Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Drive » do 21 nov 2019, 18:08

Wie heeft er al eens luchtroosters van een Audi A3 in zijn UP of Citigo ingebouwd?

Zie foto's hier onder, van de A3 luchtroosters.
IMG_20191121_174515.jpg
IMG_20191121_174438.jpg
Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Tom Westendorp » do 21 nov 2019, 19:16

Ik niet maar heb laatst ook al gehoord dat het mogelijk is. Lijkt me wel heel gaaf.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Drive » ma 25 nov 2019, 20:40

Wat aan het voorbereiden, op een oud dashboard front. Kijken waar en hoe te snijden om het pas te maken in het bestaande dashboard front.
Screenshot_20191125_204144.jpg
Screenshot_20191125_204144.jpg (161.27 KiB) 15398 keer bekeken

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Tom Westendorp » ma 25 nov 2019, 23:16

Dik!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Drive » di 26 nov 2019, 21:37

Nog wat foto's van de Audi A3 luchtrooster, zoals het, in het nieuwe dashboard front gaat komen.
Komende week afmonteren.
IMG_20191126_205617.jpg
IMG_20191126_205617.jpg
Witte lijmlaag is een experiment van mij geweest, met het front te bekleden met diverse materialen. Waaronder Skai, velours, en wrappfolie. Gewoon proberen wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb aan het binnendiameter van het front niets veranderd.
Ik heb wel een paar kleine inkepingen gemaakt, omdat op de nieuwe luchtroosters een aantal weerhaakjes zitten die het luchtrooster op zijn plek houden, aan de achterkant van het front.
Het oude en nieuwe luchtrooster is in lengte best wel verschillend. Zoals ik het bekeken heb, hoef ik niets in te korten aan de nieuwe luchtroosters.

Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Drive » di 26 nov 2019, 22:05

Foto's plaatsen na de grote update van het upforum. Is waardeloos. Het vooral niet meer kunnen bewerken van je berichten is nog Waardelozer.
ik wil 2 verschillende Foto's plaatsen. En als ik het verzend, dan staan er geen 2 verschillende foto's, maar 2 de zelfde foto's. Of de melding dat een foto niet meer beschikbaar is.
Niet leuk meer, om nog iets te toe te voegen aan het upforum.
Wat een ergernis!!

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door jaappie » wo 27 nov 2019, 19:37

zag de foto net voorbij komen op de duitse facebook, oogt erg goed!

Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Drive » wo 27 nov 2019, 20:53

jaappie schreef:
wo 27 nov 2019, 19:37
zag de foto net voorbij komen op de duitse facebook, oogt erg goed!
Hahaha ja daar is het plaatsen van je foto's een makkie. 🤔🤔😂


Ik ga hier op het UP forum stoppen met foto's te plaatsen. Gezien dat het plaatsen daarvan waardeloos is. En vooral dat je na het plaatsen van een berichtje niets meer kan veranderen, of toevoegen!
Ik vind het opvallend, dat meer leden op dit forum minder informatie delen, dan voor de grote update van dit eens zo krachtig forum.

Ik vind de onderlinge omgang bij de duitse forumleden meer respectvoller.
Er heerst onderling meer positieve belangstelling naar elkaar.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 nov 2019, 22:49

Het probleem met het aanpassen van forumberichten is dat er in het verleden meermaals leden zijn geweest die hele lange tenen hebben en dan er maar voor kiezen om alle bijdragen die ze ooit hebben gedaan te vervangen door een puntje. Daardoor kom je op een forum uit dat onleesbaar wordt, helemaal als die leden daarvoor wel zinnig meldingen hebben gedaan. Het plaatsen van foto’s is nog precies hetzelfde als voor de update, ik begrijp dus niet hoe daar ergernis in ontstaat.

Wanneer je een foto plaatst in de bijlagen dan kun je deze in de tekst plakken, je ziet dan direct waar de foto terechtkomt. Het is op die manier vrijwel onmogelijk om twee keer dezelfde foto in beeld te krijgen, dat kan eigenlijk alleen wanneer je er voor zorgt dat je twee dezelfde foto’s upload.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Tom Westendorp » do 28 nov 2019, 11:03

Drive schreef:
wo 27 nov 2019, 20:53
jaappie schreef:
wo 27 nov 2019, 19:37
zag de foto net voorbij komen op de duitse facebook, oogt erg goed!
Hahaha ja daar is het plaatsen van je foto's een makkie. 🤔🤔😂


Ik ga hier op het UP forum stoppen met foto's te plaatsen. Gezien dat het plaatsen daarvan waardeloos is. En vooral dat je na het plaatsen van een berichtje niets meer kan veranderen, of toevoegen!
Ik vind het opvallend, dat meer leden op dit forum minder informatie delen, dan voor de grote update van dit eens zo krachtig forum.

Ik vind de onderlinge omgang bij de duitse forumleden meer respectvoller.
Er heerst onderling meer positieve belangstelling naar elkaar.
Ik moet zeggen dat dit bericht mij echt steekt, ik begrijp niet waarom je aangeeft dat er op dit forum niet respectvol met elkaar wordt omgegaan of dat er op dit moment geen belangstelling voor elkaars projecten is. Dit topic is in een paar dagen meer dan 1200 keer bekeken. Dat geeft aan dat er meer dan genoeg belangstelling voor is. Helaas is het zo dat er wereldwijd minder op Fora wordt gereageerd dan vroeger het geval was. Iedereen heeft liever een paar likes op zijn of haar bericht op social media in plaats van een makkelijk en goed leesbaar forum. De likes zorgen dat je bericht wordt gezien. Dat hoeft hier op het forum niet, wat jij plaatst is zichtbaar, daar zit geen algoritme achter.

Dat je geen foto's meer wilt plaatsen omdat je het waardeloos vind is een vrije keuze maar bijzonder overtrokken. Foto's plaatsen werkt PRECIES hetzelfde als voor de update, als het niet werkt dan kan dat verschillende oorzaken hebben en wil ik me daar graag verder in verdiepen zodat we het mogelijk op kunnen lossen of beter kunnen maken. Vanaf de zijlijn een beetje schreeuwen dat alles kut is vind ik nergens op slaan.

Het niet meer aan kunnen passen van berichten heb je, zoals hierboven al beschreven, aan een paar oudere forumgangers te danken. Die hebben door een paar enorm lange tenen deze situatie gecreerd. Dat is erg jammer en ik dacht dat dit geen probleem was. Ik heb het nu zo ingesteld dat je berichten 24 uur na plaatsing kunt aanpassen, dat lijkt me toch meer dan genoeg? Als je merkt dat een bericht niet leesbaar is zoals je het zou willen heb je dus nog even de tijd om dit waar te nemen en aan te passen.

Is dat een oplossing?

Tot slot adviseer ik voor iedereen om foto's via Flickr.com te plaatsen, dat is een miljoenenonderneming die ALTIJD werkt en niet een open source stukje software.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door UPyouGO » do 28 nov 2019, 13:52

@Tom +1

En prima en snelle oplossing....top.
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Tom Westendorp » do 28 nov 2019, 17:03

Zojuist een goed telefonisch gesprek gehad met Drive. De lucht is voor zover nodig helemaal geklaard. We hebben een leuk gesprek gehad en het ook nog eens goed kunnen hebben over de verschillende zaken die spelen op forum. Ik denk dat ik voor ons beide mag spreken als ik zeg dat we het jammer vinden dat het aantal reacties nog steeds teruglopen. Met name de positieve reacties. Er wordt regelmatig onnodig fel gereageerd op bijvoorbeeld langlopende topics of ideeën van forum-members.

Laten we het vooral gezellig met elkaar houden en de sfeer naar een (nog) hoger plan tillen. Op de meetings is het altijd beregezellig en op het forum meestal ook maar het kan allemaal nog veel leuker.

Voor de mensen die nog even een herinnering nodig hebben waarom een forum zo'n fantastisch verlengstuk van je autohobby is:

- er is hier geen smerig algoritme dat voor jou bepaald wat je wel en niet interesseert op basis van advertenties;
- De reacties die je hier krijgt zijn echt.
- Als je een keer iets zoekt kun je het terugvinden, probeer dat op bijvoorbeeld Facebook maar eens;
- Er is hier enorm veel kennis aanwezig, forumleden zijn vrijwel altijd bereid tot het aanbieden van hulp.

Om optimaal gebruik te kunnen maken van het forum is het nodig om het forum via https://vwupforum.nl te benaderen. Dan heb je ook het slotje bovenin staan en is de verbinding het meest stabiel.

Nu we toch bezig zijn wil ik alle actieve leden van het forum ook nog even bedanken voor alle posts die we met elkaar hebben geplaatst. Het collectief is de kracht achter forum. Je krijgt hier geen 100 likes op je berichten maar wel leuke contacten en een goed platform voor terug.

BEDANKT!

Nu weer over tot de orde van de dag. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Drive » do 28 nov 2019, 19:19

Inderdaad Tom goed gesprek was dat. En het klopt, het probleem was de verkeerde link naar het upforum.

Dus ik ga proberen weer foto's te plaatsen.
IMG_20191128_152233.jpg

Even wat meer uitleg over hoe ik het ga doen met de Audi A3 air vent.

Het diameter is wat groter foto 1 dan het diameter van foto 2.
Ik wil met een hete luchtpistool bij foto 2 gaan verhitten tot het materiaal buigzamer/zachter gaat worden, waarop ik de A3 vent met zijn diameter passend kan maken, met kleine draaiende bewegingen er in schuiven. Bij foto 2 doe ik in de luchtleiding een prop zilverpapier, zodat de hetelucht niet te ver in de luchtleiding komt. Om te voorkomen dat het op een andere plaats, het kunststof gaat smelten of verbuigen.

In principe hoef je het front niet los te halen!!

Aan het diameter van foto 4 hoef je niets te veranderen! Wel moet je wat sleufjes vijlen (zie pijlen foto 4. Dit komt omdat er bij foto 3 weerhaken zitten aan de A3 airvent. Zonder de extra sleufjes foto 4 past de A3 airvent niet in het bestaande dashboard front!

Het dashboard front had ik al eerder gedemonteerd, omdat ik ergens anders een zwart hoogglanzend front vond.

Zodoende is het voor mij makelijker om eens totaal los te gaan met de A3 air vent. :lol:

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door N!jntje » do 28 nov 2019, 21:33

Stiekem al contact gehad via Facebook. Ik had dit al een tijdje als idee, maar zag wat problemen met de diameters en hoe dit op te lossen. Nu wat foto's gezien en dit maakt het al iets makkelijker. Al zal het nog altijd een redelijke klus zijn.

Ik ga er nog eens goed over nadenken :D

Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Drive » do 28 nov 2019, 22:17

N!jntje schreef:
do 28 nov 2019, 21:33
Stiekem al contact gehad via Facebook. Ik had dit al een tijdje als idee, maar zag wat problemen met de diameters en hoe dit op te lossen. Nu wat foto's gezien en dit maakt het al iets makkelijker. Al zal het nog altijd een redelijke klus zijn.

Ik ga er nog eens goed over nadenken :D
Dat Facebook gebeuren... 🤔 🤪

Ik kwam ook op een ander forum dit tegen. En na wat metingen te hebben vericht, lijkt mij het overbodig om te gaan vijlen en te zagen.
zie deze foto.
Screenshot_20191128_221545.jpg

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Tom Westendorp » vr 29 nov 2019, 08:37

Zijn de luchtroosters van de Audi A1 van hetzelfde formaat? Ik heb volgens mij eens gehoord dat die 1 op 1 zouden moeten passen maar volgens mij hebben die identieke afmetingen ten opzichte van die van de Audi A3.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Drive » vr 29 nov 2019, 12:52

Petrolhead Tom schreef:
vr 29 nov 2019, 08:37
Zijn de luchtroosters van de Audi A1 van hetzelfde formaat? Ik heb volgens mij eens gehoord dat die 1 op 1 zouden moeten passen maar volgens mij hebben die identieke afmetingen ten opzichte van die van de Audi A3.
Screenshot_20191129_123925.jpg
Audi A1 air vent.
Screenshot_20191129_123925.jpg (136.44 KiB) 14853 keer bekeken
Screenshot_20191129_123840_com.google.android.youtube.jpg
Wel mooi heeft wel wat..
Ik moet dan wel een schuine kraag maken.
Met andere woorden dit past niet. Maar voor de mens is alles mogelijk!
Of die kraag is te verwijderen, geen idee💡

Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Drive » zo 01 dec 2019, 13:47

Dit ter aanvulling betreft de Audi A3 vent.

Dit kwam ik net tegen op Aliexpress.
Met een duidelijke (film) uitleg hoe deze te vervangen.

Wat vinden jullie van deze upgrade?

Ik heb de A3 air vent's nog niet ingebouwd.
Ben nog bezig met de voorbereidingen.

Zijn er vragen, dan vraag maar raak.

€ 13,52 21%OFF | SRXTZM Voor Audi A3 S3 rs3 8 V 2013 2014 2015 2016 Pre-facelift Auto Styling Airconditioning AC vent Outlet Blade Cover vervang 4 PCS
https://s.click.aliexpress.com/e/rzrxhElwx

En deze link.

€ 1,63 11%OFF | Auto Styling Voor Vent Air Panel Outlet dashboard Stickers covers decoratie trim frame voor Audi A3 8V Interieur Auto accessoires
https://s.click.aliexpress.com/e/TZ3TRUw2X

Mogelijkheden om het nog meer, naar de standaard kleuren van het intrieur te verfijnen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 dec 2019, 18:40

Je links doen het bij mij niet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Audi A3 luchtroosters inbouwen in het dashboard.

Bericht door Drive » wo 04 dec 2019, 19:13

Petrolhead Tom schreef:
wo 04 dec 2019, 18:40
Je links doen het bij mij niet.
€ 13,84 16%OFF | 4 pcs Interieur Front Dashboard Rode Airconditioning Cover Voor Audi A3 S3 8 V 2013 2014 2015 2016 Air vent Outlet Vervanging Trim
https://s.click.aliexpress.com/e/pQEUmGz0X

Plaats reactie