Reservewiel en krikset

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Chrisjemol
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 14 dec 2022, 22:13
Locatie: Geertruidenberg

Reservewiel en krikset

Bericht door Chrisjemol » do 15 dec 2022, 23:36

Ik krijg het niet geheel gevonden: heb nu foam inleg met zo’n reparatieset achterin maar heb daar geen vertrouwen in en wil volwaardig wiel en krikset.

Ik vraag me af wat past zodat de onderste bodem ook nog lekker past
- moet het een thuisbrenger zijn en dan de nieuwe foam inleg met krikset zijn
- past een volwaardig wiel ook en dan die foam inleg? Maw: past de bodem dan nog of komt die dan te ver omhoog?

Alvast bedankt voor de hulp
2016 VW High Up! BMT
Stuurwielbediening, airco, stoelverwarming, navigatie in spiegel, PDC, LED, ECB, elektr. Ramen, armsteun

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Reservewiel en krikset

Bericht door Autheo » vr 16 dec 2022, 01:17

Chrisjemol schreef:
do 15 dec 2022, 23:36
Ik krijg het niet geheel gevonden: heb nu foam inleg met zo’n reparatieset achterin maar heb daar geen vertrouwen in en wil volwaardig wiel en krikset.

Ik vraag me af wat past zodat de onderste bodem ook nog lekker past
- moet het een thuisbrenger zijn en dan de nieuwe foam inleg met krikset zijn
- past een volwaardig wiel ook en dan die foam inleg? Maw: past de bodem dan nog of komt die dan te ver omhoog?

Alvast bedankt voor de hulp
Ik gebruik in de winter een van m'n zomerbanden (185/55/15) en in de zomer een van mn winterbanden (165/70/14) als reserve. Passen allebei prima in de wielbak, met een krik in het wiel. Ik heb geen foam inleg voor de krikset, maar die ligt in een oude stoelhoes gewikkeld prima stevig en geluidloos er in. De bodem past prima, en komt ook bij de brede band (185) niet omhoog.

RonS
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 09:10

Re: Reservewiel en krikset

Bericht door RonS » vr 17 mar 2023, 19:44

Dat is een goeie! Ik was ook al op zoek naar een originele thuiskomer

Chrisjemol
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 14 dec 2022, 22:13
Locatie: Geertruidenberg

Re: Reservewiel en krikset

Bericht door Chrisjemol » vr 17 mar 2023, 20:21

Heb het intussen al gefixt: originele stalen velg met prima band van marktplaats gehaald. Past perfect erin.
Daar een krik, wielsleutel en schroevendraaier die ik overhad van mijn fabia ingedaan (opgerold in een oude handdoek) en alles gaat perfect dicht

Toch een beter gevoel als ik eens een lekke band rij dan zo’n compressor en foam set
2016 VW High Up! BMT
Stuurwielbediening, airco, stoelverwarming, navigatie in spiegel, PDC, LED, ECB, elektr. Ramen, armsteun

RonS
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 09:10

Re: Reservewiel en krikset

Bericht door RonS » ma 03 apr 2023, 17:09

@chrisjemol, ik heb je voorbeeld maar gevolgd.
1 van de winter wielen 175/65r14 in het reservewielvak, had zelf nog een handige grote ring met m8 knop om het wiel vast te zetten in de bodem.
De originele krik, wielsleutel, sleepoog, en dingetje om het dopje uit de bumper te halen in een handdoek gewikkeld.
Dit pakket met het spanbandje aan het wiel vast gezet.
Het slotboutje natuurlijk ook weer in de auto opgeborgen 👍

Plaats reactie