Accuproblemen met nieuwe VW E up
Accuproblemen met nieuwe VW E up
Mijn nieuwe VW E up gaf half april na 990 km geheel de geest. Via ANWB WW afgesleept naar de dealer, die constateerde dat er een probleem is met regeleenheid van de accu's cq. de accu's zelf. Inmiddels zijn we bijna 2 maanden verder en staat de auto nog altijd bij de dealer. De regeleenheid wordt nog altijd niet geleverd door VW. Een reden voor deze vertraging wordt niet gegeven. Ook Pon weet niet waarom het zo lang duurt.
Uit een Duits VW forum maak ik op dat meer VW E up's die gebouwd zijn ergens rond januari/februari 2020 stil zijn gevallen na pakweg 1000-2000 km en dat men ook daar kampt met gigantische wachttijden.
https://www.goingelectric.de/forum/view ... 9&start=20
Volkswagen laat verder niets van zich horen.
Enige positieve punt is dat gratis (bezine)leenauto beschikbaar is gesteld. Benieuw of meer mensen hier tegenaan zijn gelopen?
Uit een Duits VW forum maak ik op dat meer VW E up's die gebouwd zijn ergens rond januari/februari 2020 stil zijn gevallen na pakweg 1000-2000 km en dat men ook daar kampt met gigantische wachttijden.
https://www.goingelectric.de/forum/view ... 9&start=20
Volkswagen laat verder niets van zich horen.
Enige positieve punt is dat gratis (bezine)leenauto beschikbaar is gesteld. Benieuw of meer mensen hier tegenaan zijn gelopen?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Accuproblemen met nieuwe VW E up
Welkom op het forum. Jammer om te lezen dat het om zo'n vervelende reden moet gaan dat u zich hebt aangemeld. De accuproblemen heb ik nog niet eerder gehoord. Vervelend om te lezen dat het onbekend is wanneer de reparatie aan de auto kan starten. Wel netjes dat er een benzine auto met gratis brandstof wordt ingezet.
Ik heb er nog niets over gelezen over de mate waarin het voorkomt. Wellicht volgen er meer.
Ik heb er nog niets over gelezen over de mate waarin het voorkomt. Wellicht volgen er meer.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Accuproblemen met nieuwe VW E up
Mijn e-up is op 6 maart 2020 afgeleverd en rijdt nu zo een 3000 km probleemloos. Nou ja, vorige week donderdag na rijden in flinke regen wilde in de avond het uitgesteld laden niet starten. Na nogmaals saven in M&M wel. Wel/ook klonk er korte tijd een akelig gezoem/gebrom uit de auto vooral tpv motorkap bestuurderszijde waar de "gewone" accu zit. Gisteren ging het laden weer op tijd van start. Hoorde wel weer even zoem/brom na starten van het laden. Dat is me in elk geval eerder niet opgevallen. Vandaag weer probleemloos gereden.
Mijn gok zou zijn dat het aan de (grote) batterij ligt want die is nieuw in de E-up die er al vanaf 2013 is. Maar ja, hier koop je natuurlijk geen nieuwe en niet goedkope auto voor. Sterkte in elk geval en ik hoor graag hoe het afloopt.
Mijn gok zou zijn dat het aan de (grote) batterij ligt want die is nieuw in de E-up die er al vanaf 2013 is. Maar ja, hier koop je natuurlijk geen nieuwe en niet goedkope auto voor. Sterkte in elk geval en ik hoor graag hoe het afloopt.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: Accuproblemen met nieuwe VW E up
Ik kan je de reden wel geven. Corona. Er is tijden niets gemaakt dus daardoor duurt het langer voor er een onderdeel is.
Heb er best wat geleverd maar geen met problemen
Heb er best wat geleverd maar geen met problemen
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: Accuproblemen met nieuwe VW E up
Heb de betreffende Duitse draad doorgenomen. Brrrrr. Het zijn er 5 stuks die in feb/maart 2020 (net als de mijne!) zijn afgeleverd. Dat is incl lobh die daar ronh heet als ik me niet vergis. Het gaat dus om 4 Duitse kopers.
Ik maak uit de draad op dat het om een probleem van de regeleenheid van de batterij gaat en dat deze is ingebouwd in de batterij. Twee van de betreffende 5 zijn naar Wolfsburg getransporteerd om daar door specialisten gerepareerd te worden. Als ik het goed begrijp kan er sprake van zijn dat dan de gehele batterij vervangen wordt. Ook kan het zijn dat de regeleenheid gerepareerd of vervangen wordt. Verder begrijp ik dat reparatie aan de batterij geen sinecure is en dat die speciale mensen en apparatuur vergt die niet overal aanwezig is. Dat verklaart dan dat in elk geval 2 stuks tot dusver naar Wolfsburg gebracht zijn.
Op het Duitse forum is de levertijd draad een vande langste: meer dan 400 paginas. De levertijden van de e-vagling zijn lang (richting een jaar) en het valt op dat menigeen updates van de levertijd krijgt en dat er dan steeds bvb 4 weken bijkomen. In bovengenoemde Duitse draad wordt door iemand gesuggereerd dat dit zou kunnen samenhangen met deze batterij/regeleenheid perikelen.
Ik weet niet hoeveel 2020 e-ups er net als de mijn tot dusver probleemloos rond zoeven maar ik vind 5 kaduke batterijen/regelsystemen hoe dan ook veel. Ook als je daarbij betrekt dat het kennelijk nogal wat voeten in de aarde heeft om het probleem op te lossen.
Nogmaals Brrrr en ronh sterkte.
Ik maak uit de draad op dat het om een probleem van de regeleenheid van de batterij gaat en dat deze is ingebouwd in de batterij. Twee van de betreffende 5 zijn naar Wolfsburg getransporteerd om daar door specialisten gerepareerd te worden. Als ik het goed begrijp kan er sprake van zijn dat dan de gehele batterij vervangen wordt. Ook kan het zijn dat de regeleenheid gerepareerd of vervangen wordt. Verder begrijp ik dat reparatie aan de batterij geen sinecure is en dat die speciale mensen en apparatuur vergt die niet overal aanwezig is. Dat verklaart dan dat in elk geval 2 stuks tot dusver naar Wolfsburg gebracht zijn.
Op het Duitse forum is de levertijd draad een vande langste: meer dan 400 paginas. De levertijden van de e-vagling zijn lang (richting een jaar) en het valt op dat menigeen updates van de levertijd krijgt en dat er dan steeds bvb 4 weken bijkomen. In bovengenoemde Duitse draad wordt door iemand gesuggereerd dat dit zou kunnen samenhangen met deze batterij/regeleenheid perikelen.
Ik weet niet hoeveel 2020 e-ups er net als de mijn tot dusver probleemloos rond zoeven maar ik vind 5 kaduke batterijen/regelsystemen hoe dan ook veel. Ook als je daarbij betrekt dat het kennelijk nogal wat voeten in de aarde heeft om het probleem op te lossen.
Nogmaals Brrrr en ronh sterkte.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: Accuproblemen met nieuwe VW E up
Misschien gerelateerd: mijn Citigo eIV laadt niet meer op. De auto staat al sinds vorige week dinsdag bij de dealer en zou eigenlijk begin deze week naar Leusden (PON) gaan omdat ze er niet uitkomen. Dat bleek gelogen (bedankt Skoda dealer in Veenendaal waar ik de naam niet van zal noemen): het wordt pas komende week. Het zou een unieke storing voor gelectrificeerd VAG zijn....
Re: Accuproblemen met nieuwe VW E up
Als de Skoda dateert van februari/maart 2020 bestaat die kans, en zou ik niet te lang wachten met een formele brief met daarin het stellen van een datum waarop je verwacht dat de reparatie klaar is. Kan later nog van pas komen.
Re: Accuproblemen met nieuwe VW E up
Ter toelichting nog, mijn VW e up is inmiddels gerepareerd. Duurde wel drie maanden al met al.
-
- Forum newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: wo 21 okt 2020, 16:29
Software problemen met nieuwe VW E up
Mijn VW e-Up! van april 2020 heeft recent twee dagen bij de dealer gestaan vanwege problemen met de stuurinrichting en de hoogvolt unit. De dealer heeft dit opgelost met een software update op instructies van de importeur. De importeur gaf aan dat dit een bekend probleem was. Het is op dit moment nog niet bekend of de software update de problemen structureel heeft opgelost. Zijn er meer e-Up! rijders die dit probleem hebben ervaren ?