mijn eerste auto, mijn eerste UP!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
dit.is.stefan
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 09 mar 2020, 15:32

mijn eerste auto, mijn eerste UP!

Bericht door dit.is.stefan » ma 09 mar 2020, 16:03

Als ik straks m'n rijbewijs heb zijn er een paar dingen zeker;

1. er komt een auto.
2. dat is waarschijnlijk een zilvergrijze UP! (2014) met een automaat, navi en cruise control.
3. Die word flink ge-Up!Grade.
4. Wat er aan ge-Up!Grade word moet lijken als of het 'af-fabriek' geleverd was.

Maar in de tijd dat die Up er nog niet is, en ik nog geen rijbewijs heb kan ik lekker dromen over hoe dat er uit gaat zien!

Zo spoken er al een aantal zaken door mijn hoofd;
- Het dashboard Nardo grey wrappen (Waarom was dat geen optie af-fabriek? :roll: )
- Het aanbrengen van R-Line badges (wetenschappelijk bewezen dat je auto hier +25pk van krijgt :lol: )
- de sleutel omzetten naar de sleutelbehuizing van een Golf 7
- een R-Line MFSW plaatsen (het standaard stuur van een up is naar mijn mening een beetje 'ElCheapo')
- Andere velgen (in ieder geval GEEN DOPPEN MEER)
- dynamic indicators (zo'n setje kost op Ali geen zak maar het ziet er echt gaaf uit)
- in de categorie 'als er geld over is en overkill' Porsche stoelen. (mijn vader had vroeger als eerste auto een kever waarin hij ook stoelen uit een 911 had geplaatst. Dus dat idee is een beetje als hommage aan hem)

Bij het MFSW vraag ik me af of het MF deel zou werken aangezien dat (correct me if i'm wrong) nooit geleverd is in de UP!
Voor de rest zal het straks stapje voor stapje gaan. Het aanpassen van de sleutel, het aanbrengen van R-Line badges, het dashboard en het MFSW S
staan sowieso hoog op het lijstje, dus dat zal als eerste aangepakt worden.

Mochten jullie nog ideeën hebben voor andere leuke Up!Grades of zelf een van deze Up!Grades hebben uitgevoerd dan hoor ik graag jullie ideeën/ervaringen!

Kingrich
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 03 feb 2020, 20:27

Re: mijn eerste auto, mijn eerste UP!

Bericht door Kingrich » ma 09 mar 2020, 21:09

Welkom en leuk dat je nu al het ideale plaatje aan het inbeelden bent.
Je zou wellicht nog een automatische lichtschakelaar aan je lijstje toe kunnen voegen.
Loopt hier op het forum wel een topic over, kost iets van drie tientjes op aliexpress en heb je zo geïnstalleerd.

Mag ik vragen waarom je voor een automaat wil gaan? Heb je/ga je voor een automaat rijbewijs?

De automaat van de Up! is een semi automaat, m.a.w. een robot handbak.
Volgens mij zijn de meeste mensen niet te spreken over dit soort automaten.

Als je kan kiezen zou ik persoonlijk voor een gewone schakelbak gaan.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: mijn eerste auto, mijn eerste UP!

Bericht door Tom Westendorp » ma 09 mar 2020, 21:40

Welkom! Goede plannen! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

dit.is.stefan
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 09 mar 2020, 15:32

Re: mijn eerste auto, mijn eerste UP!

Bericht door dit.is.stefan » ma 09 mar 2020, 22:32

Thanks voor de tip! Wat betreft de automaat, dankzij de mensen van het CBR mag ik alleen nog maar examen doen in een automaat, en dus krijg ik een rijbewijs waarmee ik alleen in een automaat mag rijden. Plus een automaat is gewoon veel fijner om dagelijks in te rijden.

Ik was al op de hoogte van het feit dat de automaat van de Up! een soort opgefleurde gerobotiseerde handbak is. Binnen de familie rijdt er al iemand in een UP! Automaat (die auto neem ik waarschijnlijk over). Het schakelen duurt inderdaad even, maar daar leer je vast mee leven. Als je 'm zelf schakelt is er volgens mij niet veel verschil tussen de handbak en automaat. Een standaard 1.0 MPI UP! is sowieso al niet echt een snelheidsduivel en het verschil tussen traag en traag zul je dan ook niet echt merken.

Gebruikersavatar
~Thijs~
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 10 dec 2012, 10:25
Locatie: Amersfoort

Re: mijn eerste auto, mijn eerste UP!

Bericht door ~Thijs~ » di 10 mar 2020, 11:22

Ik vind persoonlijk de automaat in de Up! een van de betere (de beste) in zijn segment, maar het is en blijft idd een robotbak.

MF stuur is wel standaard geleverd in de Up! vanaf modeljaar 2017, wellicht kan je daar wat van afkijken!

Gebruikersavatar
NickAlan
Vagling liefhebber
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 27 apr 2018, 15:48
Locatie: Groningen

Re: mijn eerste auto, mijn eerste UP!

Bericht door NickAlan » di 10 mar 2020, 19:12

Welkom op het forum! Wanneer mag je rij-examen doen?
VOLKSWAGEN up! Beats 2018
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.

Insta: dutch_upbeats

Afbeelding

Plaats reactie