Ruitjes laten tinten

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Pop Up!
Forum eindbaas

Re: Ruitjes laten tinten

Bericht door Pop Up! » zo 09 dec 2012, 18:23

romeorenzo schreef:
Inge schreef:Misschien een domme vraag maar wat heeft het voor nut om je vooruit te laten tinten - maak je dan het zicht niet alleen maar lastiger?
Voorste zijruiten worden vaak getint voor de looks, en als je je achterste ramen heb getint geeft dit vaak een iets mooiere overloop omdat anders het contrast best scherp is van donker naar licht.
Het is natuurlijk niet altijd voor de looks, het is ook fijn voor de zon/hitte, ook tegen diefstal, het is lastiger zo'n ruit in te slaan met folie als een zonder folie. Tevens is de inkijk van buiten wat beperkter. Ook bij glasbreuk houdt de folie het glas bijelkaar...Er zitten meerdere voordelen aan, natuurlijk is looks wel het eerste denk ik zelf waarvoor je het doet...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » ma 10 dec 2012, 10:41

Ik dacht dat alle ruiten sowieso al een folie laag hebben tussen de glaspanelen want anders zou het uit elkaar knappen en niet scheuren bij een glasbreuk.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » ma 10 dec 2012, 11:52

Inge schreef:Ik dacht dat alle ruiten sowieso al een folie laag hebben tussen de glaspanelen want anders zou het uit elkaar knappen en niet scheuren bij een glasbreuk.
Alleen de voorruit mag uit gelaagd glas vervaardigd zijn. Geen enkele van de andere ruiten mag hieruit bestaan. Deze worden beschouwd als een vluchtweg bij een ongeval en moeten dus gemakkelijk kunnen verbrijzeld worden. Dus zo ook het panoramisch open dak, wat ik zelf al spijtig genoeg heb ondervonden... ;)

Grtz
Gun
up! Black BMT 75pk 3d

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » ma 10 dec 2012, 14:51

Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt - want ook de voorruit is en vluchtweg - heb ik bij reddend zwemmen geleerd en ook die is relatief gemakkelijk te verwijderen. Deze kun je namelijk vanuit je stoel met je voeten "relatief" gemakkelijk uit de sponning duwen in geval van...

Ja dat was balen van je dak - hoe staat het daar nu mee.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » ma 10 dec 2012, 16:32

Inge schreef:Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt - want ook de voorruit is en vluchtweg - heb ik bij reddend zwemmen geleerd en ook die is relatief gemakkelijk te verwijderen. Deze kun je namelijk vanuit je stoel met je voeten "relatief" gemakkelijk uit de sponning duwen in geval van...

Ja dat was balen van je dak - hoe staat het daar nu mee.
Dat is waar maar dat neemt niet weg dat de voorruit wel degelijk van gelaagd glas is. Dit om een flinke steen bijvoorbeeld beter tegen te kunnen houden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » di 11 dec 2012, 15:36

Dak is prima hersteld, gelukkig! 8-)
Zoals Tom al aanhaalde, de voorruit zal enerzijds bij een impact zoveel mogelijk binnenvliegende stukken tegenhouden maar anderzijds de bestuurder ook in de mogelijkheid stellen om zijn weg veilig verder te zetten. Zonder voorruit rijden is quasi niet mogelijk.
Jullie hebben in Nederland trouwens ook de verplichting om zo'n oranje/rood hamertje in de wagen te hebben, dat is om de zijruiten of opendak stuk te slaan... op de voorruit gaat dit niet het gewenste resultaat opleveren vrees ik. ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gaaf01
Forum newbie

Bericht door Gaaf01 » ma 11 feb 2013, 19:45

Ook hier maar even een post zetten die ik vanochtend kreeg van LRS voorruit herstel nav een prijs opgaaf. Ik wilde jullie dit niet onthouden.

"Goede dag

Gezien het feit dat ik via het UP forum een heleboel aanvragen heb binnen gekregen ,
heb ik mijn prijs voor het tinten van de VW UP naar beneden aangepast .
Voor het tinten van een 3 deurs UP reken ik € 133,31 incl btw en Levenslang garantie .

Mvg Lee LRS Voorruit-herstel
High UP! 60PK BMT -> Light Silver-> Executive pakket-> Spoke Velgen-> uitlaatsierstuk-> VAGcom instellingen

Plaats reactie