Pagina 1 van 1

sportief geluid.

Geplaatst: vr 10 mei 2013, 14:52
door Rodebas
Weet iemand hoe ik een mooier sportief en dik geluid uit de up krijg? en dan niet van mijn audio systeem maar motorische.

Hoor graag. :D

Re: sportief geluid.

Geplaatst: vr 10 mei 2013, 14:54
door GuidoUp
Rvs uitlaat van voor tot achter

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk

Re: sportief geluid.

Geplaatst: vr 10 mei 2013, 14:57
door oubaasje
wat is sportief? Hoe meer (dik?) geluid hoe beter?
Hoe minder geluid hoe sportiever

Re: sportief geluid.

Geplaatst: vr 10 mei 2013, 15:36
door Ron UP
Zoek eens op een Exhaust whistler :D

Re: sportief geluid.

Geplaatst: vr 10 mei 2013, 21:10
door Tom
Het is een driecilinder met 60/75 pk dus een sportief geluid zul je nooit krijgen.

Re: sportief geluid.

Geplaatst: za 11 mei 2013, 07:18
door VinceP
Hoi, haal de aanzuigbuis maar eens van je luchtfilter af, alleen dat bochtje wat op je motorblok ligt. dan heb je bij doortrekken een diepe
zware brom.... grappig alleen wel zinloos. hahahhahhah

Re: sportief geluid.

Geplaatst: za 11 mei 2013, 09:34
door @@lgra
Tom schreef:Het is een driecilinder met 60/75 pk dus een sportief geluid zul je nooit krijgen.
Ooit een Triumph motorfiets gehoord?? Juist een 3 cilinder kan fantastisch klinken. ;) Trek je uppie maar eens door tot boven de 6000 toeren dan krijg je een beetje een idee :lol:

Re: sportief geluid.

Geplaatst: zo 12 mei 2013, 01:50
door Rodebas
Haha ja alleen dat rijd zo duur hahaha

Re: sportief geluid.

Geplaatst: zo 12 mei 2013, 06:38
door UpSie
Goedemorgen allen,

Recent heb ik een collega gehad die voor zijn vorige werk voertuig introducties verzorgde, voor automerken en importeurs.
Wist ook vaak leuke trucjes om via bepaalde handelingen menu's van boordcomputers en dergelijke aan te passen.
Hij wist ook vaak hoe je handmatig voertuig eigenschappen kon aanpassen, waar hier lezend mensen bv voor naar VAGcom gaan.
Hun hadden ook de introductie van de AYGO, C1,107 gedaan, meestal krijgen ze de voertuigen eerder te testen en kleden ze hem helemaal uit, op een niet publieke locatie.
Hij heeft mij verteld dat het uitlaat geluid een advies van hun is geweest om deze drieling een sportiever imago mee te geven. Daarna heeft de fabriek het uitlaatgeluid sportiever getind, en dit bracht voorwaar ook gelijk een levendiger rijgedrag mee. Ik zeg het eerlijk ik verbaas me steeds weer hoe vlot een 107 ervandoor gaat, was ook de reden voor de Up 75pk keuze, die tevens ook niet het gevoel gaf met een stoplicht sprinter op pad te zijn.
Ik denk zeker dat door een goede demper en eindstuk specialist hier nog wel wat te halen valt. REMUS/SEBRING etc.etc.

Groeten Leen.

Re: sportief geluid.

Geplaatst: ma 13 mei 2013, 15:44
door erikvank
UpSie schreef:[...] Daarna heeft de fabriek het uitlaatgeluid sportiever getind, en dit bracht voorwaar ook gelijk een levendiger rijgedrag mee. [...]
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat dit voor een groot deel tussen de oren zit. Het sportievere geluid waarnemen maakt de beleving van het rijden anders. Maar of de auto er nu anders door rijdt ...
Trouwens niets mis mee. Ik heb zelf liever de beleving van een sportievere auto dan een daadwerkelijk sportiever rijgedrag. Dat scheelt weer CJIB-transactievoorstellen. :-)

Re: sportief geluid.

Geplaatst: ma 13 mei 2013, 16:48
door Tino
UpSie schreef:Goedemorgen allen,

Recent heb ik een collega gehad die voor zijn vorige werk voertuig introducties verzorgde, voor automerken en importeurs.
Wist ook vaak leuke trucjes om via bepaalde handelingen menu's van boordcomputers en dergelijke aan te passen.
Hij wist ook vaak hoe je handmatig voertuig eigenschappen kon aanpassen, waar hier lezend mensen bv voor naar VAGcom gaan.
Hun hadden ook de introductie van de AYGO, C1,107 gedaan, meestal krijgen ze de voertuigen eerder te testen en kleden ze hem helemaal uit, op een niet publieke locatie.
Hij heeft mij verteld dat het uitlaat geluid een advies van hun is geweest om deze drieling een sportiever imago mee te geven. Daarna heeft de fabriek het uitlaatgeluid sportiever getind, en dit bracht voorwaar ook gelijk een levendiger rijgedrag mee. Ik zeg het eerlijk ik verbaas me steeds weer hoe vlot een 107 ervandoor gaat, was ook de reden voor de Up 75pk keuze, die tevens ook niet het gevoel gaf met een stoplicht sprinter op pad te zijn.
Ik denk zeker dat door een goede demper en eindstuk specialist hier nog wel wat te halen valt. REMUS/SEBRING etc.etc.

Groeten Leen.
Er zit alleen een demper onder de schakelpook de rest is buis dus winst zie ik niet zo snel misschien als je de kat eruit tikt je wel wat winst krijgt ;)

Re: sportief geluid.

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 09:55
door Tom Westendorp
Tom schreef:Het is een driecilinder met 60/75 pk dus een sportief geluid zul je nooit krijgen.
Onzin, monteer maar een slang direct op het gasklephuis met daarop een openluchtfilter. Je krijgt spontaan het idee met een echte sportwagen op pad te zijn.

Re: sportief geluid.

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 11:09
door GuidoUp
Petrolhead Tom schreef:
Tom schreef:Het is een driecilinder met 60/75 pk dus een sportief geluid zul je nooit krijgen.
Onzin, monteer maar een slang direct op het gasklephuis met daarop een openluchtfilter. Je krijgt spontaan het idee met een echte sportwagen op pad te zijn.
Vaarwel dan laag verbruik... Want de verhouding kwa benzine en lucht word dan anders

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk

Re: sportief geluid.

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 11:14
door Tom Westendorp
GuidoUp schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Tom schreef:Het is een driecilinder met 60/75 pk dus een sportief geluid zul je nooit krijgen.
Onzin, monteer maar een slang direct op het gasklephuis met daarop een openluchtfilter. Je krijgt spontaan het idee met een echte sportwagen op pad te zijn.
Vaarwel dan laag verbruik... Want de verhouding kwa benzine en lucht word dan anders

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Dat regelt een moderne ECU zelf bij. Ik heb het bijna tien jaar geleden op mijn Nissan Micra 1.3 16v gedaan en daar maakte het niets uit met betrekking tot het verbruik, bij mijn MX5, mijn 205, mijn BMW 325ti, mijn Panda 100HP en mijn Ford Fiesta ST ook niet. Volgende week komt de Honda en daarvan denk ik ook niet dat het uitmaakt. Als je continu het gaspedaal tot aan de bodem intrapt dan maakt het uit maar anders echt niet hoor. Kijk maar op het citybug forum. De motoren van de Aygo en de up lijken in die zin wel wat op elkaar. Beide een liter cilinderinhoud, beide een driecilinder en allebei zo'n 60pk. Het kan prima. Een 1.0 3 cilinder wordt nooit on-zuinig.

Re: sportief geluid.

Geplaatst: di 21 mei 2013, 11:21
door Tom
Petrolhead Tom schreef:
Tom schreef:Het is een driecilinder met 60/75 pk dus een sportief geluid zul je nooit krijgen.
Onzin, monteer maar een slang direct op het gasklephuis met daarop een openluchtfilter. Je krijgt spontaan het idee met een echte sportwagen op pad te zijn.
Het lijkt een serieuze reactie maar ik mag er van uit gaan dat die sarcastisch bedoeld is toch?

Re: sportief geluid.

Geplaatst: di 21 mei 2013, 14:35
door Tom Westendorp
Zeker niet.

Re: sportief geluid.

Geplaatst: wo 22 mei 2013, 09:21
door Tom
Prima, maar dan hebben we verschillende ideeën bij "echte sportwagen". Dat hij meer herrie gaat maken geloof ik best overigens.

Re: sportief geluid.

Geplaatst: wo 22 mei 2013, 09:31
door iPolo
Simpele vraag; Wat is je budget?

Re: sportief geluid.

Geplaatst: wo 22 mei 2013, 11:06
door Tom Westendorp
Tom schreef:Prima, maar dan hebben we verschillende ideeën bij "echte sportwagen". Dat hij meer herrie gaat maken geloof ik best overigens.
Ik heb al eerder gezegd een echte sportwagen wordt een up niet. Maar van een mooi luchtfilter profiteert iedere auto. Als je het dus goed wil doen moet je All The way gaan.