Zomerintroductie ID.3 nog steeds in gevaar

Bespreek hier de laatste ontwikkelingen omtrent de Volkswagen ID
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Zomerintroductie ID.3 nog steeds in gevaar

Bericht door Tom Westendorp » wo 26 feb 2020, 13:35

Geen best nieuws, althans, zo lijkt het.
De Volkswagen ID.3 moet het paradepaardje van het elektro-offensief van Volkswagen worden. Komende zomer staat de introductie van dit eerste model uit de ID-reeks gepland, maar er duiken opnieuw zorgelijke berichten op in Duitsland.

Op papier is de Volkswagen ID.3 er helemaal klaar voor om de Nederlandse markt te bestormen. Een actieradius van 330 tot 550 kilometer volgens de WLTP-cyclus en prijzen 'vergelijkbaar met die van vergelijkbare auto's met een verbrandingsmotor'. Met die cijfers hoopt Volkswagen ook met een EV de massa te bereiken. Vanaf komende zomer moet duidelijk worden of het een gouden greep is, maar dan moet het eerst lukken om de auto's tegen die tijd klaar te hebben.

De afgelopen maanden doken er al regelmatig berichten op dat een groot softwareprobleem de introductiedatum in gevaar brengt. Volkswagen zou met man en macht werken aan een oplossing. Vorige maand maakte de Nederlandse importeur zich in ieder geval nog geen zorgen. Een mogelijke vertraging zou op dat moment nog niet aan de orde zijn. Nu bericht Manager Magazin, dat eerder ook al problemen met de ID.3-productie naar buiten bracht, dat het einde van de problemen nog altijd niet in zicht is. Inmiddels zou er 'door velen in het topmanagement getwijfeld worden of het voor de zomer gaat lukken'. Ook zouden er al ontslagen zijn gevallen.


De basis-architectuur van de software in de ID.3 zou 'te haastig ontworpen zijn', maakt Manager Magazin op uit gesprekken met bronnen binnen Volkswagen. Daardoor zouden verschillende aspecten ervan niet goed met elkaar communiceren en uitvallen. Er wordt volop getest met prototypen, maar naar verluidt duiken er 'tot wel 300 problemen per dag' op. Volgens de ingewijden kan de introductievertraging tot wel een jaar oplopen. Er wordt door 'een team van 10.000 man' gewerkt aan een oplossing.
Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... in-gevaar/
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Zomerintroductie ID.3 nog steeds in gevaar

Bericht door Gert » do 27 feb 2020, 14:56

Ik weet niet precies waarom maar op mij maakt dit bericht een onbetrouwbare indruk. Misschien valt het dus mee.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Zomerintroductie ID.3 nog steeds in gevaar

Bericht door Tom Westendorp » do 27 feb 2020, 16:30

Ik begrijp niet waarom het bericht onbetrouwbaar op je over komt, het is geschreven door Autoweek op basis van bronnen dicht bij de fabriek.

Het zou fijn zijn als het allemaal niet waar is maar ik vrees ervoor.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Zomerintroductie ID.3 nog steeds in gevaar

Bericht door kgroot.nl » do 27 feb 2020, 17:07

VW NL roept tot op heden is dit niet bevestigd door de fabriek.....
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Zomerintroductie ID.3 nog steeds in gevaar

Bericht door Gert » do 27 feb 2020, 17:08

De taal is vaag en speculatief. Vaag in bvb "opduiken van zorgelijke berichten" en "regelmatige duiken berichten op" en speculatief door het vaak gebruiken van "zou" of "zouden". Er wordt geprobeerd om met concrete getallen "tot wel 300 problemen per dag" of "team van 10.000 man" wat meer body te geven aan het bericht. Ook die "pogingen" vind ik nog vaag en speculatief. Ze maken dat ik neig naar het plakken van het etiket "kennelijk niet of slecht (alleen op geruchten) gefundeerd".

Verder maakt het mij niet uit of de berichten waar of niet waar zijn.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Zomerintroductie ID.3 nog steeds in gevaar

Bericht door kgroot.nl » vr 28 feb 2020, 11:05

Belangrijkste is dat gisteren door Wolfsburg bevestigd is dat de auto's gewoon deze zomer geleverd gaan worden dmv directie schrijven
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Zomerintroductie ID.3 nog steeds in gevaar

Bericht door Gert » di 21 jul 2020, 09:50

https://ecomento.de/2020/07/20/vw-elekt ... tsproblem/

Las ergens dat er al 150 medewerkers van VW als testers rondrijden in de ID3
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Zomerintroductie ID.3 nog steeds in gevaar

Bericht door Gert » za 01 aug 2020, 22:05

En hier is een (de eerste?) review: https://www.youtube.com/watch?v=dxpafevj_H0
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Zomerintroductie ID.3 nog steeds in gevaar

Bericht door Gert » zo 01 nov 2020, 11:04

e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie