Waar ik me mateloos aan erger is dat het dakje niet vanzelf dicht gaat als je de auto verlaat. Ik weet dat je de bediening op je sleutel kunt zetten maar dat biedt volgens mij onvoldoende soulaas omdat je de sleutel ingedrukt moet blijven houden om het dakje helemaal te sluiten. Bah.
Twee vragen:
1) Waarom heeft VW in godsnaam ervoor gekozen dat het dakje gewoon open blijft staan als je de auto uitgaat. Een kind of een hond achterlaten in een auto lijkt me in beginsel inhumaan of zelfs onverantwoord, ook of juist met het dak open. Denk ook aan plotselingen stortbuien. Mij lijkt dat als je het dakje open wilt houden dat je dat alleen doet als jezelf niet meer dan enkekele meters van de auto vandaan bent. Dan kun je ook de auto op contact laten staan waarbij het dakje open kan blijven net zoals de radio dan aanblijft.
2) Weet iemand een liefst eenvoudige technische oplossing die het probleem zou kunnen verhelpen. Ik zou er wel bvb 50 euro voor over hebben om van het handmatig moeten sluiten van je dak af te zijn.
PS voor vagtechniek: prijs is ex BTW
![Wink ;)](./images/smilies/icon/wink.gif)