Heb je toevallig onderdeel nummers van die stoelrails afdek doppen? Vind dat ik er wel 6 bij moet hebben.Arjan-tsi schreef: ↑wo 09 sep 2020, 18:12Vandaag tussendoor weer wat gedaan aan de up zoals kofferbak verlichting aangebracht aan der rechterkant.IMG_20200909_181119.jpg
De afdek doppen op de stoelrails geplaats. Standaard zit er maar 1 dop aan de instap zijde.IMG_20200909_180845.jpgIMG_20200909_180900.jpg
Ook de golf 7 naafdoppen zijn binnen voor de polygon wielen.IMG_20200909_190558.jpg
En het oude stuur is vervangen voor een nieuwe variant IMG_20200909_163550.jpg
Arjan's Up TSI R-line
- Habenero TSI
- Vagling liefhebber
- Berichten: 173
- Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41
Re: Arjan's Up TSI R-line
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled
Re: Arjan's Up TSI R-line
Ik zal morgen is kijkenHabenero TSI schreef: ↑wo 16 sep 2020, 19:43Heb je toevallig onderdeel nummers van die stoelrails afdek doppen? Vind dat ik er wel 6 bij moet hebben.Arjan-tsi schreef: ↑wo 09 sep 2020, 18:12Vandaag tussendoor weer wat gedaan aan de up zoals kofferbak verlichting aangebracht aan der rechterkant.IMG_20200909_181119.jpg
De afdek doppen op de stoelrails geplaats. Standaard zit er maar 1 dop aan de instap zijde.IMG_20200909_180845.jpgIMG_20200909_180900.jpg
Ook de golf 7 naafdoppen zijn binnen voor de polygon wielen.IMG_20200909_190558.jpg
En het oude stuur is vervangen voor een nieuwe variant IMG_20200909_163550.jpg
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Arjan's Up TSI R-line
Ja oke dus niet een GTI met schade zegmaar. Dat was eigenlijk mijn punt. Maar ik geloof je wel hoor, snap de keuze verder ook. Had het toen blijkbaar niet goed begrepen, vond het al raar Het is dat ik flink wat korting kreeg en deze nog voor de bpm verhoging had besteld, anders was een import wel een mooi alternatief. Al ben ik hier wel enigszins op terug gekomen, dat ik de huidige nieuwprijs nou niet te duur vindt. Gebaseerd op mijn rij beleving/ervaring nu ik hem al 2 jaar hebt. Het is het elke cent waard. Het is maar net de vraag wat iemand zoekt in een auto natuurlijk:)Arjan-tsi schreef: ↑wo 16 sep 2020, 18:55Ook toen ik de up net had was hij meer dan twee keer zo goedkoop als toen der tijd de tweede hands gti-tjes.NidayFright schreef: ↑wo 16 sep 2020, 17:45Je vergelijkt het met een nieuwe GTI, dat is wel een ander verhaal natuurlijk. Voor de nieuwprijs van een 2020 Up GTI kan je zelfs nog een Golf MK7 GTI op de kop tikken en goedkoper uit zijn. Dat is appels met peren vergelijken. Stonden al redelijk snel 2e hands te koop terwijl ik nog een halfjaar op de aflevering van mijn GTI zat te wachten, laat staan hoeveel schade gevallen er in Duitsland al werden aangeboden. Dan had je los van een aantal aanpassingen goedkoper uit geweest lijkt mij. Maar ik snap je redenering wel en eigenlijk is dit wel leuker om te doen natuurlijk:) Het is altijd fijn om er nog een paar centen op te verdienen, al gaan we wel een andere tijd tegemoet
Nu ik er weer aan denk btw, ik zag dat jij het beginscherm had aangepast en het logo nu langer zichtbaar is. Waar zit hem dat in? Heb weleens snel gekeken om de tijdsduur te veranderen maar kon het niet zo snel zien. Ik neem aan dat het dan waarschijnlijk een aanpassing is d.m.v. hex, bytes te veranderen?
Als ik je zie zal ik je wel vertellen wat ik ervoor gegeven heb toen hij een jaartje oud was. Dan begrijp je het wel waarom ik hem gekoch had .
De tijdsduur van de opstart logo kan je veranderen in 5f bij adaptions
Oh thanks man! Ik neem aan dat je bij aanpassingen dan in het complete overzicht zit van de 5F ? Dat is natuurlijk het meest voor de hand liggend maar dan moet ik er over heen gekeken hebben. Of komt het door een benaming die misschien niet te herleiden valt aan dit?
