Rammelend geluid voorin de auto tijdens rijden

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
BramBenz
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 16:34

Rammelend geluid voorin de auto tijdens rijden

Bericht door BramBenz » ma 23 sep 2019, 10:29

Beste lezer en VW Up rijders,

Rammelende geluiden uit de voorwielophanging op klinkerwegen, putdeksel, richels in het wegdek wordt voor 95% veroorzaakt door een defect/ versleten geleider-bus in het stuurhuis. Dit wordt alleen maar erger en maakt het rijden in de Up er niet leuker op. Verder zorgt deze rammel dat niet alleen de conditie van het stuurhuis zelf maar ook de spoorstangkogels het zwaarder te verduren krijgen.

Dat dit zou gebeuren bij een auto met meer dan 120.000 km zou ik nog enigszins begrijpen en mogelijk achten. Mijn Up heeft maar 45.000 km gereden. Ik heb bij de aanschaf niet goed op dit euvel gelet en wordt in eens geconfronteerd met dit fenomeen.
Onderdelen van het stuurhuis zijn niet los te koop, waardoor het probleem alleen maar groter wordt.

De dealer wilde met alle plezier ons verder te helpen door het vervangen van het stuurhuis. Deze vervanging werd mij even met de natte vinger voorgerekend. Het vervangen kost maar liefst zo’n 1200,00 incl BTW. Niet alleen het stuurhuis kost best veel geld maar ook het arbeidsloon hakt er aardig in(subframe moet zelfs worden gedemonteerd en na opbouwen moet de auto weer worden uitgelijnd). Er zit dan nog een nadeel aan: het geluid kan weer terug komen omdat het stuurhuis niet is verbetert.

Ik heb de oplossing voor U : Ja, u leest het goed!!
1. U brengt de auto bij mij, en ik los het probleem definitief op voor een bedrag van € 475,00 incl BTW.
2. Ik modificeer uw stuurhuis en vervang de nylon bus voor een bronzen bus.
3. ’s Avonds haalt u hem op, we maken samen een proefrit zodat u kunt waarnemen dat de auto echt stil is geworden.

Zoek met mij contact doormiddel van een mail te sturen.
Mij E-mail adres is: anwbram@gmail.com

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Rammelend geluid voorin de auto tijdens rijden

Bericht door dennuus1 » ma 23 sep 2019, 11:42

Welkom?

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: Rammelend geluid voorin de auto tijdens rijden

Bericht door Blackciti » ma 23 sep 2019, 15:18

Zo, dat is dan het zoveelste serieuze probleem wat zich voor kan doen bij de drieling van VW. Koppelingen die lawaai maken en versnellingsbakken die slecht in de één en achteruit willen en nu stuurhuizen die er de brui aan geven en voor € 1200.- gerepareerd kunnen worden bij je dealer. Dat gaat lekker zo.

Maar goed om te weten dat er nu iemand is die voor € 475.- een definitieve oplossing heeft door middel van een modificatie.

BramBenz, heb je al modificaties uitgevoerd en zo ja, zijn dat personen die zich hier op dit forum ophouden, of heb je alleen je eigen Up onderhanden genomen?

Gezien je mailadres, anwbram@gmail.com, mag ik aannemen dat je bij de ANWB werkzaam bent, in welke discipline?

BramBenz
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 16:34

Re: Rammelend geluid voorin de auto tijdens rijden

Bericht door BramBenz » do 15 jul 2021, 14:20

Sorry,
Beste up rijders, dit is geen snelle reactie.

Hop dit moment heb ik er een aantal gedaan. 100% geslaagd en tevreden. Ik zit te weinig op het forum maar dat komt omdat ik het druk heb.

2 of 3 ups gerepareerd via het forum.
Ik help wel eens vrienden met storingen aan de auto maar mijn E-mail is een leuke geintje geweest. Ikzelf zit 41 jaar in de auto branche. Nu in een machine fabriek.
Dus wie wil er een stille Up, cityGo of Mi !!
Stuur een Mail.
Mvg Bram

Robin126
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 06 dec 2023, 23:19

Re: Rammelend geluid voorin de auto tijdens rijden

Bericht door Robin126 » wo 06 dec 2023, 23:23

Vorig weekend de trip gemaakt naar Bram vanuit mijn woonplaats.
Niets minder dan lof voor deze vakman! Ik heb nu weer plezier in het rijden zonder ergernis van een rammelend stuurhuis.
Als extra ook nog even een spoorstaaf vervangen, echt een aanrader!

Hatchback
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 16:51

Re: Rammelend geluid voorin de auto tijdens rijden

Bericht door Hatchback » zo 14 jan 2024, 11:18

In welke plaats is je auto gerepareerd Robin?
Ik rij meestal Hi :roll: in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie :mrgreen:

Plaats reactie