Kabeldoorvoer voorportier

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
HeHo
Vagling liefhebber

Kabeldoorvoer voorportier

Bericht door HeHo » di 16 jul 2013, 17:21

Heeft er iemand al ervaring hoe je een draad trekt van de a-stijl naar de luidspreker in het voorportier?

Ik zat te kijken, maar zag dat die rubberen doorgang achter een hoop kappen zit. Is er een montage/demontage schema van?

Timmii
Forum newbie

Re: Kabeldoorvoer voorportier

Bericht door Timmii » vr 19 jul 2013, 09:30

Hee hebkjan. E moet eerst de hendel verwijderen voor de moterkap ontgrendeling. Aan de achterkant zit een clipje als je deze los haalt, kan je de hendel makkelijk verwijdere. Daarna verwider je de kap die der achter zit. Nu ga je naar de connector bij van de deur naar chassis. Druk aan de bovenkant om het beschermhoesje deraf te halen. Nu kan je een borgclip naar beneden duwen om de connector los te koppen. Succes

Timmii
Forum newbie

Bericht door Timmii » vr 19 jul 2013, 09:31

Hee hebkjan. Je moet eerst de hendel verwijderen voor de moterkap ontgrendeling. Aan de achterkant zit een clipje als je deze los haalt, kan je de hendel makkelijk verwijdere. Daarna verwider je de kap die der achter zit. Nu ga je naar de connector bij van de deur naar chassis. Druk aan de bovenkant om het beschermhoesje deraf te halen. Nu kan je een borgclip naar beneden duwen om de connector los te koppen. Succes

HeHo
Vagling liefhebber

Bericht door HeHo » vr 19 jul 2013, 14:16

Bedankt voor de uitleg.

Ik ben erachter hoe ik de motorkapontgrendeling los moet krijgen. Ook die connector gaat ook nog wel lukken.
Maar dan moet ik nog door dat rubberen slangetje richting de achterkant van de speaker.
Ik had al gezien dat daar behoorlijk weinig ruimte zit voor je vingers.

Timmii
Forum newbie

Bericht door Timmii » vr 19 jul 2013, 14:40

Als goed is zit het rubber vast met isolatie tape. Je kan deze los halen het rubber naar elkaar toe duwen. Wat ik altijd gebruik is een kopere las draad , deZe haal ik er doorheen en aan de andere kant tape ik het draad vast . Zo trek ik meestal draden. De draad van de tweeter kan je die methode ook gebruiken. Alleen maak de draad wel vast aan de bedrading van de centrakedeurvergrendeling led. Ik heb die draden al getrokken. Ik zoek alleen de pinnetjes in de connectors van de deur. Om mijn speaker draad daar netjes vast te maken. Succes

HeHo
Vagling liefhebber

Bericht door HeHo » vr 19 jul 2013, 15:33

Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik had een trekkabel van glasvezel in gedachten, maar een lasdraad kan idd ook.

Die pinnetjes kun je gewoon bij de dealer bestellen. Heb ik ook gedaan. Ik zal het onderdeelnummer vanavond even hier posten.
Morgen krijg ik de a-stijlen met tweeters binnen en volgende week kan ik die pinnetjes ophalen bij de dealer.

Timmii
Forum newbie

Bericht door Timmii » vr 19 jul 2013, 19:52

Top ben vanavond bezig geweest heb de vier draden in de deur . Maar nu zag ik in de connector chassis zijde dat je verschillende diktes hebt pinnetje(mannetjes). Welke heb jij?

HeHo
Vagling liefhebber

Bericht door HeHo » vr 19 jul 2013, 21:43

De pinnetjes 000 979 131E. De connector heeft nr. 1J0 971 972. Daar plug ik 2 pinnetjes in. De dealer heeft uitgezocht welke het zijn.

Kreeg je de 2 draden makkelijk door dat rubberen ding?

Maar wat wil jij aan de connector chassiszijde bevestigen dan?

Timmii
Forum newbie

Bericht door Timmii » zo 21 jul 2013, 14:20

Je moet je isolatie tape eraf trekken. Dan snij je de rand een beetje in. Trek kabels erdoor heen en breng isolatie tape aan.
Ik heb besloten ommijn nieuwe tweeters in de kapjes van de deur te bouwen. Dit op et geluidbeeld op mij gericht te krijgen en niet dat ze tegen over elkaar staan. Dus ik moet vier nieuwen draden trekken. De vier vrouwtjes pinnen zit al in de connector. Ik had alleen niet de juiste mannetjes pinnen. Grrrrrr. Als ik alles heb in gebouwd. Ga ik de fotos posten voor how to. Maar ben nog wel even bezig. Succes met de inbouw

Plaats reactie