Volkswagen up tsi stage 1 van René

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Tom Westendorp » ma 20 apr 2020, 13:59

Hoe gaat het eigenlijk met de achterkant van de up! kun je die nog een beetje schoon houden? Auto's met een metaalkat laten wat meer troep door dan een stenen kat. Vandaar mijn vraag.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » ma 20 apr 2020, 20:59

Tom Westendorp schreef:
ma 20 apr 2020, 13:59
Hoe gaat het eigenlijk met de achterkant van de up! kun je die nog een beetje schoon houden? Auto's met een metaalkat laten wat meer troep door dan een stenen kat. Vandaar mijn vraag.
Ow dat wist ik niet eens.
Was hem elke week houd in ongeveer 1200km.
Er is mij nog niet opgevallen dat hij meer smerig is als anders.
Wel staat de auto netjes in de wax meestal met even afspuiten is hij al bijna schoon.
Ga op zaterdag was dag er is extra op letten.

Ook rij ik niet vaak volgas misschien schilt dat nog iets?

Zal zaterdag is een foto van de achterkant maken ongewassen.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » za 25 apr 2020, 18:42

Op dit moment in twijfel of ik de up hou of verkoop.(lees voor een goede prijs gaat hij weg)
Druk aan het rond kijken voor een diesel omdat de kms steeds meer oplopen die ik maak. Deze week gewoon 2000km gereden.
Gewoon zonde van de up.
Vandaag net achter het net gevist bij een super nette polo vol opties.

Dus mocht er intresse zijn in mijn up stuur maar prive bericht...
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door NidayFright » za 25 apr 2020, 23:25

Zonde om juist de Up! weg te doen man :doh: Wat maakt het grote verschil na al de toffe upgrades? Alleen de kilometers is toch niet zonde voor de Up, de auto is helemaal naar je zin en nog zuinig ook. De dieselmotor is wel iets minder betrouwbaar dan de 1.0TSI die in de Up! zit als ik eerlijk mag zijn :shhh:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » zo 26 apr 2020, 10:44

De auto is zeker helemaal naar mijn zin.
En zuinig in verbruik.
Heb het gevoel dat ik met een diesel nog iets goedkoper uit ben onderaan de streep.
Volgens mijn berekening tussen de 1500/2000 euro.
Ik tank nu natuurlijk 98euro.
Nu zit de auto nog iets onder de 100000 km waardoor hij nog goed te verkopen is.

En mij is verteld dat een benzine voor de kms die ik maak niet de juiste keus is.

Zou graag in de nabije toekomst van woning willen veranderen.
Daar moeten dan de vaste lasten voor naar beneden.
Vandaar zit dit in mijn gedachten.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door damianw26 » zo 26 apr 2020, 11:31

Maar naar wat voor diesels kijk je dan? Enige echt betrouwbare diesel is de 1.5dci in de clio en megane. En de meeste diesels krijgen na 200K gezeur met verstuivers, turbo of egr problemen, daar gaat je besparing dan. Let wel, de up rijdt net zo zuinig als een diesel, weegt niks dus lage wegenbelasting en voorlopig geen gezeur dat je steden niet in mag. En de onderdeelprijzen en onderhoud zijn natuurlijk ook goedkoper dan bij welke diesel dan ook. Ook is de inruilwaarde van een diesel tzt niet heel gunstig, al koop je nu ook al jonge diesels voor weinig geld daardoor.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » zo 26 apr 2020, 11:55

Was aan het kijken naar een polo.(2019 1.6tdi) en heb ook in 6r 1.2 tdi gereden van 2013 rijd ook goed dan kreeg ik geld toe.
Tot nu toe nog geen knoop doorgehakt.

Maar als ik het uit jou reactie begrijp kan ik de up beter doorrijden. wat ook geen straf is :)
Ben eigelijk geen Renault liefhebber.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door damianw26 » zo 26 apr 2020, 12:21

Ben ook echt geen renault fan (op de messcherpe rs modellen na dan) maar die 1.5dci is wel echt een goede en betrouwbare diesel.

1.2 tdi staat bekend om egr kleppen die steeds stuk gaan. Daarnaast is het tov de up motorisch 50 stappen terug. 1.6 tdi zou kunnen, moet je er wel een hebben met sluitende historie en zonder dsg, vrij zeldzaam zo’n 1.6 tdi in Nederland. Daarnaast lijkt me de bespring gering, 1:25 op diesel bij jouw rijstijl en 1:20 met de up.

Punt is dat met jouw kilometers de up hard afschrijft. Maar een polo met 1.2 tdi of 1.6 tdi is ook niks meer waard als er 2 ton op staat, dan zou ik toch echt veel liever de up houden als rijplezier nog een argument is.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » zo 26 apr 2020, 13:22

Thanks Damian.
Goede stof tot nadenken.
Zal is een rondje doen in de 1.5 dci kijken hoe het rijdt.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door damianw26 » zo 26 apr 2020, 14:06

Heb even bij een maat van mij informatie ingewonnen over zijn clio 1.5dci

Ding loopt bij 100km/u 1 op 25-29, dat is wel echt zuinig. Enige dingetje is dat de distributie riem iedere 150.000km of 6 jaar vervangen moet worden en het thermostaathuis kan lekken. Ik denk een serieuze kandidaat voor jou.
Weet niet wat het budget is, maar een clio met R-link infotainment schijnt beter te zijn dan in de oudere Clio’s.
En groot pluspunt: ze zijn massaal verkocht dus de prijzen zijn heel laag voor relatief jonge auto’s.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » zo 26 apr 2020, 17:28

Kijk super info waar ik wat mee kan.
Ga er is een rondje in rijden.
Buget ligt aan de staat van de auto.
Liefst een beetje in de richting van wat de up opbrengt.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Tom Westendorp » zo 26 apr 2020, 18:59

Als ik ook even mijn mening mag geven.... Allereerst stikt het van de goede diesels voor weinig geld. Ik begrijp niet waar Damian de wijsheid vandaan haalt dat alleen een 1.5DCI van Renault goed is. Dat is advies dat ik alleen aan mijn ergste vijand zou willen geven. Bij een Renault is de motor doorgaans goed maar alles eromheen is dramatisch. Dingen die je op een Duitse auto niet kapot ziet gaan gaan op een Renault wel kapot.

Dat gezegd hebbende snap ik werkelijk niet waarom je voor een kapitaal je up! Gaat tunen om hem vervolgens te willen verkopen om lagere lasten te bewerkstelligen? Je kunt tegenwoordig in Nederland eigenlijk niet goedkoper rijden dan een up! Rijd je rond in een getunede up! Is het nog eens leuk ook. Als je kijkt wat er de laatste maanden aan tuning in deze auto is gegaan dan moet je toch concluderen dat je voor dat geld behoorlijk wat kilometers had kunnen rijden? Ik neem aan dat je de meeste kilometers voor je werk rijdt? De baas betaalt dan toch gewoon 19 cent of meer? Daar kun je toch prima voor rijden (ik wel in ieder geval). Ook als je eigen ondernemer bent kan het eigenlijk niet goedkoper dan de up! .

Wil je dan toch inruilen met gesloten beurs zoek dan een diesel met een wat hogere waarde dan je de up! Op verwacht in te ruilen. De diesel markt is werkelijk dramatisch momenteel. Het nadeel van deze auto is dat hij behoorlijk getuned is, dat komt inruil niet ten goede. Terug origineel maken en onderdelen verkopen is dan de beste optie, maar dat maakt dat je een heleboel uren door het putje kunt spoelen en waarschijnlijk ook geld.

Als je bijvoorbeeld de hele uitlaat weer origineel maakt en verkoopt heb je al een behoorlijk klap met geld “terug”.

Polo diesel is praktisch onvindbaar in Nederland. De 1.2 is een draak van een motor en een relikwie bovendien, die moet je niet willen. Renault lekker laten staan. Als het goedkoop en diesel moet zijn kun je eigenlijk alleen Ford Fiesta pakken of iets Japans. Al zou ik nog eerder voor een zaaddodende Yaris Hybrid gaan dan een diesel momenteel omdat je zeker weet dat de diesel na een paar jaar niets meer waard is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door damianw26 » zo 26 apr 2020, 19:12

Tom ik weet niet hoe je erbij komt, maar de clio 4 is echt een kwalitatief hoogstaande auto, ik ga ervan uit dat jij niet uit vooroordelen van vroeger redeneert. Maar ben benieuwd hoe je erbij komt.

Fiesta vergeten te noemen inderdaad, misschien wel de leukste optie. Yaris hybride is wel erg duur voor wat je krijgt, maar onverwoestbaar zowat
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » zo 26 apr 2020, 19:23

Tom ook bedankt voor de inbreng.
Fiesta ook een leuke optie.
Het tunen vind ik gewoon super leuk en klopt daar is veel geld in gaan zitten.
Al de uitlaat is het gekste wat er op zit.
(Uitlaat is 1,5uur werk)
De rest is zo weer orgineel.

Middag is alles weer zo als het was.

Ga lekker overal testen en dan beslissen of de up houden of toch diesel.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Tom Westendorp » zo 26 apr 2020, 20:05

damianw26 schreef:
zo 26 apr 2020, 19:12
Tom ik weet niet hoe je erbij komt, maar de clio 4 is echt een kwalitatief hoogstaande auto, ik ga ervan uit dat jij niet uit vooroordelen van vroeger redeneert. Maar ben benieuwd hoe je erbij komt.

Fiesta vergeten te noemen inderdaad, misschien wel de leukste optie. Yaris hybride is wel erg duur voor wat je krijgt, maar onverwoestbaar zowat
3,5 jaar samenwerken met de grootste fleetowners van Nederland die geen enkele voorkeur voor een merk hebben. Objectief gezien is een Clio alles behalve een kwalitatief hoogstaande auto.

Yaris hybride is voor wat betreft de techniek een koopje. Super saai en niet leuk om in te rijden maar wel een hele goede auto.

Als het dan toch zo goedkoop mogelijk moet zijn: koop een Honda Jazz van een paar jaar oud, gasbom erin en rijd het ding naar de maan.

Ik kom er steeds op terug dat het niet veel goedkoper wordt dan een up!

Fietsen misschien ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2840
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Autheo » zo 26 apr 2020, 20:26

Tom Westendorp schreef:
zo 26 apr 2020, 20:05

Ik kom er steeds op terug dat het niet veel goedkoper wordt dan een up!

Fietsen misschien ;)
Met mijn 30.000 km/jaar rijd ik nu voor all-in 16 ct/km met m'n Mii. Daar kan ik geen goede diesel voor rijden. Fietsen zou inderdaad goedkoper zijn, maar dan heb ik geen tijd meer over om daarnaast ook nog te werken. OK, ik heb geen berekeningen gemaakt voor als je zo'n 80.000 per jaar gaat rijden (als ik dat kan extraheren uit de 2000 km/week van René), maar voor mij geen diesel dus (behalve m'n klassieker dan ... ;) )

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » zo 26 apr 2020, 23:10

Hahaha fietsen verkoop ik.
Daar maak ik al die kms voor.

Maar fietsen nee dat is geen optie.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Tom Westendorp » ma 27 apr 2020, 10:56

Gaan je lasten trouwens niet automatisch om hoog bij de aanschaf van een diesel? De wegenbelasting sowieso en de auto heeft een fors hogere nieuwwaarde dus de verzekering wordt er waarschijnlijk ook niet goedkoper op. Als een deel van de up! gefinancierd is zou je er voor kunnen kiezen om wat onderdelen te verkopen en extra af te lossen op de financiering/dat geld voor het drukken van maandlasten gebruiken. Dan kun je makkelijk rijden voor die 19 cent de kilometer.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door NidayFright » ma 27 apr 2020, 15:08

Sta je er zelf achter om een ander merk te gaan rijden dan VW? Zou daar eerst eens mee beginnen, oriënteren welk merk en type je interesses momenteel wekken als je echt iets anders wilt. Renault is wel even iets anders en los van de motor die dan zuinig blijkt te zijn, kampen de Fransen met problemen zoals versnellingsbakken etc. Al heeft ieder merk zo zijn kuren, en de een is zeer te spreken over een bepaald merk en de ander het juist compleet afbrandt. (Geluk en ongeluk komt nou eenmaal ook voor) En even los van dat wij Volkswagen rijden. Het is wel een feit dat Renault wat steken laat vallen als het op techniek aan komt en met name de elektronica. Plus een Franse auto zit gewoon niet logisch in elkaar en als je al naar het materiaal kijkt breekt het af. Het oogt kwalitatief net wat minder allemaal. Je rijdt nu een Up! die heel betrouwbaar is, zuinig en jij kent de auto beter dan wie dan ook en weet dat er geen mankementen aan zijn of gaan komen, daar bespaar je ook al op. Het zal vast en zeker prima rijden enzovoorts maar ik ben toch wel van mening dat de Up! een betere keuze is dan een diesel als je naar het algehele plaatje kijkt. Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat je met een diesel eerder problemen gaat krijgen, denk aan o.a. de EGR-koeler, UItlaatgasturbo, Druksensors, Ad-Blue systeem mocht dat er op zitten. Het hoeft niet te gebeuren maar hou er rekening mee dat dit voor extra kosten gaat zorgen. Plus het dieseltijdperk is eerder in zicht dan voor de benzinemotoren en zul je er over een aantal jaar ook aan moeten geloven om per kwartaal een boete te moeten betalen, wat momenteel al in gang is gezet bij de oudere diesels. En tevens ook zonde toch na al die upgrades, daar krijg je de nieuwprijs ook niet meer voor terug. Zou eerder nog een jaar genieten van je Up! man en dan eens op het gemakje het een en ander gaan bekijken. Het blijft natuurlijk wel geheel persoonlijk:) Gewoon doen wat je gevoel zegt, verkeerde keuzes maken bestaan niet.
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René

Bericht door Down » di 28 apr 2020, 12:15

@Tom nee alles gewoon betaald uit eigenzak.
Met de kms die ik maak zal het ongeveer 2200 euro besparen per jaar.
Overgens de nieuw waarde van mijn up zit op bijna 19000 dus ook al fors.
De diesels zullen daar niet ver overheen komen.


@nidayfright
Thanks voor de goede inbreng.
Stof tot nadenken..
Het is inderdaad kiezen of nog 1 jaar genieten van de up dan is de waarde zo goed als niks meer. (Wie wil er nog een up met 200000km)


Het opleuken van de up is gedaan omdat ik het geweldig vind.
Toen waren de toekomst plannen anders.
Afgelopen weken is dat verandert...

Heb de Wielen al tekoop gezet.
De 15inch lichtmetaal met zo goed als nieuwe banden komen er op.
Staat hem trouwens ook geweldig.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Plaats reactie