Welke schokdempers ter vervanging origineel sport onderstel

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
gurby
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: do 18 jun 2020, 13:14

Re: Welke schokdempers ter vervanging origineel sport onderstel

Bericht door gurby » vr 13 nov 2020, 15:46

Nou, de voorste dempers zijn ook geplaatst. Heb direct wat WD40 op de achterste rubbers gespoten, kijken of het kraken weg blijft.
De veerpoten voor konden er precies tussenuit getrokken worden met alleen losmaken van de veerpoot zelf boven en onder, dus er hoefde niet te worden uitgelijnd, dat is prettig.

Auto rijdt wel fijner nu, tikkie steviger en duikt dus ook iets minder met de neus bij drempels enzo. Een tikke steviger en dus iets minder deinerig, voelt gewoon weer goed aan. Het is gewoon een boodschappenautootje, met de kids erin ook bij slecht weer enzo, soms een langere rit, maar geen sport autootje dus een hardere dempers of zelfs verlaging (als bv B6 of B8/andere veren etc) was voor ons geen optie.
Binnenkort meer info over hoe het nu rijdt als onze dochter van 6 er een paar in meegeweest is, zij werd altijd misselijk in die auto en is een hele goede schokdemper-slijtage-indicator :mrgreen:
IMG_20201112_150616.JPG
IMG_20201112_160535.JPG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke schokdempers ter vervanging origineel sport onderstel

Bericht door Tom Westendorp » ma 16 nov 2020, 11:00

Nadat ik dit weekend direct van de Mini in de up! stapte merkte ik toch wel een (te) groot verschil in de kwaliteit van de demping. De standaard dempers onder de up! zijn simpelweg te week. Ik denk dat er toch maar een setje B6 dempers onder moet komen. De B8 dempers zijn voor extreme verlaging en daar is met de Eibach veertjes geen sprake van. De veren kunnen ook blijven want die zijn soepel genoeg.

Wordt vervolgd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie