Lakprobleem!

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
steef
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 28 jun 2019, 12:21

Lakprobleem!

Bericht door steef » vr 08 okt 2021, 13:28

Ik kon hier niet zo snel iets over vinden, maar onlangs ontdekte ik het volgende probleem:
Afbeelding
De auto is van 2013, wij zijn eerste eigenaar, de auto heeft geen schadeverleden. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt!
De laklaag laat gewoon los.....zonder enige reden. Ben ik de enige? Kan iemand hier iets over zeggen?

steef
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 28 jun 2019, 12:21

Re: Lakprobleem!

Bericht door steef » vr 15 okt 2021, 07:39

Ik ben er inmiddels achter dat het hele dak (de daklijst?) om het glazen schuifgedeelte van kunststof is, plastic dus. De VW-dealer heeft het gezien, foto’s gemaakt, hadden dit nog nooit gezien, en zou ter beoordeling naar de importeur doorgespeeld worden.
Volgens een monteur zou dit een fout in de (kunsstof)primer kunnen zijn. Dan ís het een fabrieksfout.
Bij nadere inspectie, zijn er ineens meerdere plekken op de daklijst (dakplaat?), dus niet meer alleen de voorkant. Het proces van lak die loslaat, gaat nu ineens wel erg snel. Ik denk dat dit na 8 jaar niet zou mogen gebeuren.
Benieuwd naar hun antwoord, en benieuwd naar jullie mening.

gurby
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: do 18 jun 2020, 13:14

Re: Lakprobleem!

Bericht door gurby » di 26 okt 2021, 13:48

Heb je al een update van de dealer? Ik heb hier geen ervaring mee, maar ben erg benieuwd of ze je na 8 jaar nog tegemoet gaan komen...

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Lakprobleem!

Bericht door Gert » di 26 okt 2021, 18:45

Mijn verklaring is dat het open dakje niet van VW afkomstig is ;)

In alle ernst: op de foto afgaand zeg ik "zo zag mijn af fabriek" dakje er niet uit.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie