Bi-Xenon zelf inbouwen
- pat02
- Forum newbie
Bi-Xenon zelf inbouwen
Goedemiddag allen,
Van de week heb ik mijn pakketje binnengehad met daarin de Pilot Xenon kit. Van het weekend ga ik waarschijnlijk een poging wagen om het in te bouwen, alleen zie ik een beetje op tegen het boren in de koplampunit.
Is er al iemand die dit heeft ingebouwd en er foto's van heeft? Dan doel ik specifiek op het 'gat wat geboord moet worden' en het wegwerken van de draden/ballasten?
Van de week heb ik mijn pakketje binnengehad met daarin de Pilot Xenon kit. Van het weekend ga ik waarschijnlijk een poging wagen om het in te bouwen, alleen zie ik een beetje op tegen het boren in de koplampunit.
Is er al iemand die dit heeft ingebouwd en er foto's van heeft? Dan doel ik specifiek op het 'gat wat geboord moet worden' en het wegwerken van de draden/ballasten?
| Move UP! | 60 PK | BMT | 4-deurs | Deep black pearl | M&M | Armsteun | Getinte ramen | Executive | CEB | Luxe kentekenplaten | 17 inch sloffen |
Re: Bi-Xenon zelf inbouwen
Gat boren ?... Normaal gesproken vervang je de oude lamp met de nieuwe. Draden ballast enz blijven buiten de koplamp unit
-
- Vagling liefhebber
Bij mijn ex golfjes 3 en 4 moest ik ook een gat boren. Maar bij de up is dat niet nodig. Zit in een rubbere afsluiting ipv een plastic kap.
Ja als ik zou moetengaan boren dan zou ik er zo en zo klaar mee zijn al.
Had ik met de toyota ook met een bi xenonset ipv noormaal dat paste niet dan moest ik de lamp maar lymen werd er verteld.
Ja wright lijmen een auto van 2 weken oud die is gek.
Had ik met de toyota ook met een bi xenonset ipv noormaal dat paste niet dan moest ik de lamp maar lymen werd er verteld.
-
- Vagling liefhebber
Pat02 bedoeld waarschijnlijk niet echt boren in de unit maar in een kap om de bekabeling doorheen te laten lopen. Wat voor veel autos van toepassing is behalve bij de Up! Want die heeft een rubberen afsluiting om de lamp waardoor boren niet hoeft.Miisport1 schreef:Ja als ik zou moetengaan boren dan zou ik er zo en zo klaar mee zijn al.
- pat02
- Forum newbie
Kijk dit bied een hoop perspectief dat ik dit zelf in kan bouwen!
Is het met de lamp een kwestie van erin hangen en klaar, of moet je nog ermee rommelen om m 'af te stellen'?
Verder vroeg ik mij ook af hoe en waar jullie de ballasten hebben hangen en waar het relaishuisje?
Is het met de lamp een kwestie van erin hangen en klaar, of moet je nog ermee rommelen om m 'af te stellen'?
Verder vroeg ik mij ook af hoe en waar jullie de ballasten hebben hangen en waar het relaishuisje?
| Move UP! | 60 PK | BMT | 4-deurs | Deep black pearl | M&M | Armsteun | Getinte ramen | Executive | CEB | Luxe kentekenplaten | 17 inch sloffen |
-
- Vagling liefhebber
Je haalt de oude lamp eruit en het rubber dat eromheen zit.pat02 schreef:Kijk dit bied een hoop perspectief dat ik dit zelf in kan bouwen!
Dan pak je de xenonlamp en draai je aan het omhulsel waardoor het frame los komt van de xenonlamp.
Het frame kan je dan al in de unit stoppen.
Dan pak je het rubber weer en doe je om de xenonlamp.
Dan kijk je naar het pijltje dat op de lamp staat en de tekst "open" en "close" die op het frame staan die je in de unit al hebt zitten.
Dan zorg je dat het pijltje bij "open" erin geduwd wordt en daar hem dan naar "close" draait.
en dan zit de lamp erin.
