RCD215 EU radio bluetooth module, hulp gevraagd

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Mii007
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 13:12

RCD215 EU radio bluetooth module, hulp gevraagd

Bericht door Mii007 » do 11 feb 2021, 13:15

Hallo,

Ik heb voor mijn Mii via Aliexpress een bluetooth module besteld. Deze zou volgens de verkoper op de RCD210 werken (rcd215 zelfde aansluiting) dus zou ook volgens hem op de RCD215 werken.

Nu ik de module binnen heb, ben ik gisteren begonnen met het demonteren van de radio. Natuurlijk heb ik gemist dat je van die klipjes/sleutels nodig hebt om de radio eruit te krijgen. Deze had ik dus niet en waren ook nergens verkrijgbaar in de buurt. Dan maar zelf wat proberen, en gelukt met zipties.

Radio eruit, module aangesloten en getest.
Bluetooth werkt,
Verbinden met bluetooth werkt,
Wanneer ik verbonden ben met bluetooth en met iemand bel horen zij mij, maar ik krijg geen geluid door de speakers,
Als ik muziek wil afspelen via bluetooth krijg ik geen geluid.

Ik dacht laat ik met deze module ertussen eens proberen of de AUX aansluiting het nog doet. Deze werkt dus gewoon net als overigens de radio die geeft wel geluid door de speakers.

Alles werkt zover ik zie, maar helemaal geen geluid dus. Iemand een idee waarom er geen geluid uitkomt? Ik heb geprobeerd om de radio op AUX te zetten en op CD, maar dit werkt ook niet.

Edit:

Dit is de module waar ik het over heb: Bluetooth Module Radio Aux Ontvanger
https://a.aliexpress.com/_vorjOx
Seat Mii 2014 Ecomotive | 60PK 1.0 | 5L/100km

santheman-nl
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 26 feb 2021, 09:31

Re: RCD215 EU radio bluetooth module, hulp gevraagd

Bericht door santheman-nl » vr 26 feb 2021, 09:33

Ik ben nieuwe hier, dus even een algemene vraag: dit werkt dus wel? Die Yatour?
Ik heb een up uit 2014 met de simpele radio RCD215. De zenders storen verschrikkelijk en het geluid is ruk.

Wat is de slimste upgrade?

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: RCD215 EU radio bluetooth module, hulp gevraagd

Bericht door Caddykaatje » vr 26 feb 2021, 10:48

santheman-nl schreef:
vr 26 feb 2021, 09:33
Ik ben nieuwe hier, dus even een algemene vraag: dit werkt dus wel? Die Yatour?
Ik heb een up uit 2014 met de simpele radio RCD215. De zenders storen verschrikkelijk en het geluid is ruk.

Wat is de slimste upgrade?
Even voorstellen met eventueel wat foto's van je auto zou leuk zijn.

Het storen van je radio kan het voetje zijn van je antenne. Deze gaan vaak stuk en dan is het radio ontvangst heel slecht.
Volkswagen UP GTI

Dootjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 23:09
Locatie: Zaandam

Re: RCD215 EU radio bluetooth module, hulp gevraagd

Bericht door Dootjuh » zo 28 feb 2021, 02:40

Ik ben niet bekend met de bluetooth module.
Alternatieven zijn er zat (bijvoorbeeld RCD 215 met DAB + maps & more of een aftermarket 1-din radio met ombouwframe van bijvoorbeeld pioneer)

shamp
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 20:32

Re: RCD215 EU radio bluetooth module, hulp gevraagd

Bericht door shamp » di 09 mar 2021, 11:45

Mii007 schreef:
do 11 feb 2021, 13:15
Hallo,

Ik heb voor mijn Mii via Aliexpress een bluetooth module besteld. Deze zou volgens de verkoper op de RCD210 werken (rcd215 zelfde aansluiting) dus zou ook volgens hem op de RCD215 werken.

Nu ik de module binnen heb, ben ik gisteren begonnen met het demonteren van de radio. Natuurlijk heb ik gemist dat je van die klipjes/sleutels nodig hebt om de radio eruit te krijgen. Deze had ik dus niet en waren ook nergens verkrijgbaar in de buurt. Dan maar zelf wat proberen, en gelukt met zipties.

Radio eruit, module aangesloten en getest.
Bluetooth werkt,
Verbinden met bluetooth werkt,
Wanneer ik verbonden ben met bluetooth en met iemand bel horen zij mij, maar ik krijg geen geluid door de speakers,
Als ik muziek wil afspelen via bluetooth krijg ik geen geluid.

Ik dacht laat ik met deze module ertussen eens proberen of de AUX aansluiting het nog doet. Deze werkt dus gewoon net als overigens de radio die geeft wel geluid door de speakers.

Alles werkt zover ik zie, maar helemaal geen geluid dus. Iemand een idee waarom er geen geluid uitkomt? Ik heb geprobeerd om de radio op AUX te zetten en op CD, maar dit werkt ook niet.

Edit:

Dit is de module waar ik het over heb: Bluetooth Module Radio Aux Ontvanger
https://a.aliexpress.com/_vorjOx
Ik heb zelf ook zitten spelen om een bluetooth dongle aan de achterzijde van de RCD215 aan te sluiten (Quadlock 12 pins connector). En dit is mij ook niet gelukt.
De RCD215 lijkt alleen geschikt te zijn voor het aansluiten van een Maps+More systeem aan de achterzijde.

Er zit behalve Links, Rechts, aarding ook een data verbinding op de achterzijde van de RCD215. Daarmee "praat" het maps+more device met de RCD215. Dit zorgt ervoor dat de RCD215 behalve "CD" en "AUX" ook "Maps+More" als mogelijke input laat zien op de RCD215.
Als er geen maps+more device is aangesloten, dan laat de RCD215 deze input mogelijkheid ook niet zien (staat niet meer in het keuzemenu), en kun je op de achterzijde aansluiten wat je wilt, maar kan de RCD215 die geluidsinput niet doorzetten naar je speakers.

Er lijkt geen bluetooth dongle op de markt te zijn die een "Maps+More" device 'spooft', zodat de RCD215 denkt dat het met een maps+more device te maken heeft en het geluid wel doorzet naar de speakers.

Restte voor mij niks anders dan de dongle uiteindelijk op de aux ingang aan de voorzijde aan te sluiten.

Plaats reactie