Chiptuning topic nr. zoveel
Chiptuning topic nr. zoveel
Hallo allemaal,
Ondanks dat er hier al meerdere topics over te vinden zijn zou ik toch nog een keer willen beginnen over chiptuning.
Ik ben in het bezit van een 2012 Up! 60 pk, naar ik vernomen heb is deze motorisch identiek aan de 75 pk variant echter electronisch begrensd.
Na chippen van de 60 pk variant zou je naar 80 pk moeten gaan.
Merk je hier in de praktijk nou echt wat van? Als in dat je net iets meer schwung hebt bij het inhalen of iets dergelijks.
Ik verwacht niet dat het een sportwagen wordt, daar koop je geen Up! voor, echter iets meer bij te zetten als het moet is toch prettig.
Hoor graag jullie mening!
Ondanks dat er hier al meerdere topics over te vinden zijn zou ik toch nog een keer willen beginnen over chiptuning.
Ik ben in het bezit van een 2012 Up! 60 pk, naar ik vernomen heb is deze motorisch identiek aan de 75 pk variant echter electronisch begrensd.
Na chippen van de 60 pk variant zou je naar 80 pk moeten gaan.
Merk je hier in de praktijk nou echt wat van? Als in dat je net iets meer schwung hebt bij het inhalen of iets dergelijks.
Ik verwacht niet dat het een sportwagen wordt, daar koop je geen Up! voor, echter iets meer bij te zetten als het moet is toch prettig.
Hoor graag jullie mening!
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
Zoals jezelf al aangeeft is hierover al zo veel geschreven dat je vraag al lang beantwoord is.
Dus onnodig hier oor nu nog een topic over aan te maken toch?
Dus onnodig hier oor nu nog een topic over aan te maken toch?
Mii sport connect april 2015
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
Je merkt het, doen
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
Dank voor je bijdrage.
Naar ik meen is dit een forum voor en door liefhebbers.
Lijkt me dus niet de bedoeling elkaar af te fakkelen.
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
Het verschil is erg subtiel. Met inhalen zul je er alleen iets van merken als je bij hoge toeren opschakelt (5000+ rpm).
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
20pk meer op 900kg zul je echt wel merken
En voor het geld een leuke investering
Doen dus
En voor het geld een leuke investering
Doen dus
Up GTi 139pk/242Nm
Golf TSi 150pk/250Nm
Golf TSi 150pk/250Nm
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
Mijn Mii van 60 PK is ook omgezet naar 75 PK en daarna gechipt.
Eindresultaat van 61 PK en 101nm naar 92.6 PK en 116Nm
Rijdt absoluut vlotter en zeker in de hogere toeren merkbaar feller.
Eindresultaat van 61 PK en 101nm naar 92.6 PK en 116Nm
Rijdt absoluut vlotter en zeker in de hogere toeren merkbaar feller.
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
De tuner die ik gevonden heb gaat naar 85 pk
Vind ik ook al een aanzienlijke winst.
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
Die video van Autoweek had ik gezien inderdaad.
Het is me voornamelijk te doen om een beetje over te hebben bij het inhalen of invoegen.
Niet om stoplicht sprintjes mee te winnen, dus ik zie er nog wel voordeel in.
En een verbeterde gasrespons is overall mooi meegenomen.
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
Mee eens, misschien heb je hier nog iets aan.
http://www.seatmiiforum.nl/viewtopic.ph ... 0178106ff0
En nog steeds €150,00 voor de fabrieks update.
https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/v ... -mpi-60pk/
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
Ik heb in het verleden zowel een Mii als een Citigo van 60 naar 75 pk laten brengen door Vagtechniek.Upseflups schreef: ↑zo 20 feb 2022, 11:55Die video van Autoweek had ik gezien inderdaad.
Het is me voornamelijk te doen om een beetje over te hebben bij het inhalen of invoegen.
Niet om stoplicht sprintjes mee te winnen, dus ik zie er nog wel voordeel in.
En een verbeterde gasrespons is overall mooi meegenomen.
Nou is dat natuurlijk niet de door jou geclaimde 85 pk maar toch.
Mijn ervaring was dat het allemaal net even wat smeuïger werd, maar je moet niet verwachten dat je ineens in je stoel gedrukt wordt ofzo , omdat je het over -iets overhouden met inhalen- had.
Maar lang verhaal kort, het is sowieso een aanrader, 60 pk is gewoon te weinig voor een vlotte rijstijl...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- spacemonkey
- Forum newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma 21 aug 2017, 11:10
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
Zelfs voor 150 euro zou ik twijfelen (licht ik zo even toe), maar ik kreeg 349 euro te horen als aktieprijs en dat vind ik echt weggegooid geld.hutch schreef: ↑zo 20 feb 2022, 21:12En nog steeds €150,00 voor de fabrieks update.
https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/v ... -mpi-60pk/
De claim van zuiniger rijden kun je de deur uitdoen als je (steeds) boven 5000 rpm rijdt. Het "rode" gebied bij mijn Up! begint bij 6000 rpm... Dan is 349 euro voor wat pittiger invoegen of inhalen heel veel geld. Dat geld zou ik liever investeren in een (originele) cruise control. Dan ga je inderdaad zuiniger en comfortabeler rijden.
Voor 150 euro zou ik nog twijfelen, omdat het verschil wel minimaal is en zoals hierboven toegelicht voornamelijk pas optreeed als je bijna in het "rode" gebied van rijdt.
Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk maar voor 349 euro zou ik echt hele andere dingen met mijn geld doen.
Move Up! | Candy White | 1.0 BMT 60 PK | Executive pakket | 5-drs
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
Die actieprijs heeft VAGTechniek al 3 jaar lang lopen ondertussen… Ik zou vragen of ze ook een echte actieprijs kunnen aanbieden.
Ik zou gewoon voor die zogenaamde fabrieksupdate gaan tenzij er een tuner is die voor 200-250 euro een goede stage 1 tuning file levert, dan is die beetje meerprijs het wel waard voor die 10pk meer.
Je merkt trouwens wel verschil tussen een originele 60pk en stage 1 85pk bij circa 3000 rpm al ipv boven de 4000 rpm alleen. Je merkt ook heel goed dat de boel niet meer inhoudt.
Ik zou gewoon voor die zogenaamde fabrieksupdate gaan tenzij er een tuner is die voor 200-250 euro een goede stage 1 tuning file levert, dan is die beetje meerprijs het wel waard voor die 10pk meer.
Je merkt trouwens wel verschil tussen een originele 60pk en stage 1 85pk bij circa 3000 rpm al ipv boven de 4000 rpm alleen. Je merkt ook heel goed dat de boel niet meer inhoudt.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
- spacemonkey
- Forum newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma 21 aug 2017, 11:10
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
Even iets rechtzetten; er was (althans bij mij) verwarring over de op de website van Vagtechniek genoemde mogelijkheden en de kosten. De fabriekssoftware-update kost inderdaad nog steeds 150 euro.
Een combinatie van factoren (nut (levert het echt meer vermogen op?), afstand (ik woon in het noorden des lands, Vagtechniek zit vlakbij Eindhoven) en tijd(Vagtechniek is niet op zaterdag open, doordeweek werk ik)) zorgt ervoor dat ik het niet doe.
Een combinatie van factoren (nut (levert het echt meer vermogen op?), afstand (ik woon in het noorden des lands, Vagtechniek zit vlakbij Eindhoven) en tijd(Vagtechniek is niet op zaterdag open, doordeweek werk ik)) zorgt ervoor dat ik het niet doe.
Move Up! | Candy White | 1.0 BMT 60 PK | Executive pakket | 5-drs
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
Ik snap dat je er niet een reis vanuit het noorden naar VAG-Techniek voor over hebt als je vraagtekens stelt bij het nut. Uit ervaring kan ik bevestigen dat de motor een veel directere gasrespons krijgt, en niet meer eerst hoeft 'na te denken' als je gas geeft. Rijdt veel lekkerder dan met de originele instelling. Hoeveel meer vermogen die dan heeft, zal mij een worst zijn, soepeler rijden vind ik het voornaamste pluspunt. En in verbruik heb ik geen verschil gemerkt. Als je genoegen neemt met het huidige comfort, en geen waarde hecht aan een directere gasrespons, heeft het inderdaad geen zin om een snipperdag te nemen en naar Eindhoven te rijden. Zelf heb ik er anders over gedacht, en er een leuk dagje uit van gemaakt. Een leuke heenreis, en op de terugreis nog meer genieten dan daarvoor.spacemonkey schreef: ↑vr 23 dec 2022, 09:11Een combinatie van factoren (nut (levert het echt meer vermogen op?), afstand (ik woon in het noorden des lands, Vagtechniek zit vlakbij Eindhoven) en tijd(Vagtechniek is niet op zaterdag open, doordeweek werk ik)) zorgt ervoor dat ik het niet doe.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
-
- Forum newbie
- Berichten: 53
- Lid geworden op: wo 14 dec 2022, 22:13
- Locatie: Geertruidenberg
Re: Chiptuning topic nr. zoveel
Vandaag mijn 60pk up gechipped naar 89pk.
90nm koppel naar 119
Het is nog geen raket maar je merkt dat hij wat alerter reageert op het gaspedaal en wat vlotter aanvoelt.
Ik heb hem laten chippen voor €299,- en vind het echt het geld waard.
90nm koppel naar 119
Het is nog geen raket maar je merkt dat hij wat alerter reageert op het gaspedaal en wat vlotter aanvoelt.
Ik heb hem laten chippen voor €299,- en vind het echt het geld waard.
2016 VW High Up! BMT
Stuurwielbediening, airco, stoelverwarming, navigatie in spiegel, PDC, LED, ECB, elektr. Ramen, armsteun
Stuurwielbediening, airco, stoelverwarming, navigatie in spiegel, PDC, LED, ECB, elektr. Ramen, armsteun