Welke schroefset? En vering algemeen.
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Krijg je met een ap schroefset je auto ook zo als deze video https://m.youtube.com/watch?v=8C1O4toKbhY&t=4s ? En zit er nog verschil in comfort tussen h&r en ap schroefset? Want prijs scheelt nogal wat anders
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
AP moet ook wel zo laag kunnen, zeker als je de stelpotjes achter weg laat.
H&R staat wel bekend als een stuitermerk, heb er verder zelf geen ervaring mee. AP is redelijk comfortabel.
H&R staat wel bekend als een stuitermerk, heb er verder zelf geen ervaring mee. AP is redelijk comfortabel.
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
@Antera, doe jij nog de eibach verlaging veren voor up gti en wat kost zoiets incl. montage.
groet jan
groet jan
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Maandag schroefset laten monteren ziet er allemaal goed uit alleen wel opletten met drempels nu
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Ok die staat laag! Nu nog andere velgen? Ik vind het nu net of ie door zijn hoeven is gezakt.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Die is goed laag zeg! Wielen staan top!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Dit zijn winter velgen dus vind dit prima uitzien ^^ over 2 maanden gewoon weer originele gti velgen eronder stond er goed onder :p
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Ah ok ja voor winterwielen zijn ze super haha.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Vandaag zomervelgen weer gemonteerd ziet er strak uit!
- rrvandooren
- Forum newbie
- Berichten: 69
- Lid geworden op: wo 28 nov 2018, 19:42
- Locatie: Groningen
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Mooi hoor!
- Ivan Domenie
- Vagling liefhebber
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
- Locatie: Geertruidenberg
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Heb je de UP! met apex veren nog?
en mag ik vragen ze bevallen!
en heb je een foto?
Ivan
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Ik heb alle fora doorgebladerd, ook die van upownersclub, en ik kan geen conclusies trekken.
Eerst dit:
De Tornado UP GTI (ja Tom; ik wilde perse een GTI, marketing heeft mij tuk want ik ben niet van zins deze auto ooit weg te doen) staat inmiddels naast de White UP voor de deur. De soundactor is eruit, de reservewiel ruimte is beplakt met bitumen, de mat erop voorzien van EPDM dakbedekking, achter de plastic plankhouders ook EPDM geplakt tegen resonanties. De beats subwoofer die is gebouwd tegen alle luidspreker bouwprincipes in ga ik misschien vervangen door een eigenbouw met een dual coil 2Ohm Pioneer 25cm woofer zodat je het volledige volume van de reserveband uitsparing gebruikt. Uitlaat en inlaat gaat niets aan gebeuren: hoe stiller hoe beter. Wellicht gaat de deur bekleding er nog af om te beplakken met lood bitumen. Maar dan gaan er ook gelijk andere speakers in (probleem: 2Ohm bij Beats).
Ter zake nu:
De GTI heeft duidelijk een anders reagerend onderstel, waarschijnlijk niet als gevolg van andere KYB dempers die eronder zouden zitten. Volgens Autodoc zijn het namelijk dezelfde dempers als onder de MPI UP's
Ik wil het rijden van de GTI toch aanpassen, dus langs VAGTECHNIEK voor meer koppel, en wil het onderstel beter zien te krijgen. Er zitten sinds vandaag Conti PremiumContact 205/40/17 banden onder, dus daar valt geen winst te behalen.
De auto hoeft van mij niet omlaag met al die drempels hier.
Volgens de fora:
H&R is te hard
Eibach Pro geeft 10mm verlaging; dat kan wat mij betreft net. Past misschien best goed bij de KYB's, maar dat is dezelfde setting als mijn MPI. Die rijdt heel goed, maar jullie begrijpen: het moet beter...
Schroef sets:
Eibach Prostreet S ( wel de duurste)
ST X (ik begreep dat die wat sportiever zijn dan de KW's en totaal andere () veren hebben)
Bilsteins B14, maar die komen dan waarschijnlijk op hun hoogste stand te staan, en daar heb je geen schroef set voor (). En wat voor dempers zitten daarbij, ook de B8 of B6?
