Waneer komen de winterbanden

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Waneer komen de winterbanden

Bericht door Autheo » za 12 dec 2020, 18:28

Vandaag ook maar weer de winterbanden gemonteerd, ik heb ze dus dan maak ik er ook maar gebruik van. Met m'n zomerbanden heb ik dit seizoen slechts 3.677 km gereden vanwege het Corona-thuiswerken. Anders reed ik er zo'n 15.000 km mee per seizoen. M'n zomerbanden hebben er inmiddels 81.427 km opzitten, het profiel is nog rondom 4 mm. Niet verkeerd, lijkt me
Nu met de winter verwacht ik nog steeds niet veel te rijden. Dus m'n winterbanden zullen er ook niet hard van slijten.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Waneer komen de winterbanden

Bericht door Autheo » do 18 nov 2021, 21:24

En opnieuw de bandenwissel uitgevoerd. Deze keer heb ik met m'n zomerbanden nog geen 3000 km gereden, en met de profielmeter meet ik geen verschil. De zomerbanden hebben nu 84.161 km er op zitten, en voor en achter nog 4 mm profiel.

De winterbanden hebben 15.458 km onder zich door laten rollen en het profiel is nu tussen de 6,5 en 7 mm.

Als veelrijder (meer dan 30.000 km/jaar) was het de moeite waard om te investeren in winterbanden, en vandaar dat ik ze nog heb. Inmiddels rijd ik nog maar zo'n 7.000 km/jaar, en dan zijn waarschijnlijk 4 seizoenenbanden een eenvoudigere oplossing. Maar in mijn geval blijf ik nu maar gewoon van de maximale grip profiteren, zowel in de zomer als in de winter.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Waneer komen de winterbanden

Bericht door Gert » vr 19 nov 2021, 16:04

Een van de voordelen van 4 seizoenenbanden is dat als het een doodenkele keer glad is dat je dan kunt uitroepen "hoera huisarrest!" Voorzichtig stapvoets naar de dichtsbijzijnde supermarkt rijden onder het motto "blij dat ik glij" blijft natuurlijk altijd nog mogelijk en verantwoord. Van honger of dorst omkomen is dus niet aan de orde.

Uiteraard is het wat anders als je voor je werk erop uit moet.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie