Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » zo 07 jun 2020, 11:56

Zoals reeds vermeld zitten de h&r spacers aan de voorkant er nog op, ik heb achter nu geen spacers meer en de auto rijdt geheel trillingsvrij tot aan zijn topsnelheid. Ik ga eerst de ST set vervangen voor h&r zodat voor en achter gelijk zijn, de ST set lijkt niet volledig 100% passend gezien deze met een zachte hamer moet worden aangetikt om de naaf volledig te raken, en dat bij de h&r set voor niet nodig is. Sluit ergens op de naaf 0,1mm niet goed aan dan begint de boel uiteraard te trillen. Trilt de auto met h&r voor en achter nog dan nog dan gaan ze er gewoon af :)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » zo 07 jun 2020, 18:34

Keep us posted. :thumbup: :thumbup:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Down » zo 07 jun 2020, 19:12

Had bij mijn up ook het probleem dat achter de spacer niet goed er op kon.

Heb dit opgelost door bij de trommel het naafkapje te verwijderen.

En van de spacer 1 mm af te halen van de centreer ring (kwam tegen de velg waar door het naafkapje er af werd gedrukt)

Door deze aanpassingen sloten de spacers goed aan en trillen was weg. (Tot 211 km per uur)

Misschien heb je er wat aan succes.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » zo 07 jun 2020, 20:59

Top tip Down, als ik er morgen niet uitkom met stroeve houd ik dat in m’n achterhoofd.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » zo 07 jun 2020, 21:33

Dat is niet nodig kan ik je vertellen en er zitten ook geen centreer ringen bij, dat maar goed ook:) Wielnaaf schoonmakn en de spacer plaatsen, meer hoef je niet te doen. En anders heb je niet dezelfde besteld als ik, maar dat lijkt me sterk aangezien ik je de link heb doorgestuurd :doh:
Als een spacer niet past, moet je er ook niet mee gaan klote maar gewoon terugsturen:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » ma 08 jun 2020, 16:38

Inmiddels contact gehad met Stroeve. Heb de spacers achter opgemeten op verzoek van Stroeve en wat blijkt: ze zijn niet volledig 15mm maar er zit dik een mm verschil in. Foto's gestuurd en dan morgen reactie vanuit de fabrikant. Ik heb meteen aangegeven dat ik achter graag alsnog h&r spacers wil gezien het verschil in montage (achter met de zachte hamer erop slaan en voor is dat niet nodig). Ik heb morgen antwoord wat er gaat gebeuren.

AfbeeldingSpacer by Damian Willemsen, on Flickr
AfbeeldingSpacer by Damian Willemsen, on Flickr
AfbeeldingSpacer by Damian Willemsen, on Flickr
AfbeeldingSpacer by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door jaappie » ma 08 jun 2020, 18:36

Met een MM verschil wil het wel gaan trillen inderdaad!

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » ma 08 jun 2020, 19:47

Tom Westendorp schreef:
zo 07 jun 2020, 07:39
NidayFright schreef:
za 06 jun 2020, 23:32
Tom Westendorp schreef:
za 06 jun 2020, 21:54


Feit is dat die dingen bij Damian nou ook weer voor trillingen zorgen. Damian krijgt volgens mij op school ook les over de techniek van een auto en zou de theorie erachter dus ook moeten kennen, meer onafgeveerd gewicht is meer moeite om het wiel rond te laten draaien en is meer kans op onbalans. Allemaal natuurkundige wetten die je niet kunt ontkennen met een toetsenbord maar die reproduceerbaar zijn zoals Damian vanavond zelfs al heeft aangetoond door te rijden zonder de spacers. ;)

Zoals een monteur bij Huiskes-Kokkeler altijd zei: je denkt toch niet dat je het zelf beter weet dan de grootste autofabrikant ter wereld|?

Nou zijn dingen zoals een uitlaat kwantitatief te verbeteren door betere materialen zoals het RVS van een Milltek. Remschijven kun je ook upgraden omdat die voor een OEM te duur zijn. Maar ga er maar van uit dat Volkswagen heel goed weet waar de wielen moeten komen te staan ten opzichte van de naaf. Ga je daar mee kloten dan moet je ook accepteren dat je auto niet meer zo goed rijdt als daarvoor.
Dat je stellig vasthoudt aan wat iemand jou doet geloven zonder zelf enig ervaring of kennis er van te hebben, is geen reden om mij daar op te wijzen. Ik spreek wel uit ervaring en heb over de techniek meer kennis dan jij doet denken. Als iemand dit ervaart is inderdaad niet leuk, zeker omdat ik Damian heb geholpen met de spacers. Als ik echt trillingen zou ervaren dan ga ik niet iemand wijs maken om deze spacers aan te schaffen. Dan had ik ze niet eens meer op de auto zitten. Ik kan mij al storen aan het minste of geringste bijgeluid of trilling in de auto. Ik zou dan ook graag willen weten of de ST spacers de oorzaak zijn. Wie weet kunnen ze nu wel aan H&R komen en dan eens zien of het opgelost is. Dan heb je exact hetzelfde als wat ik heb. Mocht het niet weg zijn dan ligt het aan de auto zelf, met name het onderstel.

En je bent hier al eens eerder over gevallen, dat je niet te spreken bent over spacers en welke theorie je er over leest. Dat je er geen goede ervaring mee hebt of het beter denkt te weten dat wil nog niet zeggen dat iedereen hetzelfde ervaart als jou. Dat iemand spoorverbreders neemt is toch geheel een eigen keuze, maar je moet wel weten welke en tot hoe ver je kan gaan. De wegligging verbetert vaker wel dan niet, vooral het insturen als je weet wat je doet. En het gekke is en tevens een feit, dat je met andere wielen exact hetzelfde doet als de ET-waarde veranderd. Zou ik een andere set wielen monteren met een lagere ET-waarde dan die ik nu heb, dan gaan de wielen verder naar buiten staan en heb je dus precies hetzelfde. Dat wordt nog vaak vergeten. En dat VW de auto zo ontwikkeld met dit onderstel staat hier even los van. Je vergeet even dat VW velgen met verschillende inch-maten aanbiedt voor een model, waarvan de ET-waardes onderling ook kunnen verschillen. Er zit natuurlijk tolerantie op tot hoe ver je kan gaan, die tolerantie hou ik zelf ook aan. Een spacer van bv. 40mm zal inderdaad een negatief effect hebben op het rijgedrag. Het is niet dat je klakkeloos een spacer koopt zonder er enig kennis over te hebben en wat de tolerantie is etc. Ik ervaar deze dikte-maat spacers die voor en achter zelfs afwijken als positief. Dat de meningen hierover al jarenlang verdeeld zijn ben ik van bewust, maar het blijft ieder zijn eigen keuze wat hij/zij doet en vindt. En natuurlijk ondervinden mensen hier problemen mee, maar dat kan bij een ander juist helemaal niet het geval zijn. Dat geldt voor vrijwel alles wat met een auto te maken heeft:) En btw jij rijdt zelf ook geen standaard Upje meer, chippen van de motor is ook niet wat VW aanraadt en zij redenen hebben waarom ze met marges werken en sluit het niet uit dat chippen 100% betrouwbaar is. Je rijdt ook niet meer met de originele wielen, die VW voor de Up! heeft ontwikkeld. Ik heb de auto verlaagd en Damian ook, daar wordt ook niet over gesproken terwijl de auto niet meer op de originele stand staat. Zo kunnen we alles wel gaan opnoemen toch :doh:

Ik ga er van uit dat ze voor Damian een goede oplossing hebben:)
Mijn ervaring met betrekking tot spacers is gebaseerd op het rijden in heel veel verschillende auto’s. Het lijkt daarom wel of het internet een soort “echo chamber” is als het op spacers aankomt. Iedereen vertelt elkaar dat het fantastisch is en niemand spreekt erover dat je vroeg of laat altijd trillingen krijgt. Wat je zegt over het monteren van wielen met een lagere ET waarde klopt natuurlijk voor wat betreft de positie van het wiel. Waar je echter aan voorbij gaat is dat je dan de wielen naar buiten plaatst zonder een extra los onderdeel toe te voegen aan je ophanging waardoor je dus de kans op trillingen elimineert. Voor wat betreft het stuurgedrag en spacers kun je inderdaad meer grip creëeren door de wielen verder naar buiten te zetten. Hij gaat er echter nooit beter van insturen omdat je meer middelpuntvliegende kracht moet overkomen, dat is basis natuurkunde daar hoeven we denk ik geen discussie over op te zetten.

Voor wat betreft spacers blijf ik mijn punt herhalen omdat dit het zoveelste topic is dat ik op het internet tegenkom waar iemand spacers heeft gemonteerd en ineens last van trillingen heeft. Daar waar de spacers liefhebbers dan direct erop duiken en vertellen hoe fantastisch ze zijn, daar waarschuw ik voor het feit dat je waarschijnlijk altijd trillingen zult houden ongeacht het merk.

Op mijn Aygo heb ik ze ook gehad omdat ik anders de Mini velgen niet pas kreeg. Die had ook trillingen maar die heb ik geaccepteerd omdat het toch maar een tijdelijke auto was en ik de bredere banden nodig had voor het circuit. Ik spreek dus niet alleen uit ervaring met het rijden in andermans auto maar ook uit eigen ervaring. Doe er ook mee wat je zelf wilt. Het is een vrij land, ik waarschuw alleen dat je bezig bent om een extra schakel in de keten toe te voegen die trillingen kan veroorzaken. Of er dan ST of H&R op het doosje staat maar niet zo heel veel uit.

Natuurlijk vind ik het hartstikke vervelend voor Damian dat zijn spacers trillingen veroorzaken maar ik zou zelf een andere mogelijkheid openhouden en dat is beide setjes pacers verwijderen en er klaar mee zijn.

@Damian je hebt nu toch al een set HR spacers? Waarom plaats je die niet aan de voorkant om te testen dan weet je zeker of je trillingen gaat krijgen of niet.
Heb je mij horen zeggen dat spacers helemaal fantastisch zijn? Je dwaalt een beetje af dat het niet over alle spacers gaat in dit topic, maar alleen over de spacers die ik heb en die Damian dus ook heeft besteld. Er wordt mij de vraag gesteld welke spacers ik heb gemonteerd en waar die vandaan komen. En aangezien ik er ondertussen al meer dan 1,5 jaar mee rijdt en geen trillingen aan ondervindt, beantwoord ik de vraag zodat diegene meer zekerheid heeft en niet twijfelt of ze er goed aan doen om deze te bestellen. Ik heb liever dat zoiets gevraagd wordt aan iemand die eerlijk antwoord geeft over zijn ervaring, dan iemand die nul verstand heeft en gewoon een willekeurig merk en maat besteld en dan vervolgens gaat zitten klagen. Ik heb Damian hier aan geholpen, heeft van mij doorgekregen welke spacers het zijn en verder niks aan toegevoegd en al zeker niet de spacers de hemel in geprezen, waarom zou ik. En je mag gerust deze kant op komen als je mij niet gelooft en zelf ondervinden dat mijn auto bij elke snelheid nul trillingen heeft. Ben je dan wel even 2 uur zoet mee, maar als je zo graag je gelijk wilt hebben en beweert dat alle spacers trillingen geven heb je het toch echt verkeerd. En al zouden ze trillen, dan had ik ze per direct terug gestuurd. Plus Damian heeft voor achter geen H&R kunnen fixen, die ik dus wel heb. Dat moet niet vergeten worden en ik ben daarom ook erg benieuwd wat een andere spacer doet en hopelijk de H&R die ik ook heb. Lijkt mij heel gek namelijk mochten de trillingen met H&R nog steeds aanwezig zijn.