GTI DARK SILVER
Re: Arjan's Up TSI R-line
Een gti met schade koste toen ook veel meer omdat ze toen nog maar net er waren en er staat gti op dan denken de verkopers ook dat ze meer kunnen vragen.
Ik pas dat aan met vcds en dan in adaptions niet voor n de lange codering in module 5f (de radio)
Ik pas dat aan met vcds en dan in adaptions niet voor n de lange codering in module 5f (de radio)
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
Re: Arjan's Up TSI R-line
Ik heb ff gekeken voor jeNidayFright schreef: ↑vr 18 sep 2020, 17:08Ja oke dus niet een GTI met schade zegmaar. Dat was eigenlijk mijn punt. Maar ik geloof je wel hoor, snap de keuze verder ook. Had het toen blijkbaar niet goed begrepen, vond het al raar Het is dat ik flink wat korting kreeg en deze nog voor de bpm verhoging had besteld, anders was een import wel een mooi alternatief. Al ben ik hier wel enigszins op terug gekomen, dat ik de huidige nieuwprijs nou niet te duur vindt. Gebaseerd op mijn rij beleving/ervaring nu ik hem al 2 jaar hebt. Het is het elke cent waard. Het is maar net de vraag wat iemand zoekt in een auto natuurlijk:)Arjan-tsi schreef: ↑wo 16 sep 2020, 18:55Ook toen ik de up net had was hij meer dan twee keer zo goedkoop als toen der tijd de tweede hands gti-tjes.NidayFright schreef: ↑wo 16 sep 2020, 17:45Je vergelijkt het met een nieuwe GTI, dat is wel een ander verhaal natuurlijk. Voor de nieuwprijs van een 2020 Up GTI kan je zelfs nog een Golf MK7 GTI op de kop tikken en goedkoper uit zijn. Dat is appels met peren vergelijken. Stonden al redelijk snel 2e hands te koop terwijl ik nog een halfjaar op de aflevering van mijn GTI zat te wachten, laat staan hoeveel schade gevallen er in Duitsland al werden aangeboden. Dan had je los van een aantal aanpassingen goedkoper uit geweest lijkt mij. Maar ik snap je redenering wel en eigenlijk is dit wel leuker om te doen natuurlijk:) Het is altijd fijn om er nog een paar centen op te verdienen, al gaan we wel een andere tijd tegemoet
Nu ik er weer aan denk btw, ik zag dat jij het beginscherm had aangepast en het logo nu langer zichtbaar is. Waar zit hem dat in? Heb weleens snel gekeken om de tijdsduur te veranderen maar kon het niet zo snel zien. Ik neem aan dat het dan waarschijnlijk een aanpassing is d.m.v. hex, bytes te veranderen?
Als ik je zie zal ik je wel vertellen wat ik ervoor gegeven heb toen hij een jaartje oud was. Dan begrijp je het wel waarom ik hem gekoch had .
De tijdsduur van de opstart logo kan je veranderen in 5f bij adaptions
Oh thanks man! Ik neem aan dat je bij aanpassingen dan in het complete overzicht zit van de 5F ? Dat is natuurlijk het meest voor de hand liggend maar dan moet ik er over heen gekeken hebben. Of komt het door een benaming die misschien niet te herleiden valt aan dit?
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Arjan's Up TSI R-line
Ik zou in 44 het stuurgedrag naar dynamic veranderen dat is wel een aanrader
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Arjan's Up TSI R-line
Klopt inderdaad nu je het zegt. Heb er verder nooit naar omgekeken eigenlijk, met de gedachte dat het geen extra toevoeging zal zijn Je bent de eerste die ik hier over hoor. Thanks voor de tip! Ben nu wel benieuwd
GTI DARK SILVER
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Arjan's Up TSI R-line
Is het eigenlijk nog gelukt om die bloedirritante traction control permanent uit te schakelen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Arjan's Up TSI R-line
De codering heb ik nu ik moet alleen nog een keer in de stroomschema's kijken. Op welke positie hij moet zitten bij de ABS pomp.Tom Westendorp schreef: ↑ma 21 sep 2020, 15:29Is het eigenlijk nog gelukt om die bloedirritante traction control permanent uit te schakelen?
