prijzen aantrekkelijk worden gehouden. Losse velgen kosten in Duitsland kennelijk hetzelfde als in Nederland. Maar het blijft vreemd dat je in Duitsland een directset kunt kopen voor 716 euro en als je in Nederland een offerte vraagt voor precies dezelfde set je een prijs van 1.476,28 euro te horen krijgt. Wellicht komt er in de toekomst in Nederland ook een goedkope directset. Maar waarom zégt de Nederlandse VW dealer dat niet tegen mij?? De betreffende magazijnman had het mij kunnen uitleggen (ik stuurde hem de Duitse brochure toe), dat VW subsidie geeft op directsets en dat er wellicht in Nederland ook zo'n set komt, maar hij zei alleen "dit zijn onze prijzen".
- el coche SEAT
- Donateur member
Ik denk niet veel. De verplichtingen die dealers hebben vanuit PON laat dit niet toe.eas schreef:en hoeveel dealers hier in nederland kopen hun in handel zoals velgen in duitsland en verkopen het hier voor pon prijzen ?
- Nemad
- Vagling liefhebber
- Contacteer:
Deze laatste bewering is helemaal juist!el coche SEAT schreef:Ik denk niet veel. De verplichtingen die dealers hebben vanuit PON laat dit niet toe.eas schreef:en hoeveel dealers hier in nederland kopen hun in handel zoals velgen in duitsland en verkopen het hier voor pon prijzen ?
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'