Garmin

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Lottevw
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 16:54

Garmin

Bericht door Lottevw » do 24 jun 2021, 17:00

Hoi! Sinds vorige week ben ik eigenaar van een vw Up uit 2013. Bij de aankoop van deze Up zat er geen navigatie in. Deze heb ik afgelopen week van een kennis overgekocht. Hij had deze 4 jaar lang niet gebruikt. Wanneer ik de Garmin in mijn Up klik, gaat hij wel aan maar lijkt hij geen verbinding te maken met mijn Up. Ik kan geen informatie via de Garmin over mijn auto lezen en ook kan ik geen muziek afspelen als ik mijn telefoon verbind met de Garmin. Heeft iemand enig idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen om hem te verbinden met mijn Up?

Daarnaast geeft het display van de Garmin de optie 'navigatie' niet aan. Als ik op 'more' klik, staat er ook alleen een handboek in. Ik hoor het graag!

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Garmin

Bericht door Caddykaatje » do 24 jun 2021, 17:31

Lottevw schreef:
do 24 jun 2021, 17:00
Hoi! Sinds vorige week ben ik eigenaar van een vw Up uit 2013. Bij de aankoop van deze Up zat er geen navigatie in. Deze heb ik afgelopen week van een kennis overgekocht. Hij had deze 4 jaar lang niet gebruikt. Wanneer ik de Garmin in mijn Up klik, gaat hij wel aan maar lijkt hij geen verbinding te maken met mijn Up. Ik kan geen informatie via de Garmin over mijn auto lezen en ook kan ik geen muziek afspelen als ik mijn telefoon verbind met de Garmin. Heeft iemand enig idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen om hem te verbinden met mijn Up?

Daarnaast geeft het display van de Garmin de optie 'navigatie' niet aan. Als ik op 'more' klik, staat er ook alleen een handboek in. Ik hoor het graag!
Welkom op het forum. Ik zou eerst beginnen met contactspray je contacten schoon te maken op het dashboard. Spuit wat spray op een wattenstaafje dan kan je de rondjes goed schoonmaken. Hier komt vaak een oxidatie laagje op en maakt hij geen verbinding met het voertuig (zie bijgevoegde foto). Er zijn twee Garmin's op de markt gebracht een is een zogenaamd media systeem. De andere is media met navigatie. Zonder navigatie zie je ze niet veel.
Volkswagen UP GTI

Lottevw
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 16:54

Re: Garmin

Bericht door Lottevw » vr 25 jun 2021, 17:16

Hoi, bedankt voor je reactie! Ik heb het vandaag geprobeerd en helaas hielp jou tip niet. Ik heb de Garmin in de Up van mijn schoonmoeder gedaan, en hij maakte wel contact met haar auto. Ik denk dus echt dat het aan mijn auto ligt, misschien moet hij worden ingeleerd? Heeft misschien iemand anders nog een tip? Of hier ook ervaring mee?

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Garmin

Bericht door Caddykaatje » vr 25 jun 2021, 17:38

Lottevw schreef:
vr 25 jun 2021, 17:16
Hoi, bedankt voor je reactie! Ik heb het vandaag geprobeerd en helaas hielp jou tip niet. Ik heb de Garmin in de Up van mijn schoonmoeder gedaan, en hij maakte wel contact met haar auto. Ik denk dus echt dat het aan mijn auto ligt, misschien moet hij worden ingeleerd? Heeft misschien iemand anders nog een tip? Of hier ook ervaring mee?
Als hij bij je schoonmoeder werkt zou deze ook bij jou moeten werken. Vaak is het toch echt de contacten op het dashboard. Is het dat niet dan zit het ergens anders fout in je voertuig.
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
Dimi86nl
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 13 aug 2021, 18:49

Re: Garmin

Bericht door Dimi86nl » vr 13 aug 2021, 19:55

Een jaar geleden toen ik mijn UP kocht zat er ook geen garmin in, deze apart gekocht.
Echter moest er nog een kabel verbonden worden in het dashboard. Was blijkbaar ooit lost gehaald maar nooit weer verbonden.
Misschien zelfde probleem

Plaats reactie