Ik heb alle fora doorgebladerd, ook die van upownersclub, en ik kan geen conclusies trekken.
Eerst dit:
De Tornado UP GTI (ja Tom; ik wilde perse een GTI, marketing heeft mij tuk
![😁](//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/3.1/png/64/1f601.png)
want ik ben niet van zins deze auto ooit weg te doen) staat inmiddels naast de White UP voor de deur. De soundactor is eruit, de reservewiel ruimte is beplakt met bitumen, de mat erop voorzien van EPDM dakbedekking, achter de plastic plankhouders ook EPDM geplakt tegen resonanties. De beats subwoofer die is gebouwd tegen alle luidspreker bouwprincipes in ga ik misschien vervangen door een eigenbouw met een dual coil 2Ohm Pioneer 25cm woofer zodat je het volledige volume van de reserveband uitsparing gebruikt. Uitlaat en inlaat gaat niets aan gebeuren: hoe stiller hoe beter. Wellicht gaat de deur bekleding er nog af om te beplakken met lood bitumen. Maar dan gaan er ook gelijk andere speakers in (probleem: 2Ohm bij Beats).
Ter zake nu:
De GTI heeft duidelijk een anders reagerend onderstel, waarschijnlijk niet als gevolg van andere KYB dempers die eronder zouden zitten. Volgens Autodoc zijn het namelijk dezelfde dempers als onder de MPI UP's
Ik wil het rijden van de GTI toch aanpassen, dus langs VAGTECHNIEK voor meer koppel, en wil het onderstel beter zien te krijgen. Er zitten sinds vandaag Conti PremiumContact 205/40/17 banden onder, dus daar valt geen winst te behalen.
De auto hoeft van mij niet omlaag met al die drempels hier.
Volgens de fora:
H&R is te hard
Eibach Pro geeft 10mm verlaging; dat kan wat mij betreft net. Past misschien best goed bij de KYB's, maar dat is dezelfde setting als mijn MPI. Die rijdt heel goed, maar jullie begrijpen: het moet beter...
Schroef sets:
Eibach Prostreet S ( wel de duurste)
ST X (ik begreep dat die wat sportiever zijn dan de KW's en totaal andere () veren hebben)
Bilsteins B14, maar die komen dan waarschijnlijk op hun hoogste stand te staan, en daar heb je geen schroef set voor (). En wat voor dempers zitten daarbij, ook de B8 of B6?
Dempers
Alleen de dempers vervangen door B8. Maar... door de gasdruk in de dempers zou de auto achter 1cm omhoog gaan... da's niet zo mooi...
Bilsteins B12
Vaste hoogte is wat mij betreft prima
Heeft iemand met meerdere setups gereden, voor een goed vergelijk?