Is er ook iemand die de bodem heeft laten conserveren / beschermen ?
Wat zijn de opties allemaal ?
Bodembescherming
Re: Bodembescherming
op zich heeft volkswagen goed z'n best gedaan met roest-preventie. die bodem en de wielkuipen zitten goed in de anti-steenslag. de diverse holle ruimtes (voor zover je dat aan de buitenkant kunt zien/controleren) zitten netjes in de was.
het gekke is alleen dat op diverse plaatsen (bv bij de bout, waar de achterste draagarmen mee vast zitten of rond de rubber doorvoer van de esp/abs-kabel) zit niks. als op die plekken na verloop van tijd beschadigingen ontstaan door steenslag gaat de boel daar onherroepelijk roesten en vandaar uit onder de steenslag bescherming.
afgezien van de body zijn de onderdelen van de wielophanging (achteras, draagarmen, remankerplaten achter, delen van het remsysteem, etc) totaal niet beschermd. alleen een dun laagje zwarte verf. al dat zal na een aantal hollandse zoute winters flink aangetast zijn door roest.
dus als je het goed wilt doen en lang met de wagen wilt doen zijn er nog wel wat puntjes op de I te zetten.
het gekke is alleen dat op diverse plaatsen (bv bij de bout, waar de achterste draagarmen mee vast zitten of rond de rubber doorvoer van de esp/abs-kabel) zit niks. als op die plekken na verloop van tijd beschadigingen ontstaan door steenslag gaat de boel daar onherroepelijk roesten en vandaar uit onder de steenslag bescherming.
afgezien van de body zijn de onderdelen van de wielophanging (achteras, draagarmen, remankerplaten achter, delen van het remsysteem, etc) totaal niet beschermd. alleen een dun laagje zwarte verf. al dat zal na een aantal hollandse zoute winters flink aangetast zijn door roest.
dus als je het goed wilt doen en lang met de wagen wilt doen zijn er nog wel wat puntjes op de I te zetten.
Re: Bodembescherming
Goedemiddag,
Even hier op doorgaand.
Ben ik eens dat de meeste body delen adequaat zijn beschermd echter zoals door Touchwood beschreven zijn er heel wat delen niet beschermd.
Dit is voor mij de reden dat elke nieuwe auto die ik koop, na een grondige controle, van een laagje tectyl wordt voorzien op de onbeschermde delen.
Nog voordat ik de auto echt in gebruik neem.
Groeten Leen.
Even hier op doorgaand.
Ben ik eens dat de meeste body delen adequaat zijn beschermd echter zoals door Touchwood beschreven zijn er heel wat delen niet beschermd.
Dit is voor mij de reden dat elke nieuwe auto die ik koop, na een grondige controle, van een laagje tectyl wordt voorzien op de onbeschermde delen.
Nog voordat ik de auto echt in gebruik neem.
Groeten Leen.
Re: Bodembescherming
Wat spuit je er dan op...Blanke ML of die zwarte bodycoating..
Ik dacht eerst ML en dan de bodycoating om alles mooi zwart te houden
Ik dacht eerst ML en dan de bodycoating om alles mooi zwart te houden
Re: Bodembescherming
Gewoon alleen ml, ben niet zo'n fan van die zwarte prut.
En als je de ml eens wil verwijderen, is dat zo te doen met een beetje diesel of wasbenzine en een kwastje.
Het ruikt ook lekker de eerste tijd om je auto.
Groeten Leen.
En als je de ml eens wil verwijderen, is dat zo te doen met een beetje diesel of wasbenzine en een kwastje.
Het ruikt ook lekker de eerste tijd om je auto.
Groeten Leen.
Re: Bodembescherming
Er is maar één goedje dat echt beschermt tegen roest en dat is het spul van Mike Sanders. Google er maar eens op. Je zult wel de apparatuur moeten hebben om het aan te brengen.
Groet Bert928GT
Groet Bert928GT
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Bodembescherming
Klopt, met de nodige klassieker-ervaring (kijk maar in mijn signature) kan ik dat wel beamen. Mijn Saab 96 heeft de eerste 37 jaar van zijn leven in midden-Zweden doorgebracht. Vanaf nieuw verzorgd met Dinitrol. En laat de baas van Gosliga Dinitrol in Leeuwarden nou tijdens een Triumph-meeting zeggen dat hij blij is dat Mike Sanders niet zo goed verkrijgbaar is in Nederland... Dus... mijn Saab rijdt al 42 jaar roestvrij rond dankzij Dinitrol en die mensen vrezen Mike Sanders. Zegt genoeg lijkt me.Bert928GT schreef:Er is maar één goedje dat echt beschermt tegen roest en dat is het spul van Mike Sanders. Google er maar eens op. Je zult wel de apparatuur moeten hebben om het aan te brengen.
Groet Bert928GT
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
-
- Forum newbie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: do 29 aug 2013, 21:19
Re: Bodembescherming
Hoi MauriceR.
Is er misschien een adresje waar Dinitrol verkrijgbaar is. Ik heb geen idee waar ik het kan krijgen. Is er een webshop die het verzendt?
En met Dinitrol, bedoel je dan "Dinitrol Metallic? " Ik zie namelijk dat het een simpele spuitbus is waar je zonder al te veel poespas op de onderdelen kan spuiten.
Is er misschien een adresje waar Dinitrol verkrijgbaar is. Ik heb geen idee waar ik het kan krijgen. Is er een webshop die het verzendt?
En met Dinitrol, bedoel je dan "Dinitrol Metallic? " Ik zie namelijk dat het een simpele spuitbus is waar je zonder al te veel poespas op de onderdelen kan spuiten.