De andere kant is hetzelfde.
Dan is het een kwestie van kabels aansluiten maar dat wijst zichzelf uit.
Het relaishuisje heb ik op de kabelboom naast de accu getyrapt. En het ballast kastje zit onder de accu, moet je even de binnenkuip en je wiel even verwijderen dat werkt wat prettiger.
De ballast aan de andere kant zit achter de koplampunit tussen die dikke kabel en het chassis, past hij precies tussen.
Volgens mij was het dat zo
Succes
Ik heb precies dezfde xenon set. En ik heb alles uit het zicht weggebouwd. Dus niet onder een accu of iets. Maar onder het schot van het voorraam. Hier kun je bijkomen als je alleen je rubber loshaalt. Zo heb ik alles veilig en zonder iets open en bloot te hebben liggen weggewerkt. Als je foto's wilt dan mag je me een persoonlijk bericht doen met je whatsapp 06 nummer.
zojuist ook een bi xenon setje ingebouwd. Het is nog wel ff rommelen om de rubbers goed om de lamp te krijgen maar verder fluitje van een cent.
-
- Forum newbie
Is dit wel toegestaan op deze auto's?
Kort maar krachtigMickDegekste schreef:Is dit wel toegestaan op deze auto's?
Ja
Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
GuidoUp schreef:Kort maar krachtigMickDegekste schreef:Is dit wel toegestaan op deze auto's?
Ja
Nee
Vanaf 2007 mag er achteraf geen xenon ingebouw worden zonder koplamp sproeier en in hoogte verstelbare inrichting
Net nog even opgezocht
Wetgeving Nederland.
Nederlandse wetgeving betreffende het voeren van xenonverlichting: “Auto’s die na 1 januari 2007 op kenteken worden gezet moeten voorzien zijn van een automatische niveauregeling én koplamp reiniginginstallatie! “
Pilot levert voor deze auto's een hoogte regeling en wasinstallatie die u bij de betere Pilot dealer kunt laten installeren.Wetgeving betreffende het voeren van xenonverlichting.
Ongeveer 1,5 jaar geleden is dit veranderd... als je maar elektronische hoogte afstelling hebt... koplamp sproeiers is niet meer nodig
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
APK Keuring vanaf 1 april 2012 (Nederland)
De keuringseisen (APK) dat voertuigen voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (Xenon) en die verder in gebruik genomen zijn na 31 december 2006, moeten zijn voorzien van automatische hoogteregeling en een koplampreinigingsinstallatie, komen met ingang van 1 april 2012 te vervallen.
Aangepaste wetgeving per 1-10-2009:
Vanaf 1 oktober is het niet meer strafbaar om met een motorvoertuig te rijden waarvan de codering van de lichtarmatuur niet in overeenstemming is met de voor die armatuur bestemde lamp (art. 5.*55 Rv).
Feitcode N 553 is per 1 oktober 2009 te vervallen. Het gaat hierbij om xenonlampen die later zijn ingebouwd waardoor de codering van de lamp niet overeenkomt met Xenon
Dus het mag.
De keuringseisen (APK) dat voertuigen voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (Xenon) en die verder in gebruik genomen zijn na 31 december 2006, moeten zijn voorzien van automatische hoogteregeling en een koplampreinigingsinstallatie, komen met ingang van 1 april 2012 te vervallen.
Vanaf 1 oktober is het niet meer strafbaar om met een motorvoertuig te rijden waarvan de codering van de lichtarmatuur niet in overeenstemming is met de voor die armatuur bestemde lamp (art. 5.*55 Rv).
Feitcode N 553 is per 1 oktober 2009 te vervallen. Het gaat hierbij om xenonlampen die later zijn ingebouwd waardoor de codering van de lamp niet overeenkomt met Xenon
Dus het mag.
JuistPsycho_Mantis schreef:APK Keuring vanaf 1 april 2012 (Nederland)
Dus het mag.
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels