Geen DRL, maar wel een werkende lamp?

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
FastFred
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 16 sep 2020, 16:55

Geen DRL, maar wel een werkende lamp?

Bericht door FastFred » wo 16 sep 2020, 17:06

Hi allen,

Ik lees al een tijdje mee op het forum, omdat we op zoek waren naar een Up! en we daar natuurlijk het fijne van moesten te weten komen ;)

Sinds afgelopen woensdag zijn we de trotse bezitters van een Club Up! uit 2015, welke in 2019 vanuit Duitsland over is gekomen.

Alles bevalt erg goed, maar volgens mij heb ik toch een mankement gespot. In de Nederlandse (en Duitse) handleiding staat dat bij contact-inschakeling de dagrijverlichting moet gaan branden. Mijns inziens zou dus de stadslicht-lamp moeten branden, maar dit doet hij niet. Alleen als ik de lichtschakelaar naar stadslicht of dimlicht zet brandt deze.

Is het raadzaam om hier even een nieuw lampje voor te kopen, of is er iets ‘groters’ aan de hand? Wat denken jullie?

FastFred
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 16 sep 2020, 16:55

Re: Geen DRL, maar wel een werkende lamp?

Bericht door FastFred » vr 18 sep 2020, 14:02

Inmiddels is ‘t opgelost! Ik denk dat de normale W21/5W lamp gewoonweg te zwak was geworden om bij daglicht te zien. Vervangende CANBUS-LED’s geplaatst, en deze werken perfect, mooi heldere DRL en gedimd licht bij het voeren van de normale koplamp. Aanrader, besteld via TopLEDVerlichting.nl

Plaats reactie