Beetje onnozel misschien van mij, maar is er dan verschil tussen garantie en fabrieksgarantie?
Het definitieve tuning en garantie topic
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
Dat de garantie vervalt bij tuning lijkt me logisch en duidelijk. Maar dat geldt neem ik aan alleen voor onderdelen in de aandrijflijn? Of voor alles, dus ook ruitenwissermotor, lak etc?
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
Als jij voordat je de auto bij de dealer neerzet de originele software terug laat zetten, merkt niemand dat met proefrijden, want hij is dan weer origineel.kgroot.nl schreef: ↑do 20 sep 2018, 09:43Tuning merkt een goede monteur direct. Sterker nog ik merk dat ook direct gezien we dagelijks met de auto's rijden. Niet benoemen is ook niet hand met bijvoorbeeld software updates. Kan nog wel is problemen opleveren.
Verzekeraars die niet uitkeren is een broodje aap. Net als het gezegde als je in Duitsland harder dan 130 rijd en je crashed er niets uitgekeerd word
Je moet er ook geluk mee hebben, ik ken iemand met een Volvo T5 die gechipt was, turbo kapot..
Originele software terug laten zetten, turbo is vervolgens onder garantie vervangen bij de dealer, werd nergens naar gevraagd.
Zoals ik al zei, je neemt gewoon een risico. Het kan goed of slecht uitpakken.
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
Onzin, die marge is echt niet zo klein. Denk jij dat ze voor elk type motor een andere bak maken? Ze zullen er hoogstens een ander tandwiel inzetten voor een ander verzet.
Het is gewoon pure onzin ook. Waarom zou je dan met een tuning van ABT alle fabrieks garantie houden terwijl die tuning nog slechter is als van JD of VAG techniek. Nu met de up is het sowieso niet echt nuttig volgens mij want het extra 'vermogen' merk je pas boven de 5000 toeren. Maar ik heb het dan ook een beetje in het algemeen. Want ik had een A4 met 120 pk en die kan je 'fabrieksupdate' geven naar 160pk . Want die ene is terug in vermogen gezet puur voor de uitstoot zodat ie goedkoper in lease is. Puur software matig geknepen. Het is gewoon bullshit dat hier de fabrieks garantie zou komen te vevallen, behalve dat de dealers en PON hier maar al te graag alles zien vervallen qua garantie, coulance etc.
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
Als je alles baseert op onzin word je niet blij denk ik. Ik werk zelf bij een dealer dus weet er net ff meer van dan de gemiddelde mens (zoals jij blijkbaar)
ABT is geen fabrieks garantie Zij nemen een deel van de garantie over en dat is iets heel anders. Dus om jou bewoordingen te gebruiken. Jou uitspraak is pure onzin (puntje klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt)
Blijkbaar is jou ervaring met garantie gevallen slecht. Ik heb er andere ervaringen mee
Oftewel voor dat je even roept dat alles wat ik zeg onzin is. Lees je eerst ff in
ABT is geen fabrieks garantie Zij nemen een deel van de garantie over en dat is iets heel anders. Dus om jou bewoordingen te gebruiken. Jou uitspraak is pure onzin (puntje klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt)
Blijkbaar is jou ervaring met garantie gevallen slecht. Ik heb er andere ervaringen mee
Oftewel voor dat je even roept dat alles wat ik zeg onzin is. Lees je eerst ff in
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
Jammer dat je de persoonlijke kaart speelt. Die garantie vanuit ABT is gewoon volledig dekkend. Maar zoals ik al zei is het slechter als de gerenommeerde tuners. Snap ook niet helemaal waar jij alle wijsheid vandaan haalt dat ik een slechte ervaring heb met garantie gevallen ?
Dat dealers onder de meeste garantie gevallen wat dit betreft uit willen komen is geen geheim. Terwijl die bak en motor en turbo onder nog meer belasting wordt getest als waar een goede tuner deze op tuned.
Het is wel duidelijk aan welke kant van de tafel jij zit in dit geval haha.
