Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door kgroot.nl » do 10 sep 2015, 07:58

Alleen komt de ANWB niet voor lege accu, verkeerd tanken, ruitschade inbraakschade etc etc en zeker niet voor je deur ;)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Autheo » do 10 sep 2015, 19:36

kgroot.nl schreef:Alleen komt de ANWB niet voor lege accu, verkeerd tanken, ruitschade inbraakschade etc etc en zeker niet voor je deur ;)
Doen ze volgens mij wel als je de woonplaatsservice er bij neemt!

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door JoVe » do 10 sep 2015, 22:03

Autheo schreef:
kgroot.nl schreef:Alleen komt de ANWB niet voor lege accu, verkeerd tanken, ruitschade inbraakschade etc etc en zeker niet voor je deur ;)
Doen ze volgens mij wel als je de woonplaatsservice er bij neemt!

Maar dan kost het nog meer geld (elke mnd.)
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Brenda_L
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 12:08

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Brenda_L » do 10 sep 2015, 22:17

kgroot.nl schreef:Alleen komt de ANWB niet voor lege accu, verkeerd tanken, ruitschade inbraakschade etc etc en zeker niet voor je deur ;)
En de mobiliteitsdervice komt niet voor een lege band. Vind ik zo suf... Wat moet je dan?
(Wij hebben geen reservewiel door cng)

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door JoVe » do 10 sep 2015, 22:27

Brenda_L schreef:
kgroot.nl schreef:Alleen komt de ANWB niet voor lege accu, verkeerd tanken, ruitschade inbraakschade etc etc en zeker niet voor je deur ;)
En de mobiliteitsdervice komt niet voor een lege band. Vind ik zo suf... Wat moet je dan?
(Wij hebben geen reservewiel door cng)

Ze hebben mij beloofd dat ze zelfs in Oostenrijk komen voor een lekke band. Ze zullen dan wel een lokale dealer o.i.d. bellen.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Tom Westendorp » vr 11 sep 2015, 07:57

Bullshit ANWB komt overal voor.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door JoVe » vr 11 sep 2015, 09:14

Petrolhead Tom schreef:Bullshit ANWB komt overal voor.

Als je lid bent wel en zo niet moet je het eerst worden en betaal je dus de volle mep. Terwijl als je gewoon de servicebeurten laat uitvoeren je altijd geholpen wordt in Europa en zelfs in Oostenrijk met een lekke band.

Men was een keer vergeten na een onderhoudsbeurt de antidiefstal bout weer terug te leggen in de kofferbak. Ik kwam daar na de vakantie achter en vroeg toen hoe het zat als ik een lekke band had gehad. (Oostenrijk).
Antwoord dealer; dan hadden we iemand gestuurd om het te verhelpen.

Dus laat mij maar lekker het onderhoud uitvoeren bij de dealer.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Tom Westendorp » vr 11 sep 2015, 09:35

Kleine kanttekening die je daarbij moet maken is dan wel dat je de auto nieuw gekocht moet hebben of nog garantie moet hebben. Als je bijvoorbeeld alleen Bovag garantie hebt dan zul je er niet veel aan hebben en is de ANWB een prima alternatief.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door JoVe » vr 11 sep 2015, 09:41

Petrolhead Tom schreef:Kleine kanttekening die je daarbij moet maken is dan wel dat je de auto nieuw gekocht moet hebben of nog garantie moet hebben. Als je bijvoorbeeld alleen Bovag garantie hebt dan zul je er niet veel aan hebben en is de ANWB een prima alternatief.
Volgens mij is het zo dat als je een (grote) beurt laat uitvoeren je voor een jaar of tot de volgende beurt mobiliteitsgarantie hebt. Maakt niet uit of je nog garantie hebt of niet.
Maar dat is natuurlijk altijd na te vragen bij de/je dealer.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Tom Westendorp » vr 11 sep 2015, 09:43

Oke! Dat zou kunnen. Ik ga naar Vagtechniek en ben al jaren lid bij de ANWB dus die kosten zijn voor mij onder aan de streep lager dan dealerbeurten.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Brenda_L
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 12:08

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Brenda_L » vr 11 sep 2015, 16:30

JoVe schreef:
Brenda_L schreef:
kgroot.nl schreef:Alleen komt de ANWB niet voor lege accu, verkeerd tanken, ruitschade inbraakschade etc etc en zeker niet voor je deur ;)
En de mobiliteitsdervice komt niet voor een lege band. Vind ik zo suf... Wat moet je dan?
(Wij hebben geen reservewiel door cng)

Ze hebben mij beloofd dat ze zelfs in Oostenrijk komen voor een lekke band. Ze zullen dan wel een lokale dealer o.i.d. bellen.
De ANWB wel. Maar de mobiliteitsservice van Skoda iig niet (weet niet hoe het met VW zit).
Heb het laatst nog opgezocht omdat het bandenspanninglampje ging branden tijdens het rijden.

Gebruikersavatar
Reeve
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 22:27
Locatie: Noord-Holland

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Reeve » do 08 okt 2015, 15:31

Ik heb bij Heron een prijsopgaven laten opmaken voor de 60 k beurt.

Waar ik toch wel van schrok. Dat moet goedkoper kunnen.

-onderhoudsbeurt 235,=
- bougies vervangen 75,=
- luchtfilter vervangen 45,=
-interieurfilter vervangen 45,=
-remvloeistof verversen 60,=
- brandstofreiniger toevoegen 15,=
- ruitenwisserbladen vervangen (aktieprijs normaal 43.32 euro) nu 30.32 euro

Totaal 505,32 euro incl. btw en montage

Er kunnen naar mijn inzien wel wat dingen weggestreept worden.
Move UP! | 60 PK | BlueMotion | 3-deurs | Candy White | Maps&More | Executive | Reservewiel | Polo 6R antenne | Armsteun | Getinte ramen |

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Touchwood » do 08 okt 2015, 17:34

Tja, die mensen van de garage moeten ook leven en hebben ook hypotheken. Wel bedankt voor je inkijkje in de prijzen.

Interieur filter: werkje van 2 minuten en filter kostprijs een euro of 10?

Zelfde soort verhoudingen bij die andere posten?
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door DonkUp » vr 09 okt 2015, 20:30

Brandstofreiniger? :)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

deolb
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 10:25

Graag info ivm 2e onderhoudsbeurt

Bericht door deolb » za 10 okt 2015, 10:55

Eerdaags voor 2e beurt (=grote beurt?) naar Hoogenboom R'dam-Zuid.

1- Wat is de te verwachten prijs voor de totale VW-beurt incl. BTW zonder extra werkzaamheden?

2- Welke motorolie hoort de UP! volgens VW te krijgen? Lees verschillende types op dit forum.

3- Zijn er software updates beschikbaar? VW is daar vaak stil over...

4- Heeft iemand tips om vooraf afspraken te maken, zodat verrassingen achteraf geminimaliseerd worden?

Alvast dank voor jullie on-topic reacties.

:) :)

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Graag info ivm 2e onderhoudsbeurt

Bericht door arnout84 » za 10 okt 2015, 12:09

deolb schreef:Eerdaags voor 2e beurt (=grote beurt?) naar Hoogenboom R'dam-Zuid.

1- Wat is de te verwachten prijs voor de totale VW-beurt incl. BTW zonder extra werkzaamheden?

2- Welke motorolie hoort de UP! volgens VW te krijgen? Lees verschillende types op dit forum.

3- Zijn er software updates beschikbaar? VW is daar vaak stil over...

4- Heeft iemand tips om vooraf afspraken te maken, zodat verrassingen achteraf geminimaliseerd worden?

Alvast dank voor jullie on-topic reacties.

:) :)
Beurtje is rond de 199 euro (ik noem even de Skoda Citigo prijzen, VW zal er niet ver vandaan zitten) exclusief interieur filter (30 eu) gaat Castrol in 5w 30 en ze zullen een update doen van de stuurbekrachtiging en de ventilatie.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Autheo » za 10 okt 2015, 12:57

Heb eens even op de website van VW gekeken, dacht dat daar de onderhoudsprijzen wel te vinden zouden zijn. Heb zelf een Mii, en op de Seat website kun je gewoon de vaste onderhoudsprijzen vinden. Maar dus niet bij VW, die doen heel geheimzinnig. Toen even de chatfunctie geprobeerd, en daar was een chatgirl die keurig antwoordde dat die prijzen inderdaad niet op de site vermeld worden. Je moet dus met je eigen dealer onderhandelen denk ik.
Tja, VW wekt bij mij toch ook nu weer de arrogantste indruk van de drie (grootheidswaanzin?). Destijds al bij het oriënteren viel het me op dat je bij de kleinere Skoda en Seat dealers veel prettiger terecht kon. Zal misschien helemaal liggen aan de lokale dealers, maar toch...

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Tom Westendorp » zo 11 okt 2015, 17:05

Ik wist al voordat ik een up! kocht dat ik hem bij Vagtechniek in onderhoud zou doen. Na de eerste beurt kwam ik eens aan het rekenen met de prijs die Huiskes Kokkeler vraagt voor een kleine beurt en de prijs die Vagtechniek vraagt. Wat denk je? Inclusief brandstofkosten is het voor mij nog goedkoper om naar Nuenen te rijden dan dat ik hem bij de dealer in onderhoud doe!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Joch3m » ma 12 okt 2015, 07:16

Het liefst doe ik de onderhoudsbeurten gewoon zelf, heb alle apparatuur in huis. Enig idee hoe ik dan toch aan het stempeltje in het boekje kom?
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Tom Westendorp » ma 12 okt 2015, 07:20

Joch3m schreef:Het liefst doe ik de onderhoudsbeurten gewoon zelf, heb alle apparatuur in huis. Enig idee hoe ik dan toch aan het stempeltje in het boekje kom?
In het verleden bewaarde ik altijd alle aankoopbonnen van de onderdelen. Dat zegt mij meer dan een stempel in een boekje.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie