Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door Autheo » di 04 jun 2019, 21:52

Er is over de discussie waterstof versus elektriciteit al een topic: https://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6 ... =waterstof

Misschien handiger om de discussie over wel of niet elektrisch daar verder te voeren, en hier ons te beperken tot de nieuwe Mii en Citigo?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door Tom Westendorp » wo 05 jun 2019, 08:27

Autheo schreef:
di 04 jun 2019, 19:54
Petrolhead Tom schreef:
di 04 jun 2019, 15:50
..... ik wil de herrie van mijn huidige up! niet missen. Voor ieder ander: een no brainer.
Net zoals je de herrie van je huidige up! wat hebt veranderd met een speciale luchtinlaat, zul je misschien de elektrische versie wel met allerlei elektronische snufjes 'extra lawaai' kunnen laten maken. ;)
Maar een no brainer voor ieder ander vraag ik me nog wel af. Voor mij speelt brandstofgeur, oliedampen of motorgeluiden helemaal geen rol (hoe minder hoe liever juist), maar om € 20 k neer te leggen vraagt van mij toch echt wel even heel goed nadenken. Maar ik kijk met belangstelling uit naar de elektrische Mii en Citigo. T.z.t. zal ik er zeker een stevige proefrit in willen maken, om te kijken of die aan m'n verwachtingen en gebruiksdoel kan voldoen.

Overigens: in de discussie komt steeds weer terug dat je heel goedkoop kunt rijden, omdat je geen brandstof meer hoeft te betalen. Maar als je naar de praktijk kijkt, zijn de kosten voor het elektrisch laden toch echt niet helemaal te verwaarlozen. Zal zeker minder zijn dan peut, maar ik verwacht dat die kosten zeker nog zullen stijgen!
Je moet een elektrische auto zien als een andere aanschaf dan een gewone auto. Je onderhoud is veel minder, er gaat immers geen olie in en elektrische auto's doen veel langer met banden en remmen omdat de elektrische motor een deel van de remwerking voor haar rekening neemt. Elektriciteit wordt nog steeds goedkoper en de verwachting is dat de prijzen niet zullen gaan stijgen daar waar je bij de olieprijs bent overgeleverd aan OPEC. Elektrisch laden is duur aan de paal aan de snelweg maar als je het handig doet hoef je daar bij de dagelijkse kilometers vrijwel niet te komen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door Tom Westendorp » do 06 jun 2019, 08:28

‘SKODA CITIGO E IV KOST MINDER DAN 17.000 EURO’

JAN LEMKESAUTONIEUWS
6 juni 2019 09:20
De elektrische Citigo e iV die Skoda onlangs introduceerde krijgt volgens Tjechische geruchten een vanafprijs van 420.000 Tjechische kronen inclusief BTW.

Dat is om precies te zijn € 16.361 en hoewel dat een boel geld lijkt voor een Citigo, is het erg weinig voor een EV. Zeker als die EV dankzij een accupakket van 36,8 kWh een theoretische actieradius heeft van 265 km. De prijs is nog niet officieel bevestigd, maar wordt door verschillende Tjechische media genoemd.

Als Skoda erin slaagt om de Citigo ook in Nederland met een prijs van minder dan 17 mille aan te bieden, is het met enige afstand de voordeligste elektrische personenauto. De elektrische Smart is er vanaf zo’n €23.000 euro en is dan bovendien een tweezitter. Met name het prijsverschil met de ‘oude’ Volkswagen e-Up zou dan echter opmerkelijk groot zijn, want die auto was er vanaf €25.095. Was, inderdaad, want inmiddels prijkt de tekst ‘binnenkort weer beschikbaar’ op de web-pagina van de elektrische Up. Ook deze auto wordt binnenkort namelijk voorzien van het bijna verdubbelde accupakket uit de Skoda en dat moment wordt door Volkswagen ongetwijfeld aangegrepen om een nieuwe prijs te bedenken.
Bron Autoweek.nl
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door Autheo » do 06 jun 2019, 09:46

Zou wel heel mooi zijn als de prijs zo rond de € 17.000 zal komen liggen, al moet ik eerlijk zijn dat ik me niet kan voorstellen dat in de Nederlandse situatie dat zal lukken. En wordt die voor dat bedrag alleen geleverd zonder dashboardkastje en airco e.d., zodat je toch weer een paar duizend er bij moet optellen voor een wat minder spartaanse uitvoering? Al blijf ik wat sceptisch, op zich klinkt het veel belovend! We zien uit naar wat het wordt!