Dat dealers onder de meeste garantie gevallen wat dit betreft uit willen komen is geen geheim. Terwijl die bak en motor en turbo onder nog meer belasting wordt getest als waar een goede tuner deze op tuned.
Het is wel duidelijk aan welke kant van de tafel jij zit in dit geval haha.
- Nicolewhiteup!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
#lol
Effe je eigen berichtje terug lezen krijg je antwoord op je eigen vragen
Effe je eigen berichtje terug lezen krijg je antwoord op je eigen vragen
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
Een auto word zo ontworpen, getest, en geproduceerd dat deze goed kan functioneren in de meest slechte omstandigheden.
Hierbij moet je denken aan slechte kwaliteit benzine, slechte/verouderde olie, slechte luchtkwaliteit, extreem hoge en lage temperaturen, en extreem hoge belastingen.
Aan de hand hiervan wordt dus een ruime veilige marge aangehouden.
In Nederland hebben we het goed voor elkaar, goede benzine, goede luchtkwaliteit, geen extreme temperaturen, geen bergen etc.
Dus in Nederland is de marge veel groter dan in andere landen.
Zo kan het dus zijn dat sommige auto's maar 50% van hun maximale vermogen leveren, al helemaal als je bijvoorbeeld een goedkope uitvoering hebt waarbij softwarematig het vermogen terug gezet word (de 1.2 TSI is hier een goed voorbeeld van)
Als de auto dan "gechipt" word, word dit vermogen opgeschroefd naar 70% van zijn maximale vermogen.
Loopt die motor dan op zijn teentjes? Nee totaal niet, want je zit nog lang niet aan de max.
Echter hoe dichter je bij de 100% komt, hoe belangrijker andere factoren worden (goed warm rijden, goed onderhoud, goede brandstof)
Dus om het kort te houden; auto's zijn echt niet berekend op het vermogen wat ze hebben als ze uit de fabriek komen, bij lange na niet. Extra slijtage is vaak ook nihil. Als een auto normaal 400.000 km mee zou gaan, zou hij na tuning misschien 390.000 km mee gaan, daar ligt niemand wakker van...
Hierbij moet je denken aan slechte kwaliteit benzine, slechte/verouderde olie, slechte luchtkwaliteit, extreem hoge en lage temperaturen, en extreem hoge belastingen.
Aan de hand hiervan wordt dus een ruime veilige marge aangehouden.
In Nederland hebben we het goed voor elkaar, goede benzine, goede luchtkwaliteit, geen extreme temperaturen, geen bergen etc.
Dus in Nederland is de marge veel groter dan in andere landen.
Zo kan het dus zijn dat sommige auto's maar 50% van hun maximale vermogen leveren, al helemaal als je bijvoorbeeld een goedkope uitvoering hebt waarbij softwarematig het vermogen terug gezet word (de 1.2 TSI is hier een goed voorbeeld van)
Als de auto dan "gechipt" word, word dit vermogen opgeschroefd naar 70% van zijn maximale vermogen.
Loopt die motor dan op zijn teentjes? Nee totaal niet, want je zit nog lang niet aan de max.
Echter hoe dichter je bij de 100% komt, hoe belangrijker andere factoren worden (goed warm rijden, goed onderhoud, goede brandstof)
Dus om het kort te houden; auto's zijn echt niet berekend op het vermogen wat ze hebben als ze uit de fabriek komen, bij lange na niet. Extra slijtage is vaak ook nihil. Als een auto normaal 400.000 km mee zou gaan, zou hij na tuning misschien 390.000 km mee gaan, daar ligt niemand wakker van...
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
De tijd zal het uitwijzen in mijn geval. Al weet ik 100% zeker dat niet de motor de zwakke schakel is in het tuning verhaal. De koppeling zal het eerste ding worden wat versneld vervangen moet worden qua slijtage, ding is op max 160nm berekend en krijgt nu in extreme gevallen 230nm voor zijn kiezen. Bak zal het ook wat minder lang volhouden.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
Ook dat ligt eraan hoe je er mee om gaat..
Altijd als eerste weg willen zijn bij het stoplicht is niet aan te raden.. Als de koppeling eenmaal z'n volledige grip heeft zal er weinig mee gebeuren.
Altijd als eerste weg willen zijn bij het stoplicht is niet aan te raden.. Als de koppeling eenmaal z'n volledige grip heeft zal er weinig mee gebeuren.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
Zeker waar, maar plankgas in 2,3,4,5 zorgt toch voor een stuk meer krachten op de bak. Maar goed, rij zelden plankgas weg bij het stoplicht dus die harde klap voor de aandrijflijn heb in al niet
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
Dan moet je misschien een keer een goede dealer zoekenPaRaN0iD schreef: ↑di 25 sep 2018, 15:11Jammer dat je de persoonlijke kaart speelt. Die garantie vanuit ABT is gewoon volledig dekkend. Maar zoals ik al zei is het slechter als de gerenommeerde tuners. Snap ook niet helemaal waar jij alle wijsheid vandaan haalt dat ik een slechte ervaring heb met garantie gevallen ?
Dat dealers onder de meeste garantie gevallen wat dit betreft uit willen komen is geen geheim. Terwijl die bak en motor en turbo onder nog meer belasting wordt getest als waar een goede tuner deze op tuned.
Het is wel duidelijk aan welke kant van de tafel jij zit in dit geval haha.
Zelfs de problemen met kromme schijven zijn bij ons kostenloos opgelost
Ennnn lees de voorwaarden van ABT maar is. Wij zijn ermee gestopt omdat de garantie uiteindelijk nihiel is.
Jij bestempeld alles als onzin dus ja dan speel ik het op een persoonlijke kaart.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
ik heb een 1.0 BMT 44 Kw blok en heb begrepen dat de 75Pk uitvoering precies hetzelfde is, dus als ik een fabrieksupdate van de software zou doen, dus van 60 naar 75 Pk vervalt mijn garantie? het 1.0 BMT blok is toch juist ontworpen voor 75 Pk? en de 60 Pk is dan toch softwarematig geknepen?
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 371
- Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
- Locatie: Vlaamse Ardennen
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
Af fabriek is af fabriek. Daar heb je je garantie over. Alles wat je motorisch wijzigt, al is het nog maar de luchtfilter, maakt de auto niet langer meer conform zijn gelijkvormigheidsattest. Garantie foetsie dan.
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
motorisch wijzig ik niets, alleen softwarematig veranderd er wat, wat overigens zelf door de fabriek ontworpen is....
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
Het blijft een verandering dus geen garantie. Al kun je het onwaarschijnlijke geluk hebben dat als er wat dan ook stuk gaat de dealer niet gaat uitlezen en onder garantie alsnog iets vervangt. Of je neemt de gok en gaat ervanuit dat er in 2 jaar niet iets motorisch mis gaat zoals ik heb gedaan, een productiefout merk je snel genoeg voor het tunen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
die van jou is toch wel ontzettend snel???damianw26 schreef: ↑zo 02 dec 2018, 20:15Het blijft een verandering dus geen garantie. Al kun je het onwaarschijnlijke geluk hebben dat als er wat dan ook stuk gaat de dealer niet gaat uitlezen en onder garantie alsnog iets vervangt. Of je neemt de gok en gaat ervanuit dat er in 2 jaar niet iets motorisch mis gaat zoals ik heb gedaan, een productiefout merk je snel genoeg voor het tunen.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
Ja, meer dan 2x zo snel als een turboloze
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- rrvandooren
- Forum newbie
- Berichten: 69
- Lid geworden op: wo 28 nov 2018, 19:42
- Locatie: Groningen
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
Wel of geen (nihile) overgenomen of behouden dealergarantie door ABT, ze leveren (nog) niets voor de GTI.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Het definitieve tuning en garantie topic
Ik vraag me ook af of ze dat gaan doen. Zo groot is de markt voor de GTI nou ook weer niet. Als je ziet in hoeveel auto's de 2.0TSI ligt bijvoorbeeld dan is het voor te stellen dat het ontwikkelen van tuning voor die motor zijn vruchten wel af werpt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