K&N Luchtfilter

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » za 06 okt 2012, 21:56

Thanks Roelio, alleen dat garantie verhaal zal wel mee vallen, VAG techniek verkoopt ze zelf, waar deze ook vandaan komt, die zijn niet op zoek naar problemen.....
Laatst gewijzigd door Marantz op za 06 okt 2012, 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » za 06 okt 2012, 21:58

Ron UP schreef:Ahhhhh Dick!!! Ik wil m, ik wil m :D :D
Geintje natuurlijk ;)
No problem, :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Tom Westendorp » zo 07 okt 2012, 19:52

Ik vind dat je het wel erg radicaal aanpakt CBdicX. Heb je niet veel te hoge verwachtingen gehad voordat je begon aan het filter? Uit de grafiek van Patrick blijkt duidelijk dat het filter een minimale vermogenswinst oplevert. Dat lijkt me iets wat je mag verwachten. Ik denk dat wanneer je een flinke vermogenswinst wilt boeken dat je toch echt radicaler ter werk moet gaan. (lees: een echte cold air intake of ITB's)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » zo 07 okt 2012, 22:42

Petrolhead Tom schreef:Ik vind dat je het wel erg radicaal aanpakt CBdicX. Heb je niet veel te hoge verwachtingen gehad voordat je begon aan het filter? Uit de grafiek van Patrick blijkt duidelijk dat het filter een minimale vermogenswinst oplevert. Dat lijkt me iets wat je mag verwachten. Ik denk dat wanneer je een flinke vermogenswinst wilt boeken dat je toch echt radicaler ter werk moet gaan. (lees: een echte cold air intake of ITB's)
Klopt, ik vind het te weinig en dient er duidelijk andere stappen ondernomen te worden voor werkelijk voelbare winst.
Denk als ik meer wil ik maar de GT moet aanschaffen, dan doet VW al het werk :-)

Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door P@trick & Mii(rella) » wo 10 okt 2012, 05:43

CBdicX schreef: Klopt, ik vind het te weinig en dient er duidelijk andere stappen ondernomen te worden voor werkelijk voelbare winst.
Denk als ik meer wil ik maar de GT moet aanschaffen, dan doet VW al het werk :-)
dus die negatieve uitlatingen die je hier doet, is eigenlijk een weerspiegeling naar je zelf. Je had vele andere verwachtingen van een filter in het origineel huis. Jij dacht er 10pk bij te krijgen... En daarom ben je hier zo negatief :cry:

Dit laat misschien weer eens blijken dat niet iedereen er verstand van heeft... :lol:
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Roelio » wo 10 okt 2012, 07:45

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik ook eerst hogere verwachtingen had.... En het is dan gewoon balen dat zo'n filter eigenlijk niks toevoegt... Maar als we er nog langer over doorgaan dan koop ik er gewoon een om het zelf te ervaren... Het is dat ik nu met een huisje bezig ben en al de euro's hard nodig heb hihi.
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » wo 10 okt 2012, 08:48

Je huisje op wielen vind ik belangrijker....... ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Tom Westendorp » wo 10 okt 2012, 16:04

Roelio schreef:Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik ook eerst hogere verwachtingen had.... En het is dan gewoon balen dat zo'n filter eigenlijk niks toevoegt... Maar als we er nog langer over doorgaan dan koop ik er gewoon een om het zelf te ervaren... Het is dat ik nu met een huisje bezig ben en al de euro's hard nodig heb hihi.
Je gaat me toch niet serieus vertellen dat je wonderen verwacht van een detail als een ander luchtfilter?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » wo 10 okt 2012, 16:12

Ik denk dat niemand "wonderen" verwacht maar wel wat resultaat, en dan bedoel ik niet een 10de % op een Dyno uitdraai.
Als je een Dyno freak bent en op zoek bent naar een vlakkere vermogens opbouw is dit filter een prima start, wil je verder dan moet je ook wat verder gaan spitten op je bankrekening want met een slang of alu pijp kom je er ook niet.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Tom Westendorp » wo 10 okt 2012, 16:17

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik krijg wel het gevoel dat sommige mensen die verwachting wel hebben.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » wo 10 okt 2012, 16:17

