Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Mii007
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 13:12

Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Mii007 » za 23 jan 2021, 15:19

Hallo allemaal,

Mijn eerste post op deze website. Een kleine twee weken terug (mede) eigenaar geworden van een Seat Mii Ecomotive uit 2014.

Ik heb een aantal dingen in mijn hoofd die ik eventueel (als het kan dan) wil veranderen:

- Bluetooth in de auto.
Ik heb nu een USB bluetooth dongle met een lange AUX kabel achter de panelen kunnen proppen (kreeg de panelen niet los en was bang om deze eventueel kapot te trekken). Dit werkt opzich prima, maar ging toch opzoek naar een ander idee om dit "netjes" weg te kunnen werken.
Ik heb op Aliexpress rond gekeken en kwam uit op het volgende product.
https://nl.aliexpress.com/item/40011087 ... 4c4dQndfC8
Staat bij RCD210 en heb de RCD215, maar deze zijn identiek qua aansluitingen.

Ik heb deze nu besteld, maar nog niet binnen en heb ik dus ook geen idee of dit gaat werken. Iemand anders misschien hier ervaring mee?

- Automatische lampen schakelaar
Wanneer het begint te schemeren/donker begint te worden moet je nu elke keer met de hand de schakelaar omdraaien om de lampen aan te doen.
Is het mogelijk om in de Mii een schakelaar te zetten met een "auto" functie? *Luxe functie en soms luiheid :lol: *
Als dit mogelijk is het dan een plug and play systeem of moet er eventueel iets gecodeerd worden?

- Armsteun
Ik reed altijd in de auto van mijn ouders en die heeft ook een armsteun. Alleen deze mis ik deze echt in de Mii.
Ook hiervoor heb ik rondgekeken op Aliexpress en kwam ik een aantal tegen, maar die worden gemonteerd in de bekerhouder.
Daarna op Google (o.a. dit forum) gezocht of iemand ervaring heeft zo'n variant heeft blijkt dat dit totaal niet stevig is en wanneer je erop leunt wel eens los kan komen.
Dit wil je dus niet hebben. In verschillende forums zag ik dat er ook een officiele armleuning is (VW/Seat) maar kost al gauw iets van 150-200 euro. Dit vind in mijn ogen redelijk veel en zoek eigenlijk iets voor de helft van die prijs.

Iemand Ideeën/tips of dit mogelijk is voor een lagere prijs? mocht het zo zijn waar heb je hem vandaan en hoe monteer je deze?

- Elektrische bediening voor beide ramen.
De Mii is uitgevoerd met elektrische ramen/spiegels. Alleen is het nu zo dat ik alleen de bestuurdersraam kan opendoen doen.
Is het mogelijk om daar een dubbele schakelaar van te maken?

Ik hoop dat het duidelijk is en hoop dat jullie mij verder kunnen informeren.

Chris
Laatst gewijzigd door Mii007 op za 23 jan 2021, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Seat Mii 2014 Ecomotive | 60PK 1.0 | 5L/100km

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Up!grade TSI » za 23 jan 2021, 16:45

Mii007 schreef:
za 23 jan 2021, 15:19
Hallo allemaal,

Mijn eerste post op deze website. Een kleine twee weken terug (mede) eigenaar geworden van een Seat Mii Ecomotive uit 2014.

Ik heb een aantal dingen in mijn hoofd die ik eventueel (als het kan dan) wil veranderen:

- Bluetooth in de auto.
Ik heb nu een USB bluetooth dongle met een lange AUX kabel achter de panelen kunnen proppen (kreeg de panelen niet los en was bang om deze eventueel kapot te trekken). Dit werkt opzich prima, maar ging toch opzoek naar een ander idee om dit "netjes" weg te kunnen werken.
Ik heb op Aliexpress rond gekeken en kwam uit op het volgende product.
https://nl.aliexpress.com/item/40011087 ... 4c4dQndfC8
Staat bij RCD210 en heb de RCD215, maar deze zijn identiek qua aansluitingen.

Ik heb deze nu besteld, maar nog niet binnen en heb ik dus ook geen idee of dit gaat werken. Iemand anders misschien hier ervaring mee?

- Automatische lampen schakelaar
Wanneer het begint te schemeren/donker begint te worden moet je nu elke keer met de hand de schakelaar omdraaien om de lampen aan te doen.
Is het mogelijk om in de Mii een schakelaar te zetten met een "auto" functie? *Luxe functie en soms luiheid :lol: *
Als dit mogelijk is het dan een plug and play systeem of moet er eventueel iets gecodeerd worden?