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door kgroot.nl » do 06 jun 2019, 09:58

17k word het nooit. Ik denk dat je moet rekenen op +/- 25k voor een leuke uitvoering.
Actieradius is wltp in ieder geval 265km
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door Tom Westendorp » do 06 jun 2019, 11:43

Sub 20k hoor ik regelmatig voorbij komen. Zal niet veel meer op of af kunnen wat opties betreft vermoed ik.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door Wilocat » do 06 jun 2019, 13:58

Volgens gerucht gaat de Skoda minder dan € 17000 kosten
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -000-euro/
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door Tom Westendorp » do 06 jun 2019, 14:03

Scroll eens een paar berichten naar boven. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door Wilocat » do 06 jun 2019, 17:00

:oops: :eusa-whistle:
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door Tom Westendorp » do 06 jun 2019, 19:17

Lol, geeft niks. :D Zo kan niemand het missen. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door kgroot.nl » vr 07 jun 2019, 09:10

Petrolhead Tom schreef:
do 06 jun 2019, 11:43
Sub 20k hoor ik regelmatig voorbij komen. Zal niet veel meer op of af kunnen wat opties betreft vermoed ik.
Bij de 'óude' e-up kon je ook met gemak 3-4k aan opties aanklikken. zal nu niet anders worden denk ik
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door Blackciti » do 19 sep 2019, 15:16

Wilocat schreef:
do 06 jun 2019, 13:58
Volgens gerucht gaat de Skoda minder dan € 17000 kosten
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -000-euro/
Ik zal nog met een ander gerucht komen: Grote kans dat het einde verhaal gaat worden voor de VW drieling.
Wie gaat dit soort bedragen betalen voor dit soort kleine auto's die dan ook nog volgens opgave max. 250 km op een lading kunnen lopen? Maar ga gerust uit van max. 150 km actieradius als je boven de 100 km/h komt. En misschien haal je zelfs dat niet, want van al die zogenaamde fabrieksbeloftes komt in de praktijk vaak bitter weinig terecht. Voorbeelden genoeg zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door Tom Westendorp » vr 20 sep 2019, 14:14

Niets nieuws. Het a-segment houdt op te bestaan. Aangezien onze overheid en dat tuig in Brussel liever aan symbool politiek doet dan zinnige zaken af te spreken. Een grote SUV is geen probleem maar een kleine auto met efficiente benzinemotor is niet wat we met elkaar moeten willen. Als het niet zo debiel zou zijn zou je er om moeten lachen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door Touchwood » ma 23 sep 2019, 16:05

Petrolhead Tom schreef:
vr 20 sep 2019, 14:14
Niets nieuws. Het a-segment houdt op te bestaan. Aangezien onze overheid en dat tuig in Brussel liever aan symbool politiek doet dan zinnige zaken af te spreken. Een grote SUV is geen probleem maar een kleine auto met efficiente benzinemotor is niet wat we met elkaar moeten willen. Als het niet zo debiel zou zijn zou je er om moeten lachen.
Correct.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Gerucht: zomer 2019 Mii en Citigo alleen nog elektrisch

Bericht door Gert » ma 30 sep 2019, 23:08

De (nieuwe) e-up heeft niet de optie van een open dakje. Heel jammer want ik gebruik dat veel liever dan de airco. Het lijkt me ook beter voor de batterijen maar de dealer had het over de invloed van het dakje op het gewicht. Zelf een dakje aan (laten) brengen is weer problematisch voor de garantie.
Weet iemand of de e-citigo en de e-mii ook geen open dak optie hebben / zullen hebben?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie