Even een schopje omhoog. Tijdje terug dat ik actief geweest ben op dit forum. Mijn Seat Mii (van 2013) kampt ook al geruime tijd met hetzelfde probleem, lastig om er de vinger op te leggen. Men heeft in eerste instantie het stuurhuis vervangen, daarmee was het niet opgelost. Daarna zijn de 'steunen van de stabilisator' vervangen, maar eveneens geen succes. Daarna zijn de draagarmrubbers gesmeerd, en waarempel, probleem opgelost. Bij mij is het eveneens linksvoor te horen, en doet het zich het vaakst bij molgoten (kortstondige flinke hobbels) voor. Meestal als ie 's-ochtends koud is. Uiteindelijk had ik bij de dealer in de buurt een dergelijke molgoot gevonden, en de auto 's-avonds bij de dealer geparkeerd. Zo kon ik 's-ochtends met een monteur de auto instappen, en samen luisteren
. Ook bij uiterst voorzichtig rijden (+/- 5 km/u) over de hobbels doet het zich voor.
Nu zijn we een driekwart jaar verder, en komt het geluid terug. Ik verdenk kou als een van de belangrijke voorwaarden bij het optreden van het geluid. Mijn Mii zit nog een aantal maanden in de garantie, en ik laat de garage uitzoeken of er vanuit PON of de fabriek een update op het onderdeel aan zit te komen (of wellicht is).
Mijn mening is dat het een nieuwe auto is (kamp er reeds 2 jaar mee), en dat het gewoon goed moet zijn. Dus ik laat het even uitzoeken. Smeren vind ik een lapmiddel, omdat het dan zeker terug gaat komen. Nat weer lijkt ook een duit in het zakje te doen, maar ik kan nog niet helemaal de vinger op de zere plek leggen.