Het algemene maps + more app topic

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » do 02 apr 2020, 12:02

Sluit me hierbij aan. Ik vind het knap wat VW in een zichtveldje ter grootte van een postzegel kan laten zien. Kon de navi bijna gebruiken zonder stem die ik eerst ook niet hoorde. Nu - dankzij tip hierboven van B.W. Wassing - wel. Dacht eerst dat de dame Engels sprak en heb me suf gezocht naar een instelling voor NL spraak. Niet gevonden en na lang luisteren hoorde ik dat het wel Nederlands moest voorstellen. Een gotspe is het. Gegeven dat het een cent doorbijtende Nederland een belangrijk afzetmarkt is voor de up, kun je hier wel aan zien / horen dat VW de up heeft opgegeven.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Hans013
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 16:49

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Hans013 » di 07 apr 2020, 12:15

Nu ik al deze slechte ervaringen lees, ga ik toch maar een losse navigatie aanschaffen voor mijn nieuwe up.
Die komt over 3 maanden, maar heb geen zin om te tobben.
Was erg tevreden over m’n huidige navigatie in m’n up.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » di 07 apr 2020, 18:12

@Hans013
Ik was ook zeer tevreden over de navi in mijn vorige up. Toch ga ik de maps en more app nog wel een kans geven. Hij zou best wel eens bruikbaar kunnen zijn. Twee navigaties kan natuurlijk nooit kwaad. Ik heb zelf nog een tomtom go uit mijn 206 tijd als terugval positie. Die past ook in de smartphone houder :dance:
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » zo 17 mei 2020, 17:33

Na ca. 2000 km met mijn e-up en een keer of 10 navigeren is mijn conclusie dat mijn vermoeden dat de navigatie van de maps and more app bruikbaar is, juist is gebleken. De navigatie is alleszins bruikbaar. Het gekke accent van de stem blijft irritant maar staat aan de bruikbaarheid niet echt in de weg.

Een extra voordeel van de smartphone navigatie is dat je je smartphone minder gemakkelijk in je auto achterlaat dan het oude maps and more toestel. Dat verlaagt het risico op diefstal. Ik vermoed dat het dievengilde - na een beetje bijscholing - al ziet aan de drietand op je dashboard dat het om een smartphone versie gaat. Een additioneel voordeel daarvan lijkt me dat je die drietand dus gerust achter kunt laten op je dashboard (spaart werk) en dat die dus ahw als bliksemafleider fungeert.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Perzikvrucht
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 15:41

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Perzikvrucht » ma 25 mei 2020, 15:47

Hoi! Gisteren wilde ik na lange tijd mijn Maps & More apparaat (los schermpje van Garmin) updaten. Hiervoor heb ik Garmin Fresh gebruikt. De software van het apparaat werd geupdate naar versie 7.6.19. Na de update heb ik het apparaat veilig verwijderd en het apparaat opnieuw opgestart. Nu krijg ik echter een grijs scherm met de volgende melding:

"Firmware update! Make sure that device is charged and connected to power!'" (ook in het Duits en Frans)

Als ik het apparaat verbindt aan stroom (of aan de houder in de Up!) dan herstart het apparaat, krijg ik hetzelfde grijze scherm te zien, herstart, grijze scherm etc.
Als ik het apparaat verbindt met mijn PC dan herkent deze het apparaat wel, maar kan ik geen backup herstel (of herstel naar standaardwaarden) uitvoeren want dan krijg ik de melding ' Failed to format the internal memory'.
Als ik een herstel naar fabriekinstellingen probeer (knopje + 10 seconden het scherm inhouden), wordt dit uitgevoerd maar blijft hij hier eigenlijk op hangen (na>12 uur nog steeds geen vooruitgang).

Wat zou ik kunnen doen om het apparaat weer werkend te krijgen? Kan ik bijvoorbeeld downgraden (dus de software naar een lagere versie veranderen)? Voorheen werkte hij perfect, maar dacht dat een update geen kwaad kon. Het doel was om de mappen te updaten, maar zover ben ik dus (helaas) niet gekomen.

Alvast hartelijk dank!

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » zo 28 jun 2020, 11:29

Wat doe ik fout: ik kan de zijarmpjes van de phone houder wel naar elkaar toe schuiven maar niet meer van elkaar af??
De arm omhoog lukt wel want die reageert op de drukknop die aan de onderkant zit.

Durf niet meer kracht te zetten dan ik al gedaan heb. De armpjes zitten na naar elkaar toe schuiven muurvast.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Caddykaatje » zo 28 jun 2020, 12:09

Gert schreef:
zo 28 jun 2020, 11:29
Wat doe ik fout: ik kan de zijarmpjes van de phone houder wel naar elkaar toe schuiven maar niet meer van elkaar af??
De arm omhoog lukt wel want die reageert op de drukknop die aan de onderkant zit.

Durf niet meer kracht te zetten dan ik al gedaan heb. De armpjes zitten na naar elkaar toe schuiven muurvast.
Zit onder de houder nog een knopje die voor de buitenste twee is. Even houder uit de auto pakken dan zie je wat ik bedoel 😉
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » zo 28 jun 2020, 12:13

Bedankt! Als er nog een knopje zit moet ik dat vinden. Kon trouwens niet wijs uit de tekst en de plaatjes in het boekje.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Wilocat » zo 28 jun 2020, 15:33

Help.
Ik kreeg de melding van kaart update van maps & more op m’n phone, thuis ge-update. Werkt perfect maar hij blijft nu steeds melden kaart update. Hoe krijg ik dat weg.
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door NidayFright » zo 28 jun 2020, 22:48

Wilocat schreef:
zo 28 jun 2020, 15:33
Help.
Ik kreeg de melding van kaart update van maps & more op m’n phone, thuis ge-update. Werkt perfect maar hij blijft nu steeds melden kaart update. Hoe krijg ik dat weg.
Google Maps :D
GTI DARK SILVER

Mezelf
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 21 dec 2019, 12:58

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Mezelf » za 04 jul 2020, 14:14

Bij mij werkt de app voor het grootste gedeelte goed: navigatie, bellen, radio is allemaal geen probleem (niet vreselijk handig, maar goed). Helaas lukt het niet om de muziek op m’n IPhone 11 te beluisteren; ik krijg alleen “AUX” als optie te zien. Telefoon is via BT verbonden en ik heb de optie “delen van muziek” toegestaan tijdens het installeren. Iemand bekend met dit probleem?

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door NidayFright » za 04 jul 2020, 21:56

Werkt dit wel zonder de Maps&More app?
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » zo 12 jul 2020, 16:37

Ken het probleem van muziek via BT niet. Ik heb alle muziek die ik in de auto wil beluisteren op een geheugenkaartje gezet en dat in het slotje van de radio gestoken. Via media kan ik al mijn muziek prima afspelen. Omdat geheugenkaartjes niet veel meer kosten is deze oplossing niet duur. De smartphone is natuurlijk wel goedkoper want die heb je al.
Laatst gewijzigd door Gert op zo 12 jul 2020, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » zo 12 jul 2020, 16:43

Ik heb het knopje voor de zijarmen van de smartphone houder inmiddels gevonden :D

Bij mij zitten de zijarmen aan de onderkant en de middenarm aan de bovenkant van de houder. Ik zag in een video
dat het bij een houder in een up precies andersom was. Vraag me af of dat handiger is maar vooral hoe ik dat kan bereiken.
Er zit achterop nog een soort flap-knop maar die lijkt niks te doen. Als ik het voorstuk van de houder probeer te draaien
lukt dan niet: zaak zit klemvast. Gaat dat draaien helemaal niet of doe ik iets fout?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » zo 12 jul 2020, 20:31

Heb in het boekje gezien dat de beide delen van de houder op elkaar geschoven zijn en niet gedraaid kunnen worden.

Blijft de vraag wat handiger is maar dat kan ik nu zelf uitproberen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door NidayFright » zo 12 jul 2020, 22:16

De genoemde 'flap knop' is om de houder te ontgrendelen zodat je deze eruit kan halen. Draaien is geen optie.
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » ma 13 jul 2020, 12:21

Bedankt maar ook met flapknop naar achteren krijg ik de houder niet uit elkaar geschoven. Mogelijk moeten de armpjes dan eerst op minimaal of juist maximaal staan.

Omdat bij VW over alles goed wordt nagedacht zal de zijarmen-onder en rechtoparm-boven zoals het defaullt is wel het beste zijn. Ben toch geintrigeerd dat iemand hem in een video kennelijk heeft omgedraaid. Heeft hier iemand dat al eens geprobeerd en wat zou handiger zijn?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Caddykaatje » ma 13 jul 2020, 13:11

Gert schreef:
ma 13 jul 2020, 12:21
Bedankt maar ook met flapknop naar achteren krijg ik de houder niet uit elkaar geschoven. Mogelijk moeten de armpjes dan eerst op minimaal of juist maximaal staan.

Omdat bij VW over alles goed wordt nagedacht zal de zijarmen-onder en rechtoparm-boven zoals het defaullt is wel het beste zijn. Ben toch geintrigeerd dat iemand hem in een video kennelijk heeft omgedraaid. Heeft hier iemand dat al eens geprobeerd en wat zou handiger zijn?
Hij is er uit te schuiven maar bij mij ging hij laatst ook heel moeilijk eraf
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » ma 13 jul 2020, 15:10

Bedankt! Ik ga het toch nog maar eens proberen want ik denk dat VW er niet goed genoeg over heeft nagedacht. Raar maar waar! Als de zijarmpjes boven zitten en de staander beneden - dus andersom als default - dan kun je je smartphone als een briefkaart in een envelop in de houder steken zonder ook maar een van de drie armpjes te verstellen en zonder dat de phone eruit valt. Bij de defaultstand kan dat niet.

Het is gelukt maar mijn theorie klopt niet. Het ontwerp van de armpjes is zo dat de phone er van geen enkele kant ingestoken kan worden zonder een armpje te verstellen. Slecht ontwerp dus. Onvoldoende over nagedacht dat blijft maar zoals het is is de de door VW gekozen defaultstand dwz zijarmpjes beneden de beste. Je hoeft dan alleen maar de staande arm te verstellen bij bevestigen of losmaken.

Zowiezo past mijn phone met hoesje er maar moeizaam in. De phone is niet groot en is uit 2016 dus dat deugt ook al niet. Als dit het ergste is gaat het nog. Ben best tevreden met de app, de radio en de navigatie. Niet zeuren dus.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » do 17 sep 2020, 09:02

De navigatie op de smartphone werkt bij mij tamelijk goed. Dwz het beeld is altijd OK. Af en toe ontbreekt het geluid, u weet wel die vreselijke stem. Na een paar keer opnieuw starten is het er dan wel eens. Wat is er aan de hand? Iemand een ID?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie