Het algemene maps + more app topic

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Rosinfield » di 23 aug 2022, 13:10

Andere vraag, als ik M&M gebruik, kan ik de kaart van Europa downloaden op mijn telefoon, begrijp ik. Betekent dit dan dat ik geen mobiele data verbruik?
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

kees62
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 19:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door kees62 » di 23 aug 2022, 13:25

yep

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Rosinfield » di 23 aug 2022, 13:38

Ah, dank Kees. Dat is dan wel weer een voordeel, mits het een beetje behoorlijk werkt natuurlijk
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

kees62
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 19:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door kees62 » di 23 aug 2022, 13:46

ik heb dezelde app van Skoda (heet daar move and fun) en best tevreden over. Ik begrijp dat de navgatie een uitgeklede TomTom is, maardat kunnen wellicht anderen bevestigen

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Rosinfield » di 23 aug 2022, 17:54

Google maps of Waze kan altijd nog als er meer/betere info nodig is
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Rosinfield » do 25 aug 2022, 16:01

Heb dit geprobeerd, maar als ik dan de hare wil verbinden, krijg ik de keuze de mijne vervangen of annuleren?
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » do 25 aug 2022, 21:22

Rosinfield schreef:
do 25 aug 2022, 16:01
Heb dit geprobeerd, maar als ik dan de hare wil verbinden, krijg ik de keuze de mijne vervangen of annuleren?
Ik neem aan dat dit op je vraag terugslaat of de M&M app 2 telefoons aankan. Ik heb hier bij de app geen ervaring mee maar wel bij de navigon in mijn vorige up en daar kon het ook.

Je moest dan wel meen ik beide telefoons afzonderlijk in een aanmeldmenuutje/procedure bij de auto aanmelden. Daarna koos hij automatisch de goede telefoon. Uiteraard - dat lijkt me tenminste logisch - kan hij wel maar met een telefoon tegelijk uit de voeten. Als dat zo is en zeker als jouw eigen telefoon ook in de auto was toen jij die van je vrouw wilde gebruiken vind ik een vraag met het doel "welke moet ik nemen" niet perse gek.


Dus: of eerst aanmeldprocedure uitzoeken en beide aanmelden of op de vraag vervangen gewoon kiezen "ja" als hij het dan weer vraagt als na je vrouw jij weer wil rijden en navigeren met je eigen telefoon dan zeg je toch weer ja. Ik bedoel: als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Rosinfield » vr 26 aug 2022, 00:21

Ah, dank je Gert! Dat ga ik eens proberen
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Rosinfield » vr 26 aug 2022, 16:50

Het werkt nu, twee telefoons geinstalleerd. Tijdens zo'n procedure vind ik de gebruikte formulering wel erg verwarrend af en toe. Want bv de vraag wil je deze vervangen, suggereert bij mij niet meteen dat het dan puur om de connectie gaat en dat de eerder verbonden telefoon gewoon behouden blijft. Net als bij het downloaden van een kaart: breng een eenmalige verbinding met de telefoon tot stand. Dan denk je, hij is toch al verbonden? Zeg dan gewoon even er bij dat bedoeld wordt een vaste verbinding met een kabeltje.

Ik heb wel nog een vraag. Als ik een adres invoer, zie ik nergens een mogelijkheid dit op te slaan onder een door mij te kiezen naam. Denk toch wel dat het moet kunnen, maar zou niet weten hoe
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » vr 26 aug 2022, 19:02

Je moet op zoek naar een open hartje in het scherm. Als je daar op klikt wordt het adres in een favorieten lijst opgeslagen, op alfabet. Wanneer je de app gestart hebt, staat er een hartje links van het navigatiescherm. Als je daarop klikt verschijnen de favorieten en kun je scrollen en selecteren.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Rosinfield » vr 26 aug 2022, 19:33

Ah dank je. Ik denk dat het wel zal lukken het onder een naam op te slaan, als je de app echt gestart hebt. Probeerde het nu offline en dan kun je alleen het thuisadres wijzigen. Overigens sowieso weinig wat je offline kunt doen
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Rosinfield » za 27 aug 2022, 14:22

Ik las er een stukje terug al over, maar dat liep op gegeven moment dood. Heb net even genavigeerd met M&M (versie 5.4.0) en de gesproken begeleiding is nog steeds abominabel. Een slecht verstaanbaar mengsel van Nederland en Z-Afrikaans. Ik las een stuk terug dat iemand versie 5.2 had geinstalleerd en toen een keurig ABN sprekende dame had. Is hier nou echt verder niets aan te doen of heeft iemand nog tips. Ik zie niet dat je ergens de stem kunt veranderen. Wel het land, maar weet niet of dat soelaas biedt (morgen eens uitproberen tijdens een ritje)
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » za 27 aug 2022, 19:10

Die iemand met software versie 5.2 en toen een uitstekend klinkende stem was ik. Het is praktisch zeker dat dit niet door de versie van de software komt. Waar het dan wel door komt ? Eigenlijk een mysterie. Ik heb een oppo a53 en dat is een stereo foon. Of dat het is??? Ook komt de stem uit de telefoon en niet uit de radio. Of dat het is??? En of dat in te stellen is??
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Rosinfield » za 27 aug 2022, 19:39

Er valt maar weinig in te stellen. Bij mij komt het geluid uit de radio. Al met al vind ik het wel een pover systeem. Die app start offline pas in 2 x op en dat gaat erg traag ook nog.
Heb nu het land veranderd in Belgie; eens zien of dat scheelt
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Rosinfield » zo 28 aug 2022, 11:31

Weet iemand waar ik op mijn Samsung Galaxy de gedownloade kaart kan terugvinden? Wil hem er weer afgooien maar zie hem nergens
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » zo 28 aug 2022, 18:03

Het lijkt mij logisch dat je de gedownloade kaart niet ziet want volgens mij hoort hij bij de M&M app. Dus: M&M verwijderen is kaart verwijderen.
Ben wel niet zeker van de zaak dus graag bevestiging door iemand van mijn vermoeden.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door NidayFright » zo 28 aug 2022, 18:13

Rosinfield schreef:
di 23 aug 2022, 17:54
Google maps of Waze kan altijd nog als er meer/betere info nodig is
Google maps kan offline worden gebruikt. Hiervan kan je de kaarten of geselecteerde gebieden ook gewoon downloaden via de thuis-wifi bijvoorbeeld en vervolgens offline gebruiken tijdens het navigeren (gps ingeschakeld uiteraard). Het nadeel als je geen mobiele data ingeschakeld hebt tijdens het navigeren via deze manier of via een offline-app zijn de actuele files , die dan niet worden weergegeven / herberekend kunnen worden tijdens de huidig berekende route.

Persoonlijk wordt de app van Maps&More nooit gebruikt , vind het gebruik hiervan een beetje overbodig. Maar ieder z'n eigen ding natuurlijk:)

Puur uit nieuwsgierigheid. Heb je helemaal geen mobiele data buiten de wifi om , om bv. Spotify o.i.d. te kunnen gebruiken? Of doe je dit vanwege het gebruik van twee smartphones in de auto?

Want m.b.t. de gekoppelde smartphones. Weet niet of je dit al weet. Maar je kunt op je infotainment-systeem ook zien welke telefoons en/of apparaten er zijn gekoppeld en de gekozen uitvoer hiervan (Telefoneren en/of Media). Die lijst kan je zien als je op de media-knop drukt en vervolgens naar bluetooth gaat (symbool). Zo kan je switchen tussen de gekoppelde apparaten en ook de instellingen per apparaat wijzigen en/of verwijderen.

*Als voorbeeld , dan kan er één toestel voor media worden gebruikt en één ander toestel om bv. te kunnen telefoneren. Dan kan er zelfs ook nog een (media-) apparaat gekoppeld worden via de usb-kabelverbinding:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Rosinfield » zo 28 aug 2022, 21:26

Dank voor de info! Inmiddels had ik idd zelf al ondervonden dat kaart er af gelijk staat aan app er af. Opnieuw geinstalleerd en nu maar eens zien of die dame inmiddels wat is ontnuchterd en verstaanbaar Nederlands spreekt. Ik ben heel lang meegegaan in de diverse ontwikkelingen op muziek opslag gebied. Cassette bandjes, cd, mp3. Van die laatste heb ik een hoeveelheid van 250 Gb, dus ik speel muziek af van een sd kaartje. Dat gaat prima. Dus mobile data eigenlijk alleen voor zover ik buiten Wifi bereik ben. En dat is relatief zelden. Houd het nu een beetje bij wat die navi apps gebruiken en dat valt eigenlijk best mee. Vakantie zal denk ik het enige "probleem" zijn, want dan zitten we sowieso 3 weken zonder Wifi. Dus dan maar wat bijkopen, kost je ook de kop niet.
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Rosinfield » ma 29 aug 2022, 13:14

Navigeren met Waze en Flitsmeister gaat prima. Met Google Maps heb ik geen geluid. Hoe kan ik dit instellen?
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Rosinfield » ma 29 aug 2022, 16:55

Al gevonden
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Plaats reactie