Toen ik het voorwiel zou demonteren zaten de wielbouten muurvast. De enige manier waarop ik ze kon draaien was schoksgewijs middels een wringijzer met een hefboom van een meter. Ook WD-40 hielp niet. Uiteindelijk zijn er 3 wielbouten afgebroken in de naaf. Ik kon slechts 1 wielbout heel eruitkrijgen.
Daarna de resten van de schroeven proberen uit te boren met een schroefverwijderaarset. Zelfs hiermee kwamen ze niet los. Dus uiteindelijk heeft de garage hem opgehaald. Zij zeiden dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt. Ze dachten zelfs dat ik de bouten vast probeerde te draaien ipv los
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon/eek.gif)
Aangezien ik deze auto (skoda citigo) nog niet lang heb, heb ik nog nooit de wielen losgemaakt. Als ik zelf wielen monteer, maak ik de bouten even schoon en draai ze vast met de momentsleutel. Mogelijk dat de vorige eigenaar dat niet heeft gedaan..
Zijn er meer mensen die zoiets hebben gehad, of heb ik gewoon pech?
Waren er achteraf nog meer mogelijkheden om de wielbouten los te maken zonder te breken?
En monteren jullie wielbouten ook schoon volgens voorschrift of doen jullie kopervet op het schroefdraad?
Gr,
Waldpiek