En natuurlijk kunnen spacers trillingen veroorzaken, maar dat is niet altijd het geval waar jij zo te lezen stellig van overtuigd bent. De twee nogal bescheiden maten van 10mm voor en 15mm achter vallen ook binnen de tolerantie van de maximale spoorbreedte voor de auto zonder enig slijtage of iets anders te krijgen. Dat heb ik al meerdere keren benoemd. We praten hier dan ook over een verandering van de ET-waarde en of je die waarde nu veranderd met een andere velg of met een spacer dat maakt niet uit. Het komt beide op hetzelfde neer, zolang je je maar aan de 2% houdt die mag afwijken bovenop de spoorbreedte. De 10mm aan de voorzijde zit je sowieso goed en de 15mm achter is zo een beetje de max. bij een Up! Je kunt er natuurlijk voor kiezen om lager te gaan, maar dan heb je meer kans dat het wiel aanloopt, verkeerde slijtage van de band, kans op trillingen wordt groter etc etc etc
Dat ik de auto heb voorzien van spacers komt vooral vanwege het feit dat ik mij stoorde aan de ruimte bij de achterwielen. En ik ben geen leek in dit soort dingen, ik weet dat er negatieve effecten kunnen ontstaan. Maar die krijg je vooral bij de grotere maten, dat nu helemaal niet van toepassing is. Of spacers monteren die niet goed passen, speling in de wielboutgaten, of een combinatie met niet originele wielen of bij wielen die al een lagere ET-waarde hebben. Er zijn veel aspecten die trillingen kunnen opweken. Maar vergeet niet dat we het nu over 1 merk spacer hebben met 2 kleine verschillende maten.

Ik neem bij dit soort dingen ook rustig de tijd om de juiste maat te vinden en welke merken dit aanbieden. Natuurlijk hou ik het in mijn achterhoofd dat er niet 100% wordt gegarandeerd dat ze trillingsvrij zijn maar ik vind het het proberen waard als dit de oplossing is. En bij het zien van de spacers en hoe deze perfect passen gaf mij niet het gevoel dat deze trillingen kunnen veroorzaken. En dat blijkt dus ook het geval te zijn toen ik ging rijden, vandaar ben ik er over te spreken en houdt het mij niet tegen om iemand anders er ook mee te helpen. Ik ervaar geen negatief effect op het rijgedrag en het gewenste resultaat is behaald. En ik begrijp wat je bedoelt maar je hoeft mij niet in een hokje te plaatsen en min of meer te denken dat ik nergens van bewust ben. Ik heb hier meer ervaring mee dan jij denkt, wat ik al eerder zei.

De kracht die jij benoemt is echt helemaal niet van toepassing en wat je dan nog vermeld over dat een spacer een los onderdeel is en daarom een probleem geeft. Ja verkeerde spacers ja, die speling hebben op de wielnaaf, wielboutengaten en de velg. Deze sluiten perfect aan, nul speling en je sluit ze op tussen de naaf en velg die vast zit met een aanhaalmoment. Het enige verschil met een andere velg is de naad van de spacer die je ziet. Verder durf ik te zeggen dat ik heel secuur ben als het om dit soort dingen gaat en bij mij alles perfect moet zijn, het aansluiten, geen speling, geen trilling. Ik controleer werkelijk waar alles, het minste of geringste wat mij niet zint aan een spacer of iets anders aan de auto gaat er af of ik verhelp het. De mensen die jij bedoelt, daar hoor ik niet bij kan ik je vertellen. Verder heb ik geen zin meer om hier nog over te discussiëren. Het enige waar het mij vooral om gaat is of Damian geholpen kan worden met H&R spacers en eens zien of de auto dan nog steeds trilt.

