Frank1020 schreef:Hoe heb je dat gedaan N!jntje?
Ik had hier eerder allemaal foto's van op mijn telefoon. Jammergenoeg heb ik deze niet meer en moet ik het dus mondeling doen.
Benodigdheden: 2 wielkuipen/ 4 ijzeren schroefjes/ 2 houders die op de balk komen ter vervanging normale "mini spatlappen" / een goeie kit zoals bijvoorbeeld SilkaTack of testaseron (crash test waardige kit die je bij een schadebedrijf speciaal zult moeten bestellen)
Ik heb 2 ophangpunten gebruikt.
1e ophangpunt is de houder die vanuit de dorpel word geplaatst.
2e ophangpunt is de achterbumper waar een plastic schroefje doorheen zit. Dit plastic schroefje heb ik eruit gehaald en vervangen voor een ijzeren schroefje. Dit betekent dus dat je NIET ALLE schroefjes nodig hebt. Je hebt er totaal 4 nodig voor het ophangen!
Volledig uitlijnen van de wielkuip. 1 x vastzetten en door de gaten die er zitten met pen alles aftekenen. Dit zodat je weet waar je kunt gaan kitten.
Wielkuip eruit halen en de gaten afkitten. (TIP: niet het gat dat uitkomt bij je achterbumper kitten! Mocht je ooit je achterbumper eraf moeten hebben dan gaat dit zeer moeilijk)
Ik heb zelf voor de afwerking ervoor gekozen om het achterste ophangpunt aan de bumper met de dremel eraf te slijpen zodat deze minder hoog is. Hierdoor kun je de wielkuip een halve centimeter hoger ophangen en komt deze minder ver onder je achterbumper vandaan.