Ik ben momenteel bezig met het inrijden van mijn citigo. Ik weet uit ervaring dat bij het inrijden, alles nog op elkaar afgestemd wordt (cilinder en zuigers), en dat er tijdens deze 'wrijving' hele kleine deeltjes slijpsel los komt. Het is normaal gesproken dan verstandig om je olie te verversen na het inrijden (1000 - 1500 km) om deze slijpsel eruit te laten lopen. Ik heb dit bij de Skoda dealer nagevraagd maar deze heeft mij verteld dat dit tegenwoordig niet meer nodig is aangezien het allemaal goed op elkaar is afgestemd. Ik geloof dat ook wel maar ik geloof niet dat er geen (lees: 0%) slijpsel ontstaat. Er zal heus wel iets loslaten, al is het maar een kleine percentage.
Mijn vraag is dan ook hoe jullie dit ervaren en of jullie wel of niet olie hebben ververst na het inrijden?
Olie verversen na inrijden
Re: Olie verversen na inrijden
Ik laat gewoon alles door mijn dealer doen... ik geef wel aan dat ik castrol olie wil
Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
Re: Olie verversen na inrijden
Is tegenwoordig niet meer nodig maar als het je een goed gevoel geeft doe je het toch gewoon
Did you have your UP today ? Level UP !
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 543
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
- Locatie: het mooie Limburg
Re: Olie verversen na inrijden
Niet doen!
Grovere slijpsel wordt door filter opgevangen en is geen probleem.
Fijnere slijpsel is nodig om juist alles op mekaar in te laten lopen.
Als je wel olie ververst loop je dus de kans dat het inlopen niet goed verloopt en die juist olie gaat verbruiken.
Dit was met zekerheid het geval met de tdi motoren van een paar jaren terug, maar omdat het principe voor elke motor gelijk is, zou ik het zeker niet doen.
Grovere slijpsel wordt door filter opgevangen en is geen probleem.
Fijnere slijpsel is nodig om juist alles op mekaar in te laten lopen.
Als je wel olie ververst loop je dus de kans dat het inlopen niet goed verloopt en die juist olie gaat verbruiken.
Dit was met zekerheid het geval met de tdi motoren van een paar jaren terug, maar omdat het principe voor elke motor gelijk is, zou ik het zeker niet doen.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!