Up achterklep overzetten van een Mii of Citigo

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gvandenberg
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di 09 mei 2023, 15:14

Up achterklep overzetten van een Mii of Citigo

Bericht door Gvandenberg » zo 20 aug 2023, 08:38

Hallo allemaal,

Ik lees veel over het overzetten van een achterklep van een Mii of een Citigo op een Up maar is er iemand die het ook heeft gerealiseerd? Ik heb een bijzonder mooie Up en een hele mooie downhill fiets maar een achterklep drager.. Ik weet het nog niet aangezien deze van glas is.

Ik hoor graag de ervaring van mensen die hem hebben overgezet en of het gelukt is. Liefst met behoudt van de orginele achterbumper en lichten. Zou mooi zijn als het kan anders wordt het alsnog een trekhaak.. Gebroken achterklepruit zit ik niet op te wachten haha.

Bedankt alvast!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Up achterklep overzetten van een Mii of Citigo

Bericht door Autheo » zo 20 aug 2023, 20:34

Als je op dit forum de zoekterm 'achterklep' invoert, zul je beslist een paar voorbeelden kunnen vinden van uitwisselingen tussen de up! en de Citigo. Dat past zeker 1 op 1, zonder de achterlichten of bumper te hoeven veranderen. Het zou kunnen dat de achterklep van de Mii ook past, maar dat zul je even goed moeten checken, omdat de achterlichten en bumper van de Mii wel anders vorm gegeven zijn. Al vermoed ik dat de maten van de klep desondanks hetzelfde zijn. Maar zet je up! er maar eens naast en kijk met je rolmaat of het aan de buitenkant dezelfde maten zijn. Bij dezelfde maat kun je er helemaal van uitgaan dat scharnieren, sluiting en teleskoopveren ook probleemloos zullen passen.

TheIronShadow
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 11 sep 2021, 17:55

Re: Up achterklep overzetten van een Mii of Citigo

Bericht door TheIronShadow » ma 21 aug 2023, 10:26

Zelf heb ik een UP achterklep van volledig glas in mijn citigo gezet. Is exact hetzelfde en kan zo overgezet worden. De Mii heeft inderdaad net iets andere vormen met de bumper en achterlichten.

Dat zal je zoals hierboven gezegd word na moeten meten. Als je het jezelf makkelijk wilt maken pak er een van de citigo.

Ik heb er wel een over in mooi groen alleen het rechter onder hoekje is ietsje geknikt. Zal je dan recht moeten tikken en sws toch moeten spuiten. Lijkt mij niet dat je UP citigo groen is😂

Gvandenberg
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di 09 mei 2023, 15:14

Re: Up achterklep overzetten van een Mii of Citigo

Bericht door Gvandenberg » di 22 aug 2023, 07:07

Top, dank je wel!

Plaats reactie