Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 23 jan 2014, 08:25

Dit geld alleen voor up's uit begin 2012 geloof ik...

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Vochtprobleem

Bericht door GunSpeed » do 23 jan 2014, 14:42

Dutchmeeuw schreef:Is misschien niet "de oplossing". Had al eerder op het forum gelezen over deze methode, maar dacht dat dit misschien een handige aanvulling is...
Maakt niet uit, alle info is welkom :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door MicroUp » vr 24 jan 2014, 20:24

Psycho_Mantis schreef:Dit geld alleen voor up's uit begin 2012 geloof ik...
Klopt.
Een up! met wat extra's.

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door @@lgra » vr 24 jan 2014, 20:27

Vanmorgen gebeld door mijn dealer. Hij vertelde dat de Up binnenkort aan beurt 1 toe is. Verder werd de medeling gedaan dat de Up een modificatie gaat krijgen mbt de ventilatie/vochtafvoer. Wij hebben de GEEN problemen maar er komt dus wel een aanpassing. Ben benieuwd en ga zeker even vragen wat er aangepast wordt. ;)
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door MicroUp » vr 24 jan 2014, 20:28

@@lgra schreef:Vanmorgen gebeld door mijn dealer. Hij vertelde dat de Up binnenkort aan beurt 1 toe is. Verder werd de medeling gedaan dat de Up een modificatie gaat krijgen mbt de ventilatie/vochtafvoer. Wij hebben de GEEN problemen maar er komt dus wel een aanpassing. Ben benieuwd en ga zeker even vragen wat er aangepast wordt. ;)
Van wanneer is je up?
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Vochtprobleem

Bericht door DonkUp » vr 24 jan 2014, 21:06

@@lgra schreef:Vanmorgen gebeld door mijn dealer. Hij vertelde dat de Up binnenkort aan beurt 1 toe is. Verder werd de medeling gedaan dat de Up een modificatie gaat krijgen mbt de ventilatie/vochtafvoer. Wij hebben de GEEN problemen maar er komt dus wel een aanpassing. Ben benieuwd en ga zeker even vragen wat er aangepast wordt. ;)
Ik heb ook geen problemen met vocht in de auto, maar hou ons op de hoogte van wat ze gaan doen.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Vochtprobleem

Bericht door MauriceR. » vr 24 jan 2014, 21:12

MicroUp schreef:
@@lgra schreef:Vanmorgen gebeld door mijn dealer. Hij vertelde dat de Up binnenkort aan beurt 1 toe is. Verder werd de medeling gedaan dat de Up een modificatie gaat krijgen mbt de ventilatie/vochtafvoer. Wij hebben de GEEN problemen maar er komt dus wel een aanpassing. Ben benieuwd en ga zeker even vragen wat er aangepast wordt. ;)
Van wanneer is je up?
Gezien de aanmelddatum van @@lgra en 'beurt 1' zou ik zeggen januari/februari 2013...
Wellicht is het een idee om er achter te komen wat de kenmerken van deze update zijn (nummer of code - 'k weet niet hoe Pon/VW dat noemt), zodat andere Up!-eigenaren hun dealer er op kunnen wijzen als dat nodig is.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door @@lgra » za 25 jan 2014, 10:25

Up is van 30 nov 2012 en datum deel 1 van 14 02 2013 ;)
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door MicroUp » za 25 jan 2014, 12:19

Deze modificatie betreft alleen MY12 modellen. Modellen van MY13 hebben deze modificatie fabrieksaf al.
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Vochtprobleem

Bericht door MauriceR. » za 25 jan 2014, 14:44

MicroUp schreef:Deze modificatie betreft alleen MY12 modellen. Modellen van MY13 hebben deze modificatie fabrieksaf al.
De meeste fabrikanten beginnen in de laatste maanden van het jaar al met de productie van het nieuwe modeljaar. Ik meen me te herinneren dan het chassisnummer van de Up! aangeeft wanneer de auto is gemaakt en welk modeljaar het is. Corrigeer me als ik het verkeerd heb!

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1486
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Vochtprobleem

Bericht door Xanderv » zo 26 jan 2014, 10:09

Weet al iemand toevallig of dit alleen voor de up geldt, of is dit voor de drieling. Als het ook de citigo en mii betreft, zal de grote beurt toch bij de dealer gedaan moeten worden zodat ze dat gelijk aanpassen....
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door MicroUp » zo 26 jan 2014, 11:57

MauriceR. schreef:
MicroUp schreef:Deze modificatie betreft alleen MY12 modellen. Modellen van MY13 hebben deze modificatie fabrieksaf al.
De meeste fabrikanten beginnen in de laatste maanden van het jaar al met de productie van het nieuwe modeljaar. Ik meen me te herinneren dan het chassisnummer van de Up! aangeeft wanneer de auto is gemaakt en welk modeljaar het is. Corrigeer me als ik het verkeerd heb!

M.
Klopt.
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Vochtprobleem

Bericht door JoVe » zo 26 jan 2014, 12:01

MauriceR. schreef:
MicroUp schreef:Deze modificatie betreft alleen MY12 modellen. Modellen van MY13 hebben deze modificatie fabrieksaf al.
De meeste fabrikanten beginnen in de laatste maanden van het jaar al met de productie van het nieuwe modeljaar. Ik meen me te herinneren dan het chassisnummer van de Up! aangeeft wanneer de auto is gemaakt en welk modeljaar het is. Corrigeer me als ik het verkeerd heb!

M.

Ik heb type nr 1214AV maar kom nergens dat MY nummer tegen op mijn factuur.
Het chassisnr begint met WVWZZZAAZDD091...
Of moet ik dan op het plaatje kijken wat in de auto is geplaatst.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Thijsvdvl » zo 26 jan 2014, 12:03

MauriceR. schreef:
MicroUp schreef:Deze modificatie betreft alleen MY12 modellen. Modellen van MY13 hebben deze modificatie fabrieksaf al.
De meeste fabrikanten beginnen in de laatste maanden van het jaar al met de productie van het nieuwe modeljaar. Ik meen me te herinneren dan het chassisnummer van de Up! aangeeft wanneer de auto is gemaakt en welk modeljaar het is. Corrigeer me als ik het verkeerd heb!

M.
Klopt inderdaad, dit kan gerust 4 maanden voor het einde van het jaar al zijn. Aan de hand van het kenteken kan ik dit opzoeken als iemand dit wil weten.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Vochtprobleem

Bericht door MicroUp » zo 26 jan 2014, 12:04

JoVe schreef:
MauriceR. schreef:
MicroUp schreef:Deze modificatie betreft alleen MY12 modellen. Modellen van MY13 hebben deze modificatie fabrieksaf al.
De meeste fabrikanten beginnen in de laatste maanden van het jaar al met de productie van het nieuwe modeljaar. Ik meen me te herinneren dan het chassisnummer van de Up! aangeeft wanneer de auto is gemaakt en welk modeljaar het is. Corrigeer me als ik het verkeerd heb!

M.

Ik heb type nr 1214AV maar kom nergens dat MY nummer tegen op mijn factuur.
Het chassisnr begint met WVWZZZAAZDD091...
Of moet ik dan op het plaatje kijken wat in de auto is geplaatst.
Kijk eens op je sticker in je onderhoudsboekje. Daar staat een MY datum.
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Vochtprobleem

Bericht door JoVe » zo 26 jan 2014, 17:29

Ik heb eea in mijn instruktieboekje opgezocht maar kom geen MY12 of MY13 nr tegen, zie foto.
Type UP!.pdf
(779.49 KiB) 173 keer gedownload
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Vochtprobleem

Bericht door F.Moerland » zo 26 jan 2014, 18:43

Ik rij nu een paar weken in mijn nieuwe Up. Gloedje nieuw dus. Tot gisteren eigenlijk geen problemen met beslagen ruiten gehad. Tot ik gisteren in de regen naar huis ben gereden, ongeveer een uur lang. Ik zat alleen in de auto. De voorruit beslaat constant. Enige oplossing is de stand op voorruit ontwasemen zetten, dus knop recht omhoog en standje 1 is dan voldoende. Dan valt mij echter op dat ik echt koude voeten krijg, alsof er alleen nog maar koude wind bij de voeten geblazen wordt. Zet ik de ventilator weer op laag, of midden dan beslaat de voorruit onherroepelijk weer. Ik vind het zeer teleurstellend.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Vochtprobleem

Bericht door oppermii » zo 26 jan 2014, 19:12

F.Moerland schreef:Ik rij nu een paar weken in mijn nieuwe Up. Gloedje nieuw dus. Tot gisteren eigenlijk geen problemen met beslagen ruiten gehad. Tot ik gisteren in de regen naar huis ben gereden, ongeveer een uur lang. Ik zat alleen in de auto. De voorruit beslaat constant. Enige oplossing is de stand op voorruit ontwasemen zetten, dus knop recht omhoog en standje 1 is dan voldoende. Dan valt mij echter op dat ik echt koude voeten krijg, alsof er alleen nog maar koude wind bij de voeten geblazen wordt. Zet ik de ventilator weer op laag, of midden dan beslaat de voorruit onherroepelijk weer. Ik vind het zeer teleurstellend.
Dat koude voeten herken ik. De rest is toch bij elke auto zo? Als je de ventilatie niet op de voorruit instelt, dan gaat ie beslaan.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Vochtprobleem

Bericht door Touchwood » zo 26 jan 2014, 19:18

Kwartslag naar links en je voeten worden heerlijk warm.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Vochtprobleem

Bericht door CanisLupus » zo 26 jan 2014, 19:27

Ja kwartslag naar links scheelt zeker en dan toch naar blowerstand 2 (iets meer geluid), en, je kan ook met de standen 'spelen' die tussen deze 4 lucht uitvoer standen staan! Succes.

Plaats reactie