Slot achterklep
- NickvdSangen
- Forum newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:51
- Locatie: Landgraaf
Slot achterklep
Goedemorgen.
Sinds een paar dagen ervaar ik problemen met het slotmechanisme in de achterklep van mijn Up. Zoals jullie weten gaat deze open door op het elektrische knopje te duwen. Dit gaat de laatste dagen moeizaam en vanochtend zelfs helemaal niet.
Ik vermoed dat dit door de kou komt, want als ik de verwarming in de auto aan heb gehad en een stuk heb gereden dan doet hij het wel weer. Zou niet moeten kunnen naar mijn mening.
Ervaren meer mensen problemen hiermee? En wat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Sinds een paar dagen ervaar ik problemen met het slotmechanisme in de achterklep van mijn Up. Zoals jullie weten gaat deze open door op het elektrische knopje te duwen. Dit gaat de laatste dagen moeizaam en vanochtend zelfs helemaal niet.
Ik vermoed dat dit door de kou komt, want als ik de verwarming in de auto aan heb gehad en een stuk heb gereden dan doet hij het wel weer. Zou niet moeten kunnen naar mijn mening.
Ervaren meer mensen problemen hiermee? En wat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Re: Slot achterklep
Je zou ook het knopje oo je sleutel kunnen gebruiken als die bevroren is.
Voor de rest is er weinig aan te doen volgens mij
Voor de rest is er weinig aan te doen volgens mij
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Slot achterklep
Volgens mij is de binnenkant ingevet. Bij kou gaat dat dus wat moeizamer, zeker bij temperaturen rond de nul. Misschien opnieuw in laten vetten?
Re: Slot achterklep
Hij is gewoon sjaggie van de kou
En wil gewoon een garage om in te overnachten
En wil gewoon een garage om in te overnachten
- NickvdSangen
- Forum newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:51
- Locatie: Landgraaf
Re: Slot achterklep
Daar dacht ik ook al aan. Daar zal ik deze week eens naar kijken inderdaad..TwitNour schreef:Volgens mij is de binnenkant ingevet. Bij kou gaat dat dus wat moeizamer, zeker bij temperaturen rond de nul. Misschien opnieuw in laten vetten?
Re: Slot achterklep
Je zou het misschien kunnen overwegen om antivries spul speciaal voor sleutelgaten in het mechanisme te spuiten, geen idee of het gaat werken het houdt in ieder geval sleutelgaten voor langere tijd vries-vrij.
VW Move Up! bluemotion 2012 44kW
Re: Slot achterklep
Wat zou je denken van een los contact? Want materialen zetten nu eenmaal uit bij warmte en krimpen bij kou.jaappie schreef:Je zou ook het knopje oo je sleutel kunnen gebruiken als die bevroren is.
Voor de rest is er weinig aan te doen volgens mij
- Bertjuh
- Vagling liefhebber
- Berichten: 925
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
- Locatie: Vriezenveen
- Contacteer:
Re: Slot achterklep
Klopt.. echter zit er 1 maar aan jouw beredenering.. de krimp of uitzetting bij contactjes is echt minimaal..Blackciti schreef:Wat zou je denken van een los contact? Want materialen zetten nu eenmaal uit bij warmte en krimpen bij kou.
Om als voorbeeld te geven:
We gaan er vanuit dat het materiaal van het contact van staal is..
Staal heeft een uitzettingscoëfficiënt van α 12,0 µm (0,012mm) per 1 graad Celsius
Als leuk voorbeeldje: er vind bij een stalen balk van 10m een temperatuurstijging van 100 graden plaats..
Dat betekent dat de balk uitzet:
0,012mm x 10 x 100 = 12mm
Koper heeft een uitzettingscoëfficiënt van 16,8 (0,0168mm) per 1 graad Celsius..
Dat is bij een staaf van 1 meter, maar 1mm bij een verhoging van 59.53 graden Celsius..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
Re: Slot achterklep
Prachtige voorbeelden.Bertjuh schreef:Klopt.. echter zit er 1 maar aan jouw beredenering.. de krimp of uitzetting bij contactjes is echt minimaal..Blackciti schreef:Wat zou je denken van een los contact? Want materialen zetten nu eenmaal uit bij warmte en krimpen bij kou.
Om als voorbeeld te geven:
We gaan er vanuit dat het materiaal van het contact van staal is..
Staal heeft een uitzettingscoëfficiënt van α 12,0 µm (0,012mm) per 1 graad Celsius
Als leuk voorbeeldje: er vind bij een stalen balk van 10m een temperatuurstijging van 100 graden plaats..
Dat betekent dat de balk uitzet:
0,012mm x 10 x 100 = 12mm
Koper heeft een uitzettingscoëfficiënt van 16,8 (0,0168mm) per 1 graad Celsius..
Dat is bij een staaf van 1 meter, maar 1mm bij een verhoging van 59.53 graden Celsius..
Ik heb ook een voorbeeld, maar weet niet wat het uitzettingscoëfficiënt van bepaalde kunststoffen is: een zeer irritante rammel in het dashboard van mijn Citigo trad alleen op bij een bepaalde (lage) temperatuur, wanneer de temperatuur ook maar een beetje steeg was het over. Het bleek namelijk dat het materiaal van het dashboard rechts tegen de voorste deurstijl kwam en daar resoneerde. Uiterst irritant! Uiteindelijk na een lange speurtocht gevonden en opgelost met een stukje vilt.
Ik zou er overigens niet zomaar van uitgaan dat de constructie van het elektrisch gedeelte van het contactslot van staal is. Het kan namelijk heel goed koper in kunststof zijn.
- Bertjuh
- Vagling liefhebber
- Berichten: 925
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
- Locatie: Vriezenveen
- Contacteer:
Re: Slot achterklep
Vandaar ook het voorbeeld van de koperen staaf er onder.. van PVC is het trouwens 0,08mm per graad celcius.. echter weet ik niet of het dashboard hiervan gemaakt is.. maar nog steeds erg weinig dus.
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
Re: Slot achterklep
Ja... maar ook erg weinig en zelfs heel erg weinig kan het verschil maken tussen wel en geen contact.Bertjuh schreef:Vandaar ook het voorbeeld van de koperen staaf er onder.. van PVC is het trouwens 0,08mm per graad celcius.. echter weet ik niet of het dashboard hiervan gemaakt is.. maar nog steeds erg weinig dus.