Dempers
Alleen de dempers vervangen door B8. Maar... door de gasdruk in de dempers zou de auto achter 1cm omhoog gaan... da's niet zo mooi...
Bilsteins B12
Vaste hoogte is wat mij betreft prima
Heeft iemand met meerdere setups gereden, voor een goed vergelijk?
Eerst dit:
De Tornado UP GTI (ja Tom; ik wilde perse een GTI, marketing heeft mij tuk want ik ben niet van zins deze auto ooit weg te doen) staat inmiddels naast de White UP voor de deur. De soundactor is eruit, de reservewiel ruimte is beplakt met bitumen, de mat erop voorzien van EPDM dakbedekking, achter de plastic plankhouders ook EPDM geplakt tegen resonanties. De beats subwoofer die is gebouwd tegen alle luidspreker bouwprincipes in ga ik misschien vervangen door een eigenbouw met een dual coil 2Ohm Pioneer 25cm woofer zodat je het volledige volume van de reserveband uitsparing gebruikt. Uitlaat en inlaat gaat niets aan gebeuren: hoe stiller hoe beter. Wellicht gaat de deur bekleding er nog af om te beplakken met lood bitumen. Maar dan gaan er ook gelijk andere speakers in (probleem: 2Ohm bij Beats).
Ter zake nu:
De GTI heeft duidelijk een anders reagerend onderstel, waarschijnlijk niet als gevolg van andere KYB dempers die eronder zouden zitten. Volgens Autodoc zijn het namelijk dezelfde dempers als onder de MPI UP's
Ik wil het rijden van de GTI toch aanpassen, dus langs VAGTECHNIEK voor meer koppel, en wil het onderstel beter zien te krijgen. Er zitten sinds vandaag Conti PremiumContact 205/40/17 banden onder, dus daar valt geen winst te behalen.
De auto hoeft van mij niet omlaag met al die drempels hier.
Volgens de fora:
H&R is te hard
Eibach Pro geeft 10mm verlaging; dat kan wat mij betreft net. Past misschien best goed bij de KYB's, maar dat is dezelfde setting als mijn MPI. Die rijdt heel goed, maar jullie begrijpen: het moet beter...
Schroef sets:
Eibach Prostreet S ( wel de duurste)
ST X (ik begreep dat die wat sportiever zijn dan de KW's en totaal andere () veren hebben)
Bilsteins B14, maar die komen dan waarschijnlijk op hun hoogste stand te staan, en daar heb je geen schroef set voor (). En wat voor dempers zitten daarbij, ook de B8 of B6?
Dempers
Alleen de dempers vervangen door B8. Maar... door de gasdruk in de dempers zou de auto achter 1cm omhoog gaan... da's niet zo mooi...
Bilsteins B12
Vaste hoogte is wat mij betreft prima
Heeft iemand met meerdere setups gereden, voor een goed vergelijk?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen wat te doen. Ik heb gereden met KW en ST en ik moet zeggen dat beide goede demping hebben, veel beter dan de standaard fietspompen. De KW heeft als bijkomend voordeel dat het Inox dempers zijn. De ST zijn gewone stalen dempers en daarom is de ST set wat goedkoper.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Dank,
ST is ex. Weitec en nu KW. Ik heb verschillende auto's gehad, met dempers tot 25 jaar oud eronder, maar nooit roest die de kwaliteit aantastte.
Bilsteins roesten, maar een keer inspuiten met hammerite doet wonderen.
ST is ex. Weitec en nu KW. Ik heb verschillende auto's gehad, met dempers tot 25 jaar oud eronder, maar nooit roest die de kwaliteit aantastte.
Bilsteins roesten, maar een keer inspuiten met hammerite doet wonderen.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Klopt, het is vaak de schroefdraad die het begeeft (verstellen zonder de draad vrij te maken).
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Na een stuk rijden over slechtere bestrating, vergelijk standaard setup GTI vs. MPI met Eibach:
Kleine oneffenheden worden door de Eibachs beter weggefilterd. Ik denk dat niet-progressieve hardere veren het karakter niet gaan verbeteren. Knalhard kan altijd maar verveelt 97% van de kilometers.
Misschien is het deels toe te schrijven aan de zwaardere wielen, maar onder de MPI zit 195/50/16 en ik denk dat het verschil in massa niet gigantisch zal zijn (GTI staat op OZ 17").
De veren van de GTI zijn korter, en moeten dus stugger zijn. H&R of B14 lijkt me dus niet verstandig, want lineair en de laatste met stuggere dempers. Bij 'altijd hard' zal dat de beste optie zijn.
Verder twijfelen dan maar weer.
Kleine oneffenheden worden door de Eibachs beter weggefilterd. Ik denk dat niet-progressieve hardere veren het karakter niet gaan verbeteren. Knalhard kan altijd maar verveelt 97% van de kilometers.
Misschien is het deels toe te schrijven aan de zwaardere wielen, maar onder de MPI zit 195/50/16 en ik denk dat het verschil in massa niet gigantisch zal zijn (GTI staat op OZ 17").
De veren van de GTI zijn korter, en moeten dus stugger zijn. H&R of B14 lijkt me dus niet verstandig, want lineair en de laatste met stuggere dempers. Bij 'altijd hard' zal dat de beste optie zijn.
Verder twijfelen dan maar weer.
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Onze Up heeft vanaf het begin (nieuw) een rammel in de achtervering gehad, en ik ben benieuwd of iemand dat herkend. Volgens de garage hebben ze dat allemaal. Ik wil bij vervangen dus geen VW-spul meer, en hoop dat bijvoorbeeld Bilstein dat gerammel op kan lossen.
Eerdaags zullen we de huidige shockers wel een keer moeten vervangen, en kwam ik in mijn zoektocht deze tegen:
https://www.voorwindenparts.nl/bilstein ... Schroefset
Volgens mij staat onze High Up vanaf levering 3cm lager dan standaard, en dat hoeft niet lager. Maar wat ik wel zoek, is minder springen van de achterzijde, die op dit moment veel te slap is. Ook wat minder rollen van de auto zou welkom zijn
Graag jullie input, en bedankt alvast.
Eerdaags zullen we de huidige shockers wel een keer moeten vervangen, en kwam ik in mijn zoektocht deze tegen:
https://www.voorwindenparts.nl/bilstein ... Schroefset
Volgens mij staat onze High Up vanaf levering 3cm lager dan standaard, en dat hoeft niet lager. Maar wat ik wel zoek, is minder springen van de achterzijde, die op dit moment veel te slap is. Ook wat minder rollen van de auto zou welkom zijn
Graag jullie input, en bedankt alvast.
- ~Thijs~
- Vagling liefhebber
- Berichten: 281
- Lid geworden op: ma 10 dec 2012, 10:25
- Locatie: Amersfoort
Re: Welke schroefset? En vering algemeen.
Vaak is het de stofhoes over de achterschokdempers die dit geluid veroorzaakt, ik heb dit meerdere malen kunnen oplossen door de aanslagrubber die daarin zitten te smerensteef schreef: ↑vr 11 sep 2020, 12:15Onze Up heeft vanaf het begin (nieuw) een rammel in de achtervering gehad, en ik ben benieuwd of iemand dat herkend. Volgens de garage hebben ze dat allemaal. Ik wil bij vervangen dus geen VW-spul meer, en hoop dat bijvoorbeeld Bilstein dat gerammel op kan lossen.
Eerdaags zullen we de huidige shockers wel een keer moeten vervangen, en kwam ik in mijn zoektocht deze tegen:
https://www.voorwindenparts.nl/bilstein ... Schroefset
Volgens mij staat onze High Up vanaf levering 3cm lager dan standaard, en dat hoeft niet lager. Maar wat ik wel zoek, is minder springen van de achterzijde, die op dit moment veel te slap is. Ook wat minder rollen van de auto zou welkom zijn
Graag jullie input, en bedankt alvast.