Het algemene maps + more app topic

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Pluvier
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:11

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Pluvier » zo 03 apr 2022, 13:33

@Gert, welke software versie zit er in jou radio ? Kun je controleren door de menu knop ingedrukt te houden.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » ma 04 apr 2022, 21:57

@Pluvier
Ik zal een dezer dagen eens kijken maar ik geloof niet dat het relevant is. Ik geloof dat de maps en de stem die zegt "nu links afslaan" alle twee uit mijn smartphone komen. Ben praktisch zeker daarvan. Immers, regelmatig als ik honderd meter van de auto ben - smartphone in mijn hemdzakje - hoor ik "nu links afslaan".
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » di 05 apr 2022, 07:07

SW: MEN2_WW_VWPQm_P6430L
MU: 7338

Mogelijk zit je toch wel warm want ik ben zeker dat bij mijn e-up de stem uit de phone komt (radio alleen lager volume) terwijl als je me zou vragen waar kwam de stem uit bij je oude smartphone dan zou ik denken ook uit de radio maar zeker ben ik daar niet van.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Moniquefique
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di 19 apr 2022, 22:23

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Moniquefique » di 19 apr 2022, 22:27

Hoi allemaal. Ik heb een VW Move Up uit 2014.
Ik probeerde Maps en More te updaten, maar dat lukte niet. Nadat ik met VW had gebeld vertelden zij me dat er na november 2020 geen nieuwe updates meer mogelijk waren. Ik heb zeer verouderde kaarten in Maps en More zitten nu.

Ik ben aan het nadenken over oplossingen. Moet ik het Garmin scherm maar laten verwijderen bij de dealer en een telefoonhouder ophangen of heeft iemand een ander idee?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Tom Westendorp » vr 22 apr 2022, 12:19

Dit topic gaat over de app, niet de Garmin.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Ozzy » vr 22 apr 2022, 22:36

Moniquefique schreef:
di 19 apr 2022, 22:27
Hoi allemaal. Ik heb een VW Move Up uit 2014.
Ik probeerde Maps en More te updaten, maar dat lukte niet. Nadat ik met VW had gebeld vertelden zij me dat er na november 2020 geen nieuwe updates meer mogelijk waren. Ik heb zeer verouderde kaarten in Maps en More zitten nu.

Ik ben aan het nadenken over oplossingen. Moet ik het Garmin scherm maar laten verwijderen bij de dealer en een telefoonhouder ophangen of heeft iemand een ander idee?
Het systeem is ruk. Mijn advies is schaf een kabel aan voor het gebruik van AUX. Dan zou ik ergens een telefoonhouder plaatsen voor het ophangen van je telefoon. Dan kan je je muziek via daar bedienen en eventueel je telefoon gebruiken voor het navigeren. Google maps > alle navigaties (vooral die van VW)
Het schermpje kun je nog wel blijven gebruiken voor het inzien van je verbruik en actieradius bijvoorbeeld als dit niet via je teller gaat. Verder is en blijft het een bagger systeem waar je verder niks aan hebt.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

PierreRS
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: di 19 jul 2022, 16:15

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door PierreRS » ma 25 jul 2022, 20:26

Hier ook een paar vraagjes over M+M voor onze E-Up uit 2021.

Iedere keer de telefoon met hoesje inzetten is een heel gedoe. En dan ook nog iedere keer een andere telefoon omdat de Up door meer mensen wordt gebruikt.

Iemand een tip om een vast scherm in te zetten in de Up waar dus de App goed op draait?
Ik neem aan dat de Garmin en Navigon niet werkt bij onze Up.

Of is gewoon een oude telefoon erin zetten de enige optie.
Dan ga ik op zoek naar een oude met een mooi groot scherm

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » ma 25 jul 2022, 21:58

@Pierre
Ik begrijp niet helemaal wat je met een oude phone met een mooi groot scherm bedoelt. Volgens mij zijn juist de nieuwste phones mooi groot. Ik heb er een van 6,5 inch en die vind ik mooi groot. Hij past nog net met hoesje en al in de houder met de wijdste breedte stand. Met een beweging zet je hem erin, en ook met een hand en in een beweging haal je hem er weer uit onder indrukken van het knopje voor release van de hoogte arm. Ik heb wel als hoesje gekozen voor een zg TPU case. Dat is een transpararante speklaag die achterkant en zijkanten bedekt en boven het scherm beetje omkruilt. Die maakt de phone maar een paar mm groter en dat is precies ok. 6,7 inch zou net niet gaan denk ik. Uiteraard mag de phone kleiner zijn dan 6,5 inch. Het scherm kun je extra beveiligen met een gehard glas screen protector. Heb beiden ook voor mijn tablet. Gewoon ideaal en volgens mij behoorlijk val/veilig en met het grootste gebruiksgemak van je phone. Los van het simpele motto: telefoon/tablet mag niet vallen ;) Over tablet gesproken en terug naar je vraag.

Google maar eens op Tedo Nash + e-up + smartphone/tablet. Tedo maakt videos met hele gedetailleerde beschrijvingen bvb om een ipad als scherm in je e-up te monteren.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » ma 25 jul 2022, 22:06

PS Voor alle zekerheid: heb je wel al ondekt dat de phone houder van de e-up 2 (LEES: TWEE) release knoppen heeft, 1 voor de breedte en 1 voor de hoogte?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

PierreRS
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: di 19 jul 2022, 16:15

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door PierreRS » ma 25 jul 2022, 22:19

Ja dankjewel had al ontdekt dat er twee knopjes zijn.

Wilde idd ff weten wat de opties zijn.
Ik heb zelf een nieuwe IPhone SE die heeft een klein scherm.
En mijn vrouw heeft een XR maar dan met een hoesje met al haar pasjes :geek:
Dat past dus niet in de houder.

Beide niet ideaal dus op zoek naar andere opties.

Daarom op zoek naar een oudere telefoon die ik er gewoon in kan laten zitten.

Heb al gezien dat een IPhone 6S plus voor ca 100 euro gebruikt te koop is die zou ik mooi als scherm kunnen inzetten :D

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » ma 25 jul 2022, 22:37

Hoho. Voorzichtig. Ik zweer ook bij leuke kleine phoontjes zolang het maar geen apple is want die zijn duur en ik haat het merk ;)

Ik had zelf een Samsung met een schermpje van 4,7 inch of zo waar ik prima mee tevreden was. Echter die was qua android niet veel verder te upgraden dan 4, 5 of 6 of weet ik veel. Echter de M&M software werkte ineens niet meer en een nieuwere versie kon niet want die eiste android 7, 8 of 9 of weet ik veel. Dus: nieuwe phone noodzakelijk en in android is 6,5 inch of 6,7 inch dan zo een beetje het enige dat je kunt kiezen. Groter zullen ze niet worden want deze maat past nog in een vrouwenhand. Ze passen gelukkig ook nog net in een (mannen) broekzak.

Het kan natuurlijk zo zijn dat voor apple phoontjes - OS 6,7 of weet ik veel - dit helemaal anders en gunstiger ligt. Dan is wat jij denkt mogelijk een goed idee. Of het een goed idee is om een phone - nb van apple - permanent in de houder te laten zitten betwijfel ik. Ook als het een ouder model is. Dat zien dieven pas als jouw ruiten zijn ingeslagen. Ik zou hem dan dus wel in het dashboardkastje leggen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

PierreRS
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: di 19 jul 2022, 16:15

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door PierreRS » di 26 jul 2022, 17:38

Ja bij ons op het werk alleen maar Apple helaas dus dat gaat niet anders.
De genoemde 6SPlus draait op de nieuwste besturingssysteem software dus dat zou moeten kunnen.

En ja natuurlijk wel eruit halen op straat idd.
Maar staat op het werk en thuis altijd in de garage gelukkig.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » wo 27 jul 2022, 14:24

Idd de 6Splus heeft ios14 en M&M eist 12 of jonger. Mogelijk oordeel ik te hard over apple ;). Wel is het zo dat de 6Splus een 5,5 inch scherm heeft. Ik geloof - maar weet het niet zeker! - dat ik als ik in jouw schoenen stond liever een fonkelnieuwe 6,5 inch android kocht. Ik zag bvb deze
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_m ... 11014.html
voor 120 euro. Nauwelijks duurder, mooi groot scherm en 2 jaar garantie.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

PierreRS
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: di 19 jul 2022, 16:15

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door PierreRS » wo 27 jul 2022, 20:19

Oeps wist niet dat die zo goedkoop zijn, helaas te laat gelezen. Anders was dit zeker een goede optie. :clap:

Ongeduldig als ik ben moest er meteen iets komen. Zeker toen de vrouw vanavond thuiskwam met de mededeling ik mis toch mijn schermpje :lol:

Dus nu een gebruikte IPhone XR op de kop getikt met 6,1 inch scherm. Voor ongeveer hetzelfde geld.
Die ben ik as we speak aan het installeren.

PierreRS
Vagling liefhebber
Berichten: 118
Lid geworden op: di 19 jul 2022, 16:15

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door PierreRS » za 30 jul 2022, 15:06

Zo ziet dat nu uit met het “permanente” schermpje
939C7182-9FD5-4995-8677-1DE2A9F78A47.jpeg

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » za 30 jul 2022, 23:00

Mijn niet permanente schermpje ziet er precies zo uit, als hij erin zit uiteraard ;)
Maar zo een dedicated schermpje is wel een goed idee. Niet alleen als je de e-up met meerdere personen gebruikt maar ook
als je je eigen smartphone perse niet wilt verliezen vanwege duur, veel software en veel prive gegevens. Als je eventjes ergens
parkeert hoef je dan niet te schrikken als je even ergens binnen denkt oei "het schermpje" vergeten. Immers, niet duur, niet veel software en niet veel persoonlijke gegevens. En als je er wel aan denkt en/of als je langer parkeert gewoon in het dashboardkastje doen. Je eigen smartphone blijft hoe dan ook continu in je borst/broekzak. Ook als je eens vertrekt zonder smartphone kun je dan toch navigeren.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Autheo » zo 31 jul 2022, 13:32

Gert schreef:
za 30 jul 2022, 23:00
En als je er wel aan denkt en/of als je langer parkeert gewoon in het dashboardkastje doen.
Dat is dus de eerste plaats waar ongewenste gasten zullen kijken, en zelfs als het schermpje er dan niet in zit kan het je je zijruit kosten. Als ik parkeer, zet ik altijd m'n dashboardkastje open, zodat van buitenaf zichtbaar is dat er geen waardevolle spullen inzitten.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » zo 31 jul 2022, 14:06

Dat is een goede tip. Van dat open dashboard kastje. Tip voor PierreRS: leg de navi phone onder de bestuurdersstoel. Dat deed ik zelf ook wel eens in mijn highup met de Navigon.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Rosinfield » do 18 aug 2022, 20:05

Het zal misschien wel eens eerder aan de orde zijn geweest, maar wat ik me afvroeg, is of je het systeem ook kunt verbinden met twee telefoons (mijn wederhelft en ik rijden beiden met de auto en hebben onze eigen telefoon)
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

kees62
Vagling liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 19:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door kees62 » do 18 aug 2022, 22:43

Ja

Plaats reactie