Kom op zeg! Neem dan tenminste even de moeite om het topic door te lezen. Er is al zoveel over geschreven! U bent niet de eerste, en een standaard oplossing is er vooralsnog niet. Gewoon iedere keer terug naar de dealer totdat ze het gevonden hebben dus.Eecv1828 schreef:Ik heb de auto nu 3 maanden,als het regent moet de airco aan.
De volgende dag beslagen ramen met de wisser droog maken.
Auto terug naar de dealer Hoogenboom , die de achterlicht rubbers vervangen,
heb nog steeds het vocht probleem.
Hier voor een Polo gehad nooit geen last van vocht.
Ik stel voor dart iedereen naar Pon een brief mailt, dan kan hij niet meer ontkennen dat er klachten zijn.
info@volkswagen.nl
0800-5557000
Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Re: Vochtprobleem
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Ik heb het zelfde probleem.
De rubbers van mijn achterlichten zijn vervangen.
heeft niet geholpen.
Ik heb de High UP met alle pakketten.
De rubbers van mijn achterlichten zijn vervangen.
heeft niet geholpen.
Ik heb de High UP met alle pakketten.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Lees het topic nou eerst door voordat je lukraak begint te reageren!
De uitrusting heeft er niets mee te maken. De rubbers van de achterlichten zijn hoogstwaarschijnlijk niet de boosdoener. Als je niet de moeite wilt nemen om de beschikbare informatie tot je te nemen moet je ook niet verwachten dat gebruikers je snel een helpende hand zullen toereiken.
De uitrusting heeft er niets mee te maken. De rubbers van de achterlichten zijn hoogstwaarschijnlijk niet de boosdoener. Als je niet de moeite wilt nemen om de beschikbare informatie tot je te nemen moet je ook niet verwachten dat gebruikers je snel een helpende hand zullen toereiken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Mijn up komt vandaag waarschijnlijk terug na een klein weekje! Hij is helemaal binnenstebuiten gekeerd bij Udenhout, ben benieuwd!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ik hoop voor je dat ze wat gevonden hebben.GrijzeUp schreef:Mijn up komt vandaag waarschijnlijk terug na een klein weekje! Hij is helemaal binnenstebuiten gekeerd bij Udenhout, ben benieuwd!
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
Tom, rustig aan. Ik volg dit topic al geruime tijd en iedereen komt met een andere oorzaak. Er lijkt daarom niet één collectieve oorzaak van het vochtprobleem te zijn.
Enige advies wat ik kan geven, de auto heel warm stoken met de blower, en net voordat je de auto uitgaat alle warm lucht te laten verdwijnen door even het raampje een stukje op te zetten. Dan ben je in ieder geval al het vocht uit de auto kwijt.
Enige advies wat ik kan geven, de auto heel warm stoken met de blower, en net voordat je de auto uitgaat alle warm lucht te laten verdwijnen door even het raampje een stukje op te zetten. Dan ben je in ieder geval al het vocht uit de auto kwijt.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
-
- Forum newbie
Hier een nieuw reageerder.
Heb zelf een Skoda Citigo maar ben op zoek gegaan naar up, mii of citigo rijders met hetzelfde probleem als ik.
Mijn Citigo uit september 2012 heeft ontzettend veel last van vocht.
Zowel in de ochtend als je wilt wegrijden, 5 minuten wachten is zeker geen uitzondering, als gewoon onderweg
als ik de ventilatie aan zet. Ik heb zelfs de auto al eens aan de kant moeten zetten omdat ik geen zicht meer had,
de ventilatie liet de auto binnen een mum van tijd helemaal beslaan.
Heb inmiddel veel contact met de dealer en die hebben de klacht bij Pon voorgelegd. Pon komt met allerlei
lapmiddelen waar de dealer zelf niet veel heil in ziet. Ik mag mijn auto binnenkort een week bij de dealer inleveren, waarna
ze op zoek gaan naar de mogelijke oorzaak. De auto is van binnen niet vochtig, het probleem zal dus waarschijnlijk toch
in het ventilatiesysteem of airco gezocht gaan worden.
Ik zal jullie proberen op de hoogte te houden.
Heb zelf een Skoda Citigo maar ben op zoek gegaan naar up, mii of citigo rijders met hetzelfde probleem als ik.
Zowel in de ochtend als je wilt wegrijden, 5 minuten wachten is zeker geen uitzondering, als gewoon onderweg
als ik de ventilatie aan zet. Ik heb zelfs de auto al eens aan de kant moeten zetten omdat ik geen zicht meer had,
Heb inmiddel veel contact met de dealer en die hebben de klacht bij Pon voorgelegd. Pon komt met allerlei
lapmiddelen waar de dealer zelf niet veel heil in ziet. Ik mag mijn auto binnenkort een week bij de dealer inleveren, waarna
ze op zoek gaan naar de mogelijke oorzaak. De auto is van binnen niet vochtig, het probleem zal dus waarschijnlijk toch
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen!
Hoi,Citigo rijder schreef:Hier een nieuw reageerder.
Ik heb dat probleem al eens gehad met mijn vrachtwagen.Liep het regenwater de kachel in of richting pollenfilter.
Weet niet of we een pollenfilter in de UP! Hebben.
Zodra het begon te regenen en ik een bocht naar rechts maakte gelijk de hele truck beslagen.Daar zat nog geen airco in dus werd het vegen met een handdoek.Alleen de raam rechts was natuurlijk een probleem.
Mischien moet je hier eens naar laten kijken.
Niet geschoten altijd mis zeg ik maar zo.
Succes met het oplossen van het probleem.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.
Gistermiddag mijn up opgehaald bij van den udenhout.
Ze hebben hem compleet nagekeken en het interieur gedemonteerd.
Er is een lekkage gevonden in het chassis en in de dorpel. Ze hebben deze lekkages verholpen en tot nu toe heb ik gisteren in de regen geen last gehad van beslagen ramen of klotsend water.
Ook de geur van vocht is compleet verdwenen, hopelijk blijft dit zo!
Er is een lekkage gevonden in het chassis en in de dorpel. Ze hebben deze lekkages verholpen en tot nu toe heb ik gisteren in de regen geen last gehad van beslagen ramen of klotsend water.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Netjes opgelost van Van den Udenhout hoor. Ik heb het idee dat een heleboel dealers er een stuk minder moeite voor doen om het op te lossen.
Hebben ze daar foto's van gemaakt? Misschien is het handig om ze dan op te vragen. Mocht iemand hier ook nog last hebben en de garage weet niet waar ze moeten zoeken, kunnen die foto's misschien wel helpen.GrijzeUp schreef:Gistermiddag mijn up opgehaald bij van den udenhout.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
Rijdend van Hengelo richting het Westen viel me vanmiddag op dat meer kleine(re) auto's met beslagen ramen rondrijden. En nee, er zat in geen van de auto's een natte labrador in de bak. Op de één of andere manier lijkt het alsof het ook iets te maken heeft met de inhoud van de cabine, de kracht van de fan of effictiviteit van de airco. Zou een sterkere airco te veel vermogen vragen van de kleinere motoren?
M.
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Vlak het gebrek aan kunde van de gemiddelde automobilist ook niet uit. Als ik zie hoe sommige mensen in de auto zitten dan wordt ik direct bang. Nul gevoel voor wat ze aan het doen zijn en de blik op oneindig. Vervolgens rijden ze met praktisch volledig beslagen ramen het hele land door. Niet bepaald de manier om op een juiste manier op de plaats van bestemming aan te komen.MauriceR. schreef:Rijdend van Hengelo richting het Westen viel me vanmiddag op dat meer kleine(re) auto's met beslagen ramen rondrijden. En nee, er zat in geen van de auto's een natte labrador in de bak. Op de één of andere manier lijkt het alsof het ook iets te maken heeft met de inhoud van de cabine, de kracht van de fan of effictiviteit van de airco. Zou een sterkere airco te veel vermogen vragen van de kleinere motoren?
M.
Het vochtprobleem van de up! is gewoon een zwak punt. Het ligt volgens mij ook grotendeels aan de hoeveelheid moeite die je dealer bereid is om er in te stoppen. De ene dealer doet zijn uiterste best om het lek boven te krijgen en de andere niet.
Ik heb afgelopen zaterdag m'n nieuwe Move Up opgehaald en had de ijdele hoop dat ze inmiddels het vochtprobleem hadden opgelost, helaas kijk ik nu uit het raam naar alle auto's in de straat waar welgeteld 1 auto een beslagen voorruit heeft. De Up...
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
In Duitsland moeten natuurlijk nog veel meer Up!s/Citigo's en Mii's rondrijden. Weet iemand of er op Duitse fora ook geklaagd wordt? Volgens kenners hoef je van Pon niet veel te verwachten, maar Duitse consumentenbonden zijn behoorlijk mondig! Ik ben benieuwd wat bij de buren geschreven wordt.
EDIT: ik realiseer me opeens dat velen klagen over natte vloermatten. Hebben Up!-eigenaren met rubber matten op de vloer ook klachten?
M.
EDIT: ik realiseer me opeens dat velen klagen over natte vloermatten. Hebben Up!-eigenaren met rubber matten op de vloer ook klachten?
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Omdat niet iedereen wellicht het hele forum doorspit.
De auto van Gunspeed is naar de dealer geweest omdat hij ook last had van het vochtprobleem. Wellicht dat het iets te maken heeft met het afdicht rubber in de motorruimte. Je vindt het achter je luchtfilter.
Zo hoort het niet te zitten:
Zo hoort het wel te zitten:
De auto van Gunspeed is naar de dealer geweest omdat hij ook last had van het vochtprobleem. Wellicht dat het iets te maken heeft met het afdicht rubber in de motorruimte. Je vindt het achter je luchtfilter.
Zo hoort het niet te zitten:
Zo hoort het wel te zitten:
Ik zie niet echt verschil tussen foto 1 en 2,3 ...
- GunSpeed
- Forum eindbaas
Inderdaad, Tom vergist zich... alle foto's zijn na de herstelling genomenHenkjan schreef:Ik zie niet echt verschil tussen foto 1 en 2,3 ...
Hier de link naar mijn topic met wat meer uitleg : http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 799#p42774
Grtz
Gun
up! Black BMT 75pk 3d
- GunSpeed
- Forum eindbaas
Nog niet dus... maar er zal heel waarschijnlijk nog heel wat vocht in de vloerbekleding zitten en om dat eruit te krijgen met deze temperaturen zal niet zo eenvoudig zijnGunSpeed schreef:Hoop het ook maar het is natuurlijk lang niet zeker... morgen nog eens een lange werkshift en alvast een eerste test... ben benieuwdTV_UP! schreef:Hopelijk blijft het vocht voor jou nu weg.
Ik denk eraan om zo'n pingi aan te schaffen om het resterende vocht op te nemen. Goed idee of zinloos volgens jullie??
up! Black BMT 75pk 3d