- Armsteun
Ik reed altijd in de auto van mijn ouders en die heeft ook een armsteun. Alleen deze mis ik deze echt in de Mii.
Ook hiervoor heb ik rondgekeken op Aliexpress en kwam ik een aantal tegen, maar die worden gemonteerd in het bekerhouder.
Na wat rond te hebben gezocht op google (o.a. dit forum) blijkt dat dit totaal niet stevig is en wanneer je erop leunt wel eens los kan komen.
Dit wil je dus niet hebben. In verschillende forums zag ik dat er ook een officiele armleuning is (VW/Seat) maar kost al gauw iets van 150-200 euro. Dit vind in mijn ogen redelijk veel en zoek eigenlijk iets voor de helft van die prijs.

Iemand Ideeën/tips of dit mogelijk is voor een lagere prijs? mocht het zo zijn waar heb je hem vandaan en hoe monteer je deze?

- Elektrische bediening voor beide ramen.
De Mii is uitgevoerd met elektrische ramen/spiegels. Alleen is het nu zo dat ik alleen de bestuurdersraam kan opendoen doen.
Is het mogelijk om daar een dubbele schakelaar van te maken?

Ik hoop dat het duidelijk is en hoop dat jullie mij verder kunnen informeren.
Welkom Chris,
Qua 1 ding kan ik wel iets zeggen, wil je een degelijke armsteun dan zal je echt even in de buidel moeten tasten. Als je er één wilt die aan de bodem verankerd wordt.
Ik zit met zelfde dilemma. Ik overweeg deze>>>https://shop.ahw-shop.de/original-vw-up ... 23a?c=2775
1s0061123a_600x600.jpg
1s0061123a_600x600.jpg (48.8 KiB) 5944 keer bekeken
Voor €15,90 verzendkosten vanuit Duitsland in NL
Groet Erik
Laatst gewijzigd door Up!grade TSI op za 23 jan 2021, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Gebruikersavatar
Miietje
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 15:45

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Miietje » za 23 jan 2021, 18:21

Deze Kamei armsteun zat in onze Mii toen wij hem 2e hands kochten. Zit degelijk bevestigd dmv een beugel aan de rails van de stoelen. Je hoeft er volgens mij ook niet voor te boren of zo.
https://www.voorwindenparts.nl/kamei-ar ... REQAvD_BwE
Mii sport connect april 2015

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Up!grade TSI » za 23 jan 2021, 20:53

Miietje schreef:
za 23 jan 2021, 18:21
Deze Kamei armsteun zat in onze Mii toen wij hem 2e hands kochten. Zit degelijk bevestigd dmv een beugel aan de rails van de stoelen. Je hoeft er volgens mij ook niet voor te boren of zo.
https://www.voorwindenparts.nl/kamei-ar ... REQAvD_BwE
Is ook een knappe, blijft je bekerhouder eronder dan wel beschikbaar? Want die mis ik wel...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Gebruikersavatar
Miietje
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 15:45

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Miietje » za 23 jan 2021, 21:03

Die tussen de voorstoelen aan de achterzijde?
Jazeker.
Mii sport connect april 2015

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Up!grade TSI » zo 24 jan 2021, 12:29

Miietje schreef:
za 23 jan 2021, 21:03
Die tussen de voorstoelen aan de achterzijde?
Jazeker.
Dat is wel een pluspunt ook, als ik een ritje maak met m'n kids kan daar ook een flesje staan dan👍🏻
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Mii007
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 13:12

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Mii007 » zo 24 jan 2021, 13:12

Miietje schreef:
za 23 jan 2021, 18:21
Deze Kamei armsteun zat in onze Mii toen wij hem 2e hands kochten. Zit degelijk bevestigd dmv een beugel aan de rails van de stoelen. Je hoeft er volgens mij ook niet voor te boren of zo.
https://www.voorwindenparts.nl/kamei-ar ... REQAvD_BwE
Bedankt voor je reactie.
Deze is zeker gemonteerd aan de zijkant van stoel?
Heb ooit eens eentje voorbij zien komen dat die vast gezet wordt aan een beugel onder het schuim/bekleding van de stoel, maar dan moet je de hele stoel demonteren.

Zit deze verder niet in de weg voor de handrem/versnellingspook?
En heeft deze een "binnenruimte" in de leuning?
Seat Mii 2014 Ecomotive | 60PK 1.0 | 5L/100km

Gebruikersavatar
Miietje
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 15:45

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Miietje » zo 24 jan 2021, 15:29

Hij is opklapbaar en er zit inderdaad een binnenvak in. Hoe hij gemonteerd moet worden weet ik niet, hij zat al in de auto toen wij hem kochten.
Mii sport connect april 2015

Mii007
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 13:12

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Mii007 » zo 24 jan 2021, 16:36

Miietje schreef:
zo 24 jan 2021, 15:29
Hij is opklapbaar en er zit inderdaad een binnenvak in. Hoe hij gemonteerd moet worden weet ik niet, hij zat al in de auto toen wij hem kochten.
Nee snap ik, maar zit hij gemonteerd aan de zijkant van de stoel of is hij gemonteerd aan het middenconsole?
(Eventueel een foto?)
Dan heb ik een idee hoe hij gemonteerd is.
Seat Mii 2014 Ecomotive | 60PK 1.0 | 5L/100km

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Up!grade TSI » zo 24 jan 2021, 17:29

Mii007 schreef:
zo 24 jan 2021, 16:36
Miietje schreef:
zo 24 jan 2021, 15:29
Hij is opklapbaar en er zit inderdaad een binnenvak in. Hoe hij gemonteerd moet worden weet ik niet, hij zat al in de auto toen wij hem kochten.
Nee snap ik, maar zit hij gemonteerd aan de zijkant van de stoel of is hij gemonteerd aan het middenconsole?
(Eventueel een foto?)
Dan heb ik een idee hoe hij gemonteerd is.
Van de website:

De Premiumlijn is verder in hoogte en lengte te verstellen zodat u altijd de meest comfortabele zithouding hebt onafhankelijk van uw lichaamslengte. Ook handig wanneer u met meerdere mensen gebruik maakt van dezelfde auto. Voorzien van een ruim bergvak en opklapbaar tussen de stoelleuning biedt deze armsteun alles wat een originele armsteun heeft, voor een aftermarket prijs.

De Premiumlijn armsteunen zijn pasklaar voor uw auto en worden geleverd incl. een duidelijke geillustreerde inbouwhandleiding. De steun is voorzien van een sterke stalen beugel (zwart gecoat) die in de stoelrail van uw auto wordt vastgezet. Zo hoeft u voor montage van de Kamei Premium Armsteun geen gaten te boren in uw middenconsole zoals bij onze goedkopere armsteunen wel het geval is.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Mii007
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 13:12

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Mii007 » zo 24 jan 2021, 21:28

Up!grade TSI schreef:
zo 24 jan 2021, 17:29
Mii007 schreef:
zo 24 jan 2021, 16:36
Miietje schreef:
zo 24 jan 2021, 15:29
Hij is opklapbaar en er zit inderdaad een binnenvak in. Hoe hij gemonteerd moet worden weet ik niet, hij zat al in de auto toen wij hem kochten.
Nee snap ik, maar zit hij gemonteerd aan de zijkant van de stoel of is hij gemonteerd aan het middenconsole?
(Eventueel een foto?)
Dan heb ik een idee hoe hij gemonteerd is.
Van de website:

De Premiumlijn is verder in hoogte en lengte te verstellen zodat u altijd de meest comfortabele zithouding hebt onafhankelijk van uw lichaamslengte. Ook handig wanneer u met meerdere mensen gebruik maakt van dezelfde auto. Voorzien van een ruim bergvak en opklapbaar tussen de stoelleuning biedt deze armsteun alles wat een originele armsteun heeft, voor een aftermarket prijs.

De Premiumlijn armsteunen zijn pasklaar voor uw auto en worden geleverd incl. een duidelijke geillustreerde inbouwhandleiding. De steun is voorzien van een sterke stalen beugel (zwart gecoat) die in de stoelrail van uw auto wordt vastgezet. Zo hoeft u voor montage van de Kamei Premium Armsteun geen gaten te boren in uw middenconsole zoals bij onze goedkopere armsteunen wel het geval is.
Ja, stomme vraag had de hele beschrijving nog niet eens gelezen🤦‍♂️😅

Ben je bekend met een van de andere "upgrades" of iemand die je kent/op dit forum die een van deze dingen heeft gedaan?
Seat Mii 2014 Ecomotive | 60PK 1.0 | 5L/100km

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Up!grade TSI » ma 25 jan 2021, 00:06

Niet zo uit m'n hoofd, zou ik ook moeten opzoeken.
Gebruik de zoekfunctie linksboven zou ik adviseren of wacht tot iemand op dit bericht reageert...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

tr1969
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 06 jan 2021, 09:15
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door tr1969 » ma 25 jan 2021, 17:02

Ik heb zelf een armsteun van Armster gemonteerd. super simpel en betaalbaar.
Is iets minder stabiel dan die van Kamei denk ik maar valt mij niet tegen.
Deze staat voor ca 175 euro ook in de webshop van Seat/Skoda/VW maar kost rechtstreeks nog geen 90 euro.

https://shop.seat.nl/auto-accessoires/c ... msteun-mii

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Up!grade TSI » ma 25 jan 2021, 17:15

tr1969 schreef:
ma 25 jan 2021, 17:02
Ik heb zelf een armsteun van Armster gemonteerd. super simpel en betaalbaar.
Is iets minder stabiel dan die van Kamei denk ik maar valt mij niet tegen.
Deze staat voor ca 175 euro ook in de webshop van Seat/Skoda/VW maar kost rechtstreeks nog geen 90 euro.

https://shop.seat.nl/auto-accessoires/c ... msteun-mii
Hij is €170,- omdat dat inclusief montage is ;)
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

tr1969
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 06 jan 2021, 09:15
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door tr1969 » ma 25 jan 2021, 17:26

Up!grade TSI schreef:
ma 25 jan 2021, 17:15
tr1969 schreef:
ma 25 jan 2021, 17:02
Ik heb zelf een armsteun van Armster gemonteerd. super simpel en betaalbaar.
Is iets minder stabiel dan die van Kamei denk ik maar valt mij niet tegen.
Deze staat voor ca 175 euro ook in de webshop van Seat/Skoda/VW maar kost rechtstreeks nog geen 90 euro.

https://shop.seat.nl/auto-accessoires/c ... msteun-mii
Hij is €170,- omdat dat inclusief montage is ;)
Daarin heb je gelijk maar..
Ik ben niet de allerhandigste (ook geen technisch drama) maar montage kan echt iedereen binnen 5 tot 10 minuten.
Als eerste met 4 schroeven de armsteun bevestigen aan het merkspecifieke onderstuk, daarna 4 gaatjes boren en 4 schroeven vastzetten en klaar.
Die 80 euro is snel verdient..

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Up!grade TSI » ma 25 jan 2021, 17:37

tr1969 schreef:
ma 25 jan 2021, 17:26
Up!grade TSI schreef:
ma 25 jan 2021, 17:15
tr1969 schreef:
ma 25 jan 2021, 17:02
Ik heb zelf een armsteun van Armster gemonteerd. super simpel en betaalbaar.
Is iets minder stabiel dan die van Kamei denk ik maar valt mij niet tegen.
Deze staat voor ca 175 euro ook in de webshop van Seat/Skoda/VW maar kost rechtstreeks nog geen 90 euro.

https://shop.seat.nl/auto-accessoires/c ... msteun-mii
Hij is €170,- omdat dat inclusief montage is ;)
Daarin heb je gelijk maar..
Ik ben niet de allerhandigste (ook geen technisch drama) maar montage kan echt iedereen binnen 5 tot 10 minuten.
Als eerste met 4 schroeven de armsteun bevestigen aan het merkspecifieke onderstuk, daarna 4 gaatjes boren en 4 schroeven vastzetten en klaar.
Die 80 euro is snel verdient..
Dat klopt, ik heb zelf ook een Armster maar het wiebelen en kraken irriteert mij soms, dat kan beter...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Mii007
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 13:12

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Mii007 » wo 27 jan 2021, 14:17

Ik heb de volgende gevonden licht schakelaar licht schakelaar gevonden.

Zou deze ook passen in de Mii? volgens andere forums moet je een hebben met een 14pin aansluiting
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-01-27 om 14.26.56.png
Seat Mii 2014 Ecomotive | 60PK 1.0 | 5L/100km

Mii007
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 13:12

Re: Aantal Interieur "upgrades" Seat MII

Bericht door Mii007 » vr 29 jan 2021, 12:47

Bump
Seat Mii 2014 Ecomotive | 60PK 1.0 | 5L/100km

Plaats reactie