En is het nog niet weg, nou schiet mij maar lek. Dan rij ik die kant op en mag je mijn spacers proberen op je auto :doh:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » do 11 jun 2020, 16:42

Inmiddels voor een setje xenonlook mistlampen gekozen, led canbus mistlichtset a 150 euro vind ik wat te veel. Mijn dimlichten zijn 5400K en de mistlampen worden 4300K xenon look. Ben benieuwd hoe het oogt, slechter dan hoe het nu is (standaard 3500k mistlichten en 5400k led dimlichten) kan het niet worden qua kleur mismatch ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » za 13 jun 2020, 20:45

Valt me niks tegen voor die 20 euro!

AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » za 13 jun 2020, 23:42

Netjes!
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » zo 21 jun 2020, 13:52

Gisteren zijn de juiste zwarte h&r spacers kosteloos aangekomen. Meteen gemonteerd en de auto is trillingsvrij!

AfbeeldingH&r 15mm by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingH&r 15mm by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » zo 21 jun 2020, 15:26

Netjes! Kon ook niet anders:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door jaappie » ma 22 jun 2020, 06:02

Gelukkig maar!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » do 25 jun 2020, 20:09

Mooi dat het is opgelost!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » di 30 jun 2020, 17:05

Afgelopen zondag de CC rally summer drive gereden, echt een zeer indrukwekkend evenement en het leuke is dat alle auto's welkom zijn. Samen met maten opgereden welke een alfa 166 v6, abarth 500, megane rs hebben. Samengevat is het 250km lang over prachtige wegen scheuren. De gehele line-up van 70 auto's is te zien in deze youtube film (en vanaf 2:40 zie je ons wegrijden)
https://youtu.be/xavioMSV8MI

Uiteraard zijn er ook foto's gemaakt, alleen zijn ze lang nog niet allemaal beschikbaar :

AfbeeldingCC rally summer drive by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingCC rally summer drive by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingCC rally summer drive by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingCC rally summer drive by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingCC rally summer drive by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingCC rally summer drive by Damian Willemsen, on Flickr


En morgen ga ik eindelijk mijn stuur ophalen en installeren. Hierbij alvast een foto!:

AfbeeldingCustom wheel by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » di 30 jun 2020, 17:13

Dikte!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » di 30 jun 2020, 20:29

Mooie plaatjes! :-D En het stuurwiel is heel vet geworden! Waar heb je dat laten doen? En voor hoeveel als ik vragen mag :pray: Hij lijkt ook een stuk dikker. Hebben hun dat zo gemaakt of zit het huidige leer er nog onder?

Zit er ook weleens aan te denken om een ander stuurwiel te monteren of de huidige te laten bekleden. Heb voor een Golf TCR en een Clubsport stuurwiel gekeken, maar die zijn 2e hands fors aan de prijs :doh:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door jaappie » di 30 jun 2020, 20:52

NidayFright schreef:
di 30 jun 2020, 20:29
Mooie plaatjes! :-D En het stuurwiel is heel vet geworden! Waar heb je dat laten doen? En voor hoeveel als ik vragen mag :pray: Hij lijkt ook een stuk dikker. Hebben hun dat zo gemaakt of zit het huidige leer er nog onder?
Hier kan ik ook wel antwoord op geven: Bij CM Customs in Enschede.

Heb zelf ook een CM Custom stuur en is echt de moeite waard, zeker het verdikken van het stuur! :mrgreen:

Prijs ligt er echt aan wat je allemaal wilt hebben/veranderen :lol:

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » di 30 jun 2020, 21:08

Stuur kost 350 euro, heb hem laten verdikken, geperf leer en half Alcantara, wit stiksel en witte 12u markering. Heb ook gekeken naar andere sturen maar inderdaad erg prijzig. Polo R line stuur met platte onderkant vind ik heerlijk, maar duur.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie