Pagina 1 van 1

Vastgeroeste bouten verwijderen top tip!

Geplaatst: vr 30 sep 2016, 07:32
door Tom Westendorp
Heb jij ook wel eens last van vastgeroeste bouten. Misschien niet op de up! maar op een andere auto? Dan is dit echt een super tip. Het zorgt ervoor dat er een laagje vormt tussen de bout en de schroefdraad waardoor je ze zo los draait.

Met echt vastgeroeste bouten is dit echt de allerbeste oplossing!


Re: Vastgeroeste bouten verwijderen top tip!

Geplaatst: vr 30 sep 2016, 16:03
door lupocor
allemaal leuk en wel maar heb je het zelf al een zo gedaan?
vastgeroeste bouten betekent vaak dat de bout een verbinding heeft gemaakt met hetgene waar hij in is vastgedraaid.
met andere woorden de bout verbinding is aan elkaar geroest en vormt dus een geheel.(zie het als een las)
hoe wil je daar nog iets tussen krijgen zodat hij makkelijk los komt?
kaarsvet, ik weet het niet.
zal wellicht helpen bij nog niet geheel vastgeroeste verbindingen waar nog ruimte tussen zit.

Re: Vastgeroeste bouten verwijderen top tip!

Geplaatst: vr 30 sep 2016, 16:37
door dennuus1
lupocor schreef:allemaal leuk en wel maar heb je het zelf al een zo gedaan?
vastgeroeste bouten betekent vaak dat de bout een verbinding heeft gemaakt met hetgene waar hij in hij is vastgedraaid.
met andere woorden de bout verbinding is aan elkaar geroest en vormt dus een geheel.(zie het als een las)
hoe wil je daar nog iets tussen krijgen zodat hij makkelijk los komt?
kaarsvet, ik weet het niet.
zal wellicht helpen bij nog niet geheel vastgeroeste verbindingen waar nog ruimte tussen zit.
Juist.

Werkt vast leuk en aardig in zo'n filmpje, maar echt niet in de praktijk.

Opkloppen zodat de roest 'breekt' en verhitten met een snijbrander werkt vaak het beste.

Als een wielmoer niet los wil, pak dan ook fatsoenlijk gereedschap ipv zo'n kruissleutel, kracht maal arm is de basis..

Het is mij nog nooit overkomen dat ik een wielbout/moer niet los heb gekregen, en ik heb echt geen kaars in mijn gereedschapskist liggen :mrgreen:

Re: Vastgeroeste bouten verwijderen top tip!

Geplaatst: zo 23 okt 2016, 12:12
door JoVe
Hoe wil je dit gaan doen met een LM velg waar de bout in het gat van de velg zit,
kom je nooit bij de graad met je kaars.