Wow! Okee
![Doh! :doh:](./images/smilies/eusa/doh.gif)
Toch een scheur in het frame, verbaast mij nogal. Heb het zelf ook nog nooit meegemaakt of gehoord
![Surprised :o](./images/smilies/icon/surprised.gif)
Eigenlijk zou dat toch helemaal niet mogen. Een waterlekkage is eigenlijk al onacceptabel bij een schuifdak maar tegenwoordig hoort het er gewoon bij om het zomaar te zeggen.
Antwoord op de vraag, wat nou de exacte oorzaak is zal je waarschijnlijk nooit krijgen. Al krijg je vaak nog de gedachte dat PON hier enigszins van af weet, maar het niet zal toegeven. Ik geloof echt niet dat jouw Up! de enige is met dit nogal bijzonder geval. Het is ook echt een idioot verhaal wat ze jullie wijsmaken, hoe kom je op zoiets. Is gewoon één grote grap man
De kosten voor een nieuw frame klinkt mij niet onbekend, daar wordt je inderdaad niet vrolijk van
![Snooty :snooty:](./images/smilies/eusa/snooty.gif)
Vindt het absurd dat er niet eens sprake is van Coulance. Zou inderdaad verder actie ondernemen en een expert inschakelen.
Is de cassette btw als één geheel bij de Up? Of in 2 delen. Dat komt namelijk ook voor, scheelt wel in de kosten. Neem aan dat de VW dealer waar de Up staat daar wel bewust naar heeft gekeken:)
En heb je misschien een foto die je kunt delen? Zou weleens willen weten op welke plek de scheur dan zit.
Een reparatie kan een alternatief zijn, maar zou het niet alleen bij kit houden. Wellicht is het je ook wel bekend, maar 2K-lijm is ideaal om kunststof te repareren. Is na het uitharden heel goed te bewerken en ook nog eens over te spuiten. Mist er de ruimte voor is, zou ik dat als eerste doen om de scheur zo goed mogelijk te hechten en daarna pas voor de zekerheid een dunne laag kit:)
Een nieuw frame heeft wel eerder de voorkeur maar het is echt een hoop geld wat ze alleen al voor het onderdeel vragen. Het is dat je ver weg woont anders had ik de kosten wel voor je kunnen drukken. En in principe is het helemaal geen moeilijke en lange klus. Ik weet niet hoe handig je bent, maar met een duidelijke werkbeschrijving kom je er zelf ook wel aan uit. Maar tot zo ver zal het hopelijk niet komen
Ik hoop in ieder geval voor jou dat ze er snel werk van maken en wellicht dat je alsnog maar een deel hoeft te betalen of helemaal niks wat natuurlijk het allermooiste zou zijn:)