Flikkerende koplampen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Iris23
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 20:56

Flikkerende koplampen

Bericht door Iris23 » vr 22 jul 2022, 21:02

Sinds een aantal weken heb ik als ik mijn auto heb gestart en mijn lichten aanzet dat mijn koplampen gaan flikkeren. Na ongeveer 5 minuten stopt dit en functioneren mijn lampen weer normaal. Heel af en toe springt ook op mijn dashboard het lampje groot licht aam en gaat dan ook meteen weer uit, grote licht gaat dan niet aan en uit.

Iemand idee wat dit kan zijn?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Flikkerende koplampen

Bericht door Autheo » vr 22 jul 2022, 22:28

Iris23 schreef:
vr 22 jul 2022, 21:02
Sinds een aantal weken heb ik als ik mijn auto heb gestart en mijn lichten aanzet dat mijn koplampen gaan flikkeren. Na ongeveer 5 minuten stopt dit en functioneren mijn lampen weer normaal. Heel af en toe springt ook op mijn dashboard het lampje groot licht aam en gaat dan ook meteen weer uit, grote licht gaat dan niet aan en uit.

Iemand idee wat dit kan zijn?
Het antwoord op jouw vraag luidt: het is niet OK.
Maar dat wist je waarschijnlijk al. Heb je er al over gedacht om het even bij je garage te laten uitlezen?

Iris23
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 20:56

Re: Flikkerende koplampen

Bericht door Iris23 » za 23 jul 2022, 07:23

Ik heb gister mijn auto laten uitlezen en kwam motorisch etc niks uit. Verder hadden ze geen tijd om er verder naar te kijken. Dus vandaar mijn vraag hier op het forum.

Iris23
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 20:56

Re: Flikkerende koplampen

Bericht door Iris23 » za 23 jul 2022, 15:08

Ik wou zojuist proberen om mijn koplampen te verwisselen om te kijken of het misschien daar aan ligt, zitten er 10 jaar in.

Maar ik krijg met geen mogelijkheid de stekkertjes los? Lees wel op internet dat het wat stroever gaat, maar hoe hard ik ook trek en beweeg er zit geen beweging in..

Iemand idee of tip?

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: Flikkerende koplampen

Bericht door Blackciti » zo 21 aug 2022, 12:40

Je hoeft ze niet los te halen, want als ze beiden flikkeren zit het probleem niet in de koplampen maar is er ergens anders een los contact.

Gebruikersavatar
Miietje
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 15:45

Re: Flikkerende koplampen

Bericht door Miietje » di 23 aug 2022, 12:42

Zitten de accukabels nog goed bevestigd op de accu. Geen corrosie op de accupolen. Even loshalen insmeren met zuurvrije vaseline en weer goed terug plaatsen. Massa kabel ook goed vast?
Hoe oud is je accu? Even meten in stilstand of de accu nog voldoende spanning heeft.
Zomaar een paar suggesties.
Mii sport connect april 2015

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: Flikkerende koplampen

Bericht door Blackciti » zo 28 aug 2022, 16:10

Dit heeft niks met de accu te maken maar alles met een los contact ergens anders .

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Flikkerende koplampen

Bericht door dennuus1 » zo 28 aug 2022, 21:30

Iris23 schreef:
za 23 jul 2022, 07:23
Ik heb gister mijn auto laten uitlezen en kwam motorisch etc niks uit. Verder hadden ze geen tijd om er verder naar te kijken. Dus vandaar mijn vraag hier op het forum.
Motorisch uitlezen heeft geen zin aangezien dit hoogstwaarschijnlijk geen motor gerelateerde klacht is.

Je hebt toen wel direct een afspraak in laten plannen neem ik aan? Elke fatsoenlijke garage zit tegenwoordig minimaal 2 a 3 weken vol gepland.

Plaats reactie