P@trick & Mii(rella) schreef:
CBdicX schreef: Klopt, ik vind het te weinig en dient er duidelijk andere stappen ondernomen te worden voor werkelijk voelbare winst.
Denk als ik meer wil ik maar de GT moet aanschaffen, dan doet VW al het werk :-)
dus die negatieve uitlatingen die je hier doet, is eigenlijk een weerspiegeling naar je zelf. Je had vele andere verwachtingen van een filter in het origineel huis. Jij dacht er 10pk bij te krijgen... En daarom ben je hier zo negatief :cry:

Dit laat misschien weer eens blijken dat niet iedereen er verstand van heeft... :lol:
Ik had inderdaad misschien niet de volle 10 pk in gedachte maar wel iets wat voelbaar zou zijn, en dat zou dan tenminste 7-8 pk moeten zijn.
Die +/- 10 pk komt uit het verleden (zie pag. 2) toen ik met K&N wel deze pk stappen kon maken, maar dat was via carburateurs en grotere naalden en sproeiers.
Dat dit nu niet meer zo werkt is spijtig en jammer voor iedereen die lekker de boel zou willen op krikken, en dat jij voor eigen parochie spreekt is ook duidelijk en dan niet geheel neutraal.....
Laatst gewijzigd door Marantz op wo 10 okt 2012, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » wo 10 okt 2012, 16:41

Petrolhead Tom schreef:Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik krijg wel het gevoel dat sommige mensen die verwachting wel hebben.
Ik verwachte ca. 10 pk maar dat was omdat ik dit in het verleden wel gehaald heb, maar dat was met carburateurs, grotere naalden en sproeiers en K&N.
Dit filter heeft zeker zijn doel, en dat is een vlakkere vermogens curve en iets stijging van pk's in de hogere toeren.
Als je dus een filter zoekt die de boel afvlakt en je de rest van je auto leven geen zorgen meer wilt maken om het filter is dit prima......

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Tom Westendorp » wo 10 okt 2012, 17:51

CBdicX schreef:
Petrolhead Tom schreef:Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik krijg wel het gevoel dat sommige mensen die verwachting wel hebben.
Ik verwachte ca. 10 pk maar dat was omdat ik dit in het verleden wel gehaald heb, maar dat was met carburateurs, grotere naalden en sproeiers en K&N.
Dit filter heeft zeker zijn doel, en dat is een vlakkere vermogens curve en iets stijging van pk's in de hogere toeren.
Als je dus een filter zoekt die de boel afvlakt en je de rest van je auto leven geen zorgen meer wilt maken om het filter is dit prima......
Nou dat had ik je op voorhand wel kunnen vertellen. Met een echte cold air intake en een remap haal je dat misschien maar niet met een paneel filtertje.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » wo 10 okt 2012, 18:10

Tja, een remap, zeg maar dag met je handje betreft de garantie van VW........ :shock:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Tom Westendorp » wo 10 okt 2012, 19:52

Je wilt tunen of je wilt het niet he. ;) Maar ik snap wat je bedoelt hoor. Ik zou niet met een auto vol in de garantie gaan kloten. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Tom Westendorp » za 20 okt 2012, 12:21

Heeft er iemand die luchtfilter bak al verwijderd? Ik kan me zo voorstellen dat de mogelijkheden voor een CAI dan pas goed zichtbaar worden. Letterlijk en figuurlijk. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » za 20 okt 2012, 12:34

CAI = Centrale Antenne Inrichting

Maar je zal vast wat anders bedoelen als dit systeem uit de jaren 80..........

rjw
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 11:36

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door rjw » za 20 okt 2012, 13:51

Cold air intake?

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Marantz » za 20 okt 2012, 19:50

Ohh, die koude lucht iname.
Ik ken alleen de warme lucht uitvoer......... :lol:
Anus.jpg
Anus.jpg (7.51 KiB) 5314 keer bekeken

Gebruikersavatar
Hetzer
Forum newbie
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jul 2012, 10:47
Locatie: Voorne-Putten

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Hetzer » za 17 nov 2012, 12:25

@P@trick & Mii(rella)
Bedankt voor het posten van de test.
Ik ga binnenkort ook een filtertje halen, ik heb op elke auto een k&n inlegfilter geahd en dat bevalt me altijd goed.
op lange termijn zijn ze voordeliger en je hebt zoals aangetoond toch wat vermogens winst
2x SKODA CITIGO ( 1x Black Elegance IRC-Edition, 16" White MAK, 1x White Arctic, 14" Black APUS). En opzoek naar een mooie SKODA Octavia-1RS Hatcback

Plaats reactie