Kassawagenmuntje in versnellingspook

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Vink
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 19:27

Kassawagenmuntje in versnellingspook

Bericht door Vink » ma 07 okt 2019, 20:21

Beste iedereen,

Vandaag heeft onze dochter van 4 het gepresteerd om een winkelwagenmuntje te laten verdwijnen naast de versnellingspook. :doh: Het muntje is weggegleden langs de afwerking direct naast de versnellingspook en is dus in het middenconsole gevallen (hoop ik). Het is een semi-automatische versnellingsbak, zie afbeelding. Kan dit kwaad en hoe kan ik het middenconsole demonteren om het muntje op te sporen?

Gr. Wouter
volkswagen-up-auto-5.jpg
volkswagen-up-auto-5.jpg (50.95 KiB) 3244 keer bekeken

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Kassawagenmuntje in versnellingspook

Bericht door N!jntje » di 08 okt 2019, 10:47

De kans dat het muntje op de verkeerde plek is gevallen is uiterst klein. Dit ivm het verdiepte gedeelte wat u ziet van de versnellingspook. Het muntje zal daardoor in het binnenwerk altijd naar de zijkant vallen.

Ik heb de middenconsole incl tunnel van een up al meermaals los gemaakt. De schakel versie had makkelijker 'problemen' kunnen geven, maar de automaat versie vrijwel niet.

Mocht de middenconsole echt los moeten dan is het werkje enigszins simpel te noemen. Maar de basisplaat van de versnellingspook (waar
D/m N R op staat) is redelijk breekbaar. Dus goed de krachten met trekken verdelen.

Mocht u vragen hebben dan bericht u mij maar👍🏻

Plaats reactie