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
Re: Arjan's Up TSI R-line
Vandaag de zesbak gemonteerd het geeft wel een speels effect maar het is wel ff wennen.
Ik kijk het ff een tijdje aan en anders gaat de vijfbak er weer terug onder.
De zesbak maakt idd wel meer geluid dan de 5 bak.
Je hebt alleen de bak nodig aangezien de baksteun niet past in een normale up.
De up gti heeft aan de linker chassis balk andere beugels waar de baksteun in valt. Je hoeft alleen de schakelheuvel van je originele bak over te zetten omdat die van de zesbak weer net tegen de chassis poot komt.
De andere baksteun zullen het wel voor het vermogen gedaan hebben want kwa gewicht wegen de versnellingsbakken even veel.
Ik kijk het ff een tijdje aan en anders gaat de vijfbak er weer terug onder.
De zesbak maakt idd wel meer geluid dan de 5 bak.
Je hebt alleen de bak nodig aangezien de baksteun niet past in een normale up.
De up gti heeft aan de linker chassis balk andere beugels waar de baksteun in valt. Je hoeft alleen de schakelheuvel van je originele bak over te zetten omdat die van de zesbak weer net tegen de chassis poot komt.
De andere baksteun zullen het wel voor het vermogen gedaan hebben want kwa gewicht wegen de versnellingsbakken even veel.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
Re: Arjan's Up TSI R-line
Wow, gaaf om te zien Arjan! Flinke klus wel....
Het komt niet heel enthousiast over betreft de 6 bak, misschien zijn die lange verhoudingen met de 5 bak toch wel fijn in combinatie met dat vermogen.
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn over een week.
Het komt niet heel enthousiast over betreft de 6 bak, misschien zijn die lange verhoudingen met de 5 bak toch wel fijn in combinatie met dat vermogen.
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn over een week.
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit
Re: Arjan's Up TSI R-line
Kwa werk valt het wel mee het is gewoon de problemen oplossen waar je tegen aan loop.
Binnendoor is de vijfbak wel fijner de zesbak voelt wat zenuwachtiger aan maar mijn max koppel zit ook al bij 1800rpm misschien heeft dat er ook wel mee te maken
Maar het doortrekken op hogere snelheden is echt een heel groot verschil.
Ik heb maar nog maar een klein stukje gereden dus het is nog te vroeg om een definitieve conclusie te geven.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Arjan's Up TSI R-line
Wat Luukyy zegt, flinke klus. Maar vooral knap dat je dat allemaal zelf kunt, en je moet wel heel veel van je vrouw houden dat je dat allemaal voor haar doet zeg. Zo heb je hem althans geïntroduceerd toch, de up van het vrouwtje? Of heb je hem stiekem voor je zelf gehouden?
Waar ik dan nieuwsgierig naar ben, waar verdiend zo iemand z'n brood mee? Hoef je natuurlijk geen antwoord op te geven. Maar complimentje hoor, je hebt zo ongeveer de meest begeerlijke,gemodificeerde TSI van den lande gecreëerd Waar houdt het op?
Waar ik dan nieuwsgierig naar ben, waar verdiend zo iemand z'n brood mee? Hoef je natuurlijk geen antwoord op te geven. Maar complimentje hoor, je hebt zo ongeveer de meest begeerlijke,gemodificeerde TSI van den lande gecreëerd Waar houdt het op?
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Arjan's Up TSI R-line
Het valt echt wel mee hoor als je gewoon logisch nadenkt kan iedereen het wel. Het is net een puzzelUp!grade schreef: ↑ma 21 sep 2020, 20:26Wat Luukyy zegt, flinke klus. Maar vooral knap dat je dat allemaal zelf kunt, en je moet wel heel veel van je vrouw houden dat je dat allemaal voor haar doet zeg. Zo heb je hem althans geïntroduceerd toch, de up van het vrouwtje? Of heb je hem stiekem voor je zelf gehouden?
Waar ik dan nieuwsgierig naar ben, waar verdiend zo iemand z'n brood mee? Hoef je natuurlijk geen antwoord op te geven. Maar complimentje hoor, je hebt zo ongeveer de meest begeerlijke,gemodificeerde TSI van den lande gecreëerd Waar houdt het op?
Me eigen auto heb ik ook al genoeg aan verbouwd hoor. Het is ook maar net waar ik allemaal tegenaan loop kwa onderdelen .
Ik heb zelf me eigen bedrijf in auto's restylen (parkeerdeukjes,hagelschade enz )
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Arjan's Up TSI R-line
Aha, leuk om te weten. Dat verklaart een en ander, dat je bv makkelijker aan je auto kunt werken dan met een niet-technisch beroep aangezien jij nou eenmaal de mogelijkheden en middelen hebt om het te kunnen doen. En de kennis uiteraardArjan-tsi schreef: ↑ma 21 sep 2020, 21:47Het valt echt wel mee hoor als je gewoon logisch nadenkt kan iedereen het wel. Het is net een puzzelUp!grade schreef: ↑ma 21 sep 2020, 20:26Wat Luukyy zegt, flinke klus. Maar vooral knap dat je dat allemaal zelf kunt, en je moet wel heel veel van je vrouw houden dat je dat allemaal voor haar doet zeg. Zo heb je hem althans geïntroduceerd toch, de up van het vrouwtje? Of heb je hem stiekem voor je zelf gehouden?
Waar ik dan nieuwsgierig naar ben, waar verdiend zo iemand z'n brood mee? Hoef je natuurlijk geen antwoord op te geven. Maar complimentje hoor, je hebt zo ongeveer de meest begeerlijke,gemodificeerde TSI van den lande gecreëerd Waar houdt het op?
Me eigen auto heb ik ook al genoeg aan verbouwd hoor. Het is ook maar net waar ik allemaal tegenaan loop kwa onderdelen .
Ik heb zelf me eigen bedrijf in auto's restylen (parkeerdeukjes,hagelschade enz )
Doe je ook steenslag-chips herstellen/spuiten of is dat iets heel anders?
En zoja, wat kost zoiets per chip als ik vragen mag en last but not least, in welke stad/dorp ben je gevestigd? Als je dat liever niet wereldkundig maakt mag je natuurlijk ook een pb sturen.
Groet Erik
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Arjan's Up TSI R-line
Nouja.. in deze informatie heb ik ook wel interesse i.v.m. een kleine chip en een wat lelijke deuk in de A stijl door een tak die op mijn auto terrecht kwam tijdens een ritje door een storm..Up!grade schreef: ↑di 22 sep 2020, 10:01Aha, leuk om te weten. Dat verklaart een en ander, dat je bv makkelijker aan je auto kunt werken dan met een niet-technisch beroep aangezien jij nou eenmaal de mogelijkheden en middelen hebt om het te kunnen doen. En de kennis uiteraardArjan-tsi schreef: ↑ma 21 sep 2020, 21:47Het valt echt wel mee hoor als je gewoon logisch nadenkt kan iedereen het wel. Het is net een puzzelUp!grade schreef: ↑ma 21 sep 2020, 20:26Wat Luukyy zegt, flinke klus. Maar vooral knap dat je dat allemaal zelf kunt, en je moet wel heel veel van je vrouw houden dat je dat allemaal voor haar doet zeg. Zo heb je hem althans geïntroduceerd toch, de up van het vrouwtje? Of heb je hem stiekem voor je zelf gehouden?
Waar ik dan nieuwsgierig naar ben, waar verdiend zo iemand z'n brood mee? Hoef je natuurlijk geen antwoord op te geven. Maar complimentje hoor, je hebt zo ongeveer de meest begeerlijke,gemodificeerde TSI van den lande gecreëerd Waar houdt het op?
Me eigen auto heb ik ook al genoeg aan verbouwd hoor. Het is ook maar net waar ik allemaal tegenaan loop kwa onderdelen .
Ik heb zelf me eigen bedrijf in auto's restylen (parkeerdeukjes,hagelschade enz )
Doe je ook steenslag-chips herstellen/spuiten of is dat iets heel anders?
En zoja, wat kost zoiets per chip als ik vragen mag en last but not least, in welke stad/dorp ben je gevestigd? Als je dat liever niet wereldkundig maakt mag je natuurlijk ook een pb sturen.
Groet Erik
Je haalt nog werk binnen Arjan door dit forum
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Arjan's Up TSI R-line
Kan ik dibs op de bak krijgen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Arjan's Up TSI R-line
Steenslag herstellen doe ik niet
En ik kom zelf uit halsteren.
En ik kom zelf uit halsteren.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
Re: Arjan's Up TSI R-line
Mocht hij er weer onderuit gaan laat ik je